Søkeresultater

1. J

"Hopen luksuriøst 5.1" i avnytt. Ser ut som $ men koster 6000?

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=135850628
  2. J

Ligger et sett YH630F på HFS :-)
  3. J

Bytta den gamle internkablinga med nye som har større tverrsnitt. Litt lodding og knøing men det gikk jo greit. :-)
  4. J

Prøvd Seas millennium i YH kabinettet. De blir nok værende der en stund.
  5. J

Noen som trenger orginalelementer?
  6. J

tandberg og radionette.

Hei Har sett Huldra 10 bli prissatt mellom 1000 og 2000 kr avhengig av tilstand TL 5020 er litt spesiell og kan nok komme opp mot 2500 til 3000. Ikke ofte de dukker opp og de er vel litt for tunge til Huldra 10. Vintage platespillere går for ca 1000 lappen. TCD 310 får man maks 600 for. Du...
  7. J

Litt dødt her ja..... men på dager med dårlig vær eller spontan utforskertrang skjer det jo litt. Prøver nå 6,5 " magnesium fra Seas i mellomtonen. Lagde en sugekrets som tar oppbrytningen rundt 4,5 KHz. Beste løsningen jeg har prøvd hittil ;-)
  8. J

Slutter det ikke å sne snart tror jeg at jeg skifter internkablingen i YH631 kabinettene. ....
  9. J

Hei Litt lengre oppe i tråden er det en som lufter et salg av YH631.
  10. J

Kom litt uforutsette ting inn i bildet så spilling og testing har det blitt mindre av. Det er gjort noen små forandringer i delefilteret. Crescendoen er byttet ut med denne: H1499-06 27TBCD/GB-DXT Det har vert prøvd en del forskjellige mellomtoner og nå benytter jeg denne...
  11. J

Måtte jo pimpe delefilterene litt. Testes i slutten av uka :)
  12. J

Kansje Dynabel ? Plateforsterkere (Produktliste) [dynaBel AS] mvh jarlerik
  13. J

Byttet orginalbassene med Seas W21E002. Spiller seg inn nå, men trenger to til. Høres ikke så værst ut.
  14. J

Hadde tid til en oppsummering av lytteinntrykkene etter omleggingen til Crescendo diskant og seas 17 cy mellomtone. Det tok noe tid før jeg følte at diskanten kom frem med alle detaljene, men når den kom ble det meget bra. Mellomtonen jeg skiftet gav derimot umiddelbar positiv respons. Mye...
  15. J

Får begynne å følge med rundtomkring på bruktbørsene :)
  16. J

Stemmer, jeg hadde liggende noen 17 cy-pan som passet rett inn. Oppfattet det som en klar forbedring. Når det gjelder bassene så vil f.eks.W21EX001 (Ø=215mm) gå rett inn, mens nyere W22 blir for stor. Forøvrig så oppfatter jeg bassen som ok, men man fristes jo til å teste andre løsninger...
  17. J

Kabinettene har veldig fin og hesiktsmessig utforming med høy finish. Standard huller til diskant mellomtone og basser. Lett tilgjengelig delefilter er det også. Så her er det bare å kose seg med egne ideer. Eller la dem være som de er. Bra greier til prisen.
  18. J

6,5 " fra Seas passer som er skudd. Nesten samme impedans som den jeg tok ut. Førsteinntrykket var mye lettere å oppfatte her. Markant forbedring :-)
  19. J

Spennende prosjekt du har gående. Skal følge med på tråden din :-) Er inne på sidene til Seas og ser på deres byggesett. Der ligger det jo en del info om filter og tekniske data på de elementene som er i bruk. Har litt planer om å bytte ut mellomtonen også. Har et par passene 6,5" liggende :-)