Søkeresultater

1. CavaleraRules

"Nye" høyttalere uten å kjøpe nye (System Audio XP60 feilkoblet fra fabrikk)

Hei, Tenkte jeg skulle dele denne historien, mest for gøy. Men den viser jo også viktigheten av å sjekke / følge med på elementer, spesielt når høyttalere er nye. Det er en blanding av en litt flau følelse og en solskinnshistorie :-) Jeg har hatt disse høyttalerne i en del år og kjøpte dem...
  2. CavaleraRules

Peter Steele, R.I.P.

Det ser ikke ut som det nå er tvil om at han er død (for 2. gang). Hjerteproblemer skal være årsaken. Døde onsdag 14.04.10. En trist dag for fans, selv om han har levd med en "herjet" sjel. Det var nok medvirkende til det fantastiske han har gjort musikalsk. Dette er mannen som har vært med på...
  3. CavaleraRules

HD-lyd 5.1 uten lyd i .1, nedskaleringsproblem i LX70?

Hei, Jeg postet nok innlegget i feil tråd så jeg starter en ny. Har forsøkt å søke. Også på Google og synes det er rart jeg ikke finner noe: Jeg så for noen dager siden King Kong i DTS HD MA 5.1 og la merke til at suben ikke slo seg på noe sted gjennom filmen. Det virker som dette sporet er...
  4. CavaleraRules

CavaleraRules' HiFi - Nye duppeditter på plass (post 74)

Hei, Da er det på tide at jeg lager en egen tråd som jeg kan stille spørsmål og få kommentarer i, istedenfor å starte nye tråder. Utstyr: HT: Vienna Acoustics Strauss Int. forsterker: Hegel H200 CD-spiller: Hegel CDP2AMKII Platespiller: Pro-ject RPM1 med Ortofon Alpha og blabla RIAA-trinn...
  5. CavaleraRules

Vienna Acoustics

Som tittelen sier. Dette er for dem som elsker, liker, hater, har hørt, har lyst til å høre Vienna osv. Erfaringer, meninger, forsterkervalg, musikkvalg mm. Kjør på. Håper på mange innspill her.
  6. CavaleraRules

Midnight er død

MJ får spalte opp og ned etter sin bortgang og Midnight får en liten notis i Scream. Han døde for en stund siden av alkoholisme. Jeg hører enda på 2 av de platene han var med på:
  7. CavaleraRules

KEF IQ serie

Superhelgpriser på sorte IQ hos Elkjøp i helgen. Hvis du skal ha KEF, løp og kjøp. Elkjøp
  8. CavaleraRules

NRF (Norway Rock Festival)

Denne trenger en tråd. Noen som skal dit i år? Blir bedre og litt større for hvert år. Norway Rock Festival Gleder meg vilt og aner allerede hvem som får publikum til å måpe ;-) Manowar blir jo et fantastisk skue av sverd, vikingskip og pyro. Harry som få :-)
  9. CavaleraRules

Blu-ray/DVD-salg bosted

Hei, Har enda ikke sett noen annonser med hvor produktene finnes. Hvorfor er det slik? Ved andre salg pleier det å være oppgitt, men ikke på filmer. Personlig så hadde jeg kunnet kjøpt flere artikler hvis jeg visste at jeg kunne hente dem, men hvis man må betale og vente er det ikke alltid...
  10. CavaleraRules

Generelt Vista - 32 - minne (RAM)

Hei, Har familie som jobber i bransjen men med software. De har fått info om at det finnes begrensninger på (3 GB?) RAM mot Vista - 32. Samtidig skryter folk av 4 GB minne. Noen som vet?
  11. CavaleraRules

Digitalt lydvolum, lydkvalitet

Hei, Har CD-spiller og plater, men mye av tiden bruker jeg PC og mp3. Som nevnt i en eller annen tråd, virker det som at redusering av volum i Windows påvirker lydkvaliteten. Jeg bruker iTunes og synes at det skjer noe med lydkvalitet når jeg reduserer lyden med tastaturet. Det er jo meget...
  12. CavaleraRules

Nye høyttalere for rock/metal...?

Hei, Blir utrolig takknemlig for konstruktive tilbakemeldinger. Man er alltid redd for å kvitte seg med bra egenskaper. Mine er tross alt 55K nye. Har blitt anbefalt/har tenkt på: KEF XQ40 Audiovector S3 (super?) System audio 1750 JBL LS80 Forsterker og kilde er Hegel H200 og CDP2AMKII...
  13. CavaleraRules

Play.com = Webworks?

Hei, Igjen vanskelig å velge kategori. Jeg følger relativt godt med på kontoutskriftene i disse svindeltider og oppdaget et trekk fra Webworks Cambridge på £10.99. Etter litt googling i dag kan det se ut som det har noe med Play å gjøre. Sendt dem en e-post så får vi se på svaret. Merkelig...
  14. CavaleraRules

Opeth til Kristiansand!

Hei, Har ikke hatt mulighet til å logge på før nettopp og ble nesten sjokkert over at jeg ikke fant noe om denne i et så musikkfrelst forum. Kanskje utstyret tar overhånd ;-) Uansett, kjenn deres besøkelsestid og løp og kjøp! Mye utsolgt i Europa, de er i ferd med å slå igjennom og Kick scene...
  15. CavaleraRules

SRF (Sweden Rock Festival)

En festival er vel portabel, ihvertfall lydkildene ;-) Ble overrasket over ikke å finne noe om denne etter et uvanlig sterkt førsteslipp av band etter kick-off party på lørdag. Sweden Rock Det er garantert folk som har sterke forhold til Dream Theater, Uriah Heep, Marillion, Heaven & Hell, In...
  16. CavaleraRules

Signalkilder: LIVE

Er vel tross alt derfor vi liker lyd, fordi noen spiller den. Finner ikke noe passende sted å legge inn konsertopplevelser/info, festivaler osv.
  17. CavaleraRules

Konsertopplevelser - bra, dårlige, artige

Da jeg skjønte at generell chitchat ikke er på listen over siste innlegg, lagde jeg en ny her. Beklager hvis det ble feil. Men det er jo kjedelig med innlegg man bare ser selv.. Moderator får heller rydde. Artig å dele opplevelser om det er humor, ståpels eller forbannelse.. I disse...
  18. CavaleraRules

Konsertopplevelser - bra, dårlige, artige

Fant ikke noe generelt om dette og liknende. Artig å dele opplevelser om det er humor, ståpels eller forbannelse.. I disse Metallica-tider med rykter om Stunning cu... øhh Cunning Stunts - scene, tenker jeg på forrige gang jeg hørte dem i Spektrum (1996). Var ute i gangen for toalettbesøk og...
  19. CavaleraRules

Lydkvailtet gamle innspillinger vs nye

Hei, I disse Death Magnetic - tider, har det slått meg noen ganger da PCen har stått mye på "random" i det siste. Jethro Tull: Thick as a brick fra 1972,men remastret CD. Rippet på 192 kbps. Ikke allverdens "trøkk" og klart, men du verden så ekte og naturlig! Beatles: Fra en samleplate...
  20. CavaleraRules

Støy fra PC i anlegget, hjelp..

Hei, Jeg har oppdaget at jeg har en svak støy gjennom anlegget når PCen står på og receiveren er i bruk. Pc er koblet med HDMI til receiver, videre er receiver koblet til forsterkerens prosessorinngang med RCA. Lyden forsvinner hvis jeg ikke bruker receiveren (skifter inngang på Hegelen)...