Søkeresultater

1. E

lest/ikke lest. bare krøll

vet ikke hva som feiler scriptet eller hva dere kjører på dette siden, men er møkklei av at alle innlegg automatisk blir markert som lest hver gang jeg skifter pc, legger laptopen i dvalemodus og lignende. for at det ikke skal skje må nettsiden være urørt i et par timer med restartet nettleser...
  2. E

infocus X7?

kom tilfeldigvis over denne her... Komplett.no - Infocus Projector X7 XGA 1024x768, 2kg, 2000 Ansi, 1800:1 men finner den ikke i det hele tatt på infocus sine nettsider ? eller her på forumet.. noen som vet noe om den, og har evt. sett den i aksjon? kurant for en film i ny og ne uten å stille...
  3. E

pioneer/audi inkompatibel

har en eldre audi100 hvor på mystisk vis ingen pioneer spillere vil fungere. clarion jvc etc. fungerer fint, bare å huke på + - og det blir lys. alle tre pioneer spillere jeg har prøvd blandt annet 5100 og en helt ny 2800mp er helt død. hva feiler? er pioneer virkelig sær på et eller annet...
  4. E

sprengt woofer

har et par slike 3veis JBL i bilen, den ene bassen er vistnok sprengt fant jeg ut. ikke brukt de på en stund. hva kan egentlig gjøres med dette? passe kjip teknologi når hele greia må kastes om ene spolen er brent. levere de inn en plass er vel ikke vits, koster vel like mye som et nytt. hvordan...
  5. E

mp3 dekodet av spiller eller konvertert

bruker å kaste over noen album fra pcn til dvdR i pioneer spilleren. syns de samme filene konvertert til wav og så til audiocd låter bedre enn kjørt som datafiler via spilleren sin egen dekoder... er dette en slags placebo ang. nivå på digitalutgangen eller noe reèlt og vanlig? teknisk burde...
  6. E

enkel budsjettsforsterker?

lurer på å "nedgradere" til noe mer praktisk enn rør. det låter så absolutt bra, men vil helst at ting står på alltid og ikke utvikler spillenergi som en liten varmeovn. på den andre side blir ikke stereon brukt så mye slik det står nå og jeg burde klare meg med noe simpelt... den MÅ ha...
  7. E

ny rotel serie

http://europe.rotel.com/series06/06series.htm oppdatering av 02-03?
  8. E

viewpia 32" !

min trofaste philips har halvveis dauda. hadde egentlig bestemt meg for en 28 hitachi lcd. men så såg e noe i posten, "viewpia". hørtes ut som noe møkk made in korea, men kika litt og den var ikke så gale egentlig, men det var lite å sammenligne med av merkervarer i samme butikk. dette er altså...
  9. E

sony 355/585??

tenkte e sku skaffe meg en billig dvd som er litt slimmere enn gamle hkn. har gode erfaringer med sony, og vet de alltid har stabile greier... fant da et par spilere t rundt tusenlappen. expert hadde en sony 585 elns som kostet akkurat under. mens elkjøp har en 355 til samme pris. lurte da på om...
  10. E

dvdspillere til under 1000,-

begynner å hope seg opp med avspillere på den rette siden av tusen kroner, ikke bare noname tvilsomme fabrikanter, men også "seriøse" merkevarer. hvor langt kan desse brukes? antar at de fleste benytter digital ut. altså lyd er sansynligvis ok nok..hva med bildet, er det lett å skille en 1000,-...
  11. E

Energy veritas

begynner å bli litt sugen på å bytte ut en del, særlig høyttalere...låter rett og slett for kjipt under 100hz med de stativmodellene jeg har..selv med en crappy sub.. noen som har lyttet godt på v2.3 av energy sin veritas modell? jeg har mulighet til å holde av desse noen dager, å få demomodell...
  12. E

Tannoy Prestige - gjennomført retrostil

[Moderator: Skilt ut som egen tråd] er litt svak for gamle ting, blir helt ør når jeg ser noe sånt: :D noen mener de er stygge, men se på møbelet da...det er jaggu noe annet enn sølvlakert plastikk.
  13. E

5.1 nedmixet til 2.0 pcm

sverger fortsatt til stereo her hos meg :D men noen ganger, veldig mange ganger faktisk så har selvsagt ikke dvd filmen noe stereospor. og jeg må da kjøre 5.1 signal mixet t 2kanals pcm. et ekte 2kanals spor og et slikt nedmixet signal blir som natt og dag. fikk sjokk når jeg halvveis inne i...
  14. E

cambridge/pioneer dvd?

min HK begynner å dra litt på åra og tenkte jeg skulle skifte den ut. har behov for en dvd som har innebygde dekodere da jeg kan få nytte av mine 2 integrerte og 2 par høyttalere :D har ikke mye å ta av, men f.eks en Azur 540 og en pioneer 565 virker som ok spillere. noen innvendinger? er...
  15. E

surround dekoder/prosessor ---->5000kr?

hellu... har i dag 2 par høyttalere og 2 integrerte forsterkere, samt dvd...den ene forsterkeren og ene par høyttaler bruker jeg sjeldent, (christianssands lydfabrikk cl200 & PSB image 5t) grunnet jeg ikke har fått solgt dem. for få venner? :lol: tenkte da å prøve å få brukt dem i en slags...
  16. E

lotr boks!

var ute og kiket etter lord of the rings boksen, da jeg ikke har noen av filmene og enno heller ikke sett alle.. men selv på elkjøp tok de 700kr for den! det er snakk om 3 filmer for f. jeg betaler IKKE over 233kr per film fordi de har lagt til masse idiotisk ekstramateriale og unødvendige...
  17. E

anbefalt 8-10 tommer sub?

er ute etter en liten sub til å matche mine nåværende dynaudio 52 stativhøyttalere. jeg har en liten hybel på 20kvadrat så noe særlig større enn 10" har jeg ikke plass til. kiket litt på en velodyne cht-8 på centerkjeden og en asw-300 hos klubben. no har det seg slik at jeg bare har rec out på...
  18. E

s-video fra pc, nyttesløst?

har testet s-video på 2-3 forskjellige kort, men resultatet blir som regel labert..tamme farger, dårlig detaljnivå..alt i alt ganske blast og trist. må man ha vga? ikke mange tver som har vga in :cry: hvor er håpet for oss med s-video og scart-in, overganger? :shock:
  19. E

bare 4:3 ut fra pcn

hallo...tenkte e skulle sammenligne litt pc og stasjonær dvd. billig gforce grafikkort men.. har s-video og bruker powerdvd xp, men får uansett bare 4:3 signal ut! har nyeste detonator driverene t kortet...og finner ingen instillinger i powerdvd til å forandre på det. tips? om jeg skal bruke pcn...
  20. E

kopi mot original

bare tenkte jeg skulle legge ved noen linker til tvilere som mener kopien ikke kan bli bedre enn originalen :D http://www.rogernichols.com/EQ/EQ_2000_02.html http://www.prismsound.com/downloads/cdinvest.pdf http://www.genesisloudspeakers.com/whitepaper/Black_CDs1.pdf...