Søkeresultater

1. E

Halvveis dedikert garasjeloftskino

Er nok flere enn du tror som følger med når du legger ut oppdateringer :) Jeg er en av de som bare kikker, men aldri skriver noe selv, hehe. Men dette ser veldig bra ut sålangt, og det er bare kos med fremtidige oppdateringer!! :)
  2. E

Bygge 2 stk kasser til kinoen -> JBL 2242h - Hjelp søkes!

Jeg har hørt av flere at de ville bygget noe større kasser enn 4645b (som er 225liter), og tunet den noe lavere. jeg har ingen kunnskaper rundt dette, så hjelp til simulering av kasse osv hadde vært flott. Har du flere slike subber i bruk? Kunne gjerne tatt turen innom ja, sender deg en PM ang...
  3. E

Bygge 2 stk kasser til kinoen -> JBL 2242h - Hjelp søkes!

Hei! Har aldri bygget noe før, og kunnskapsnivået mitt innen dette = nybegynner :) Forteller bare litt om rommet og diverse slik at folk kan danne seg et bilde av hva jeg har, og hva jeg er ute etter. Kan begynne med rommet mitt; 4,2m x 3,2m > 13,5 kvm ca. høyden er 215cm Jeg har en...
  4. E

Brystkasse punch - hjelp til valg av element/tips til konstruksjon

Alle må begynne en plass, så her begynner jeg.. Ønsker forslag/tips til 2 stk gromme DIY "brystkasse punch" subber. Har ingen erfaring rundt dette fra før, så derfor kommer gode forklaringer/råd godt med. Portet/lukket kasse? elementvalg? 15" eller 18"? budsjett for subbene er...
  5. E

Trenger hjelp - isolasjon i tak

har allerede satt opp veggene uten, og hadde ikke tenkt å ha det i taket heller nei..
  6. E

Hei! Jeg har allerede fyllt på med litt glava, og lagt 1 lag med gips i taket (lag 2 kommer før helgen). dette er i kjelleren av en 2mannsbolig, og jeg er interessert i å lydisolere dette rommet "best mulig". har bare 2,15m takhøyde med 2 lag gips, så har ikke så mye å gå på sånn ellers. Har...
  7. E

Heisan! Har lektet ned taket i kinoen jeg holder på å bygger, og lurer på om jeg skal fylle på med isolasjon helt ned til gipsplatene som kommer? har allerede hatt 10cm rockwool mellom bjelkene i taket, og har fremdeles 4-4,5 cm opp ifra der gipsen kommer. luft imellom, eller isolasjon hele...
  8. E

Forslag prosjektor/lerret til nytt kinorom

Jeg holder på å ferdigstille kinorommet mitt, og trenger litt hjelp med valg av prosjektor/lerret. Har aldri hatt noe slikt før, så derfor er det enkleste å spørre her på forumet. Rommet er 320cm(B) x 420cm(L) x 220cm(H) (Bredde, Lengde, Høyde), og jeg har 100% lyskontroll. Ønsker forslag på...
  9. E

God stereolyd, samt mulighet for bilde/digitale kilder

Syns Emotiva'n ser ganske bra ut når skinnene på sidene er tatt av :-) Men er jo såklart smak og behag. Du skal lete lenge etter noe som er like bra til den prisen hvertfall. Lykke til videre på jakten :-)
  10. E

God stereolyd, samt mulighet for bilde/digitale kilder

Kanskje dette kan være noe for deg? Skikkelig stereo pre, med bypass. Min annonse: http://www.hifisentralen.no/forumet/torget-annonse-nr-50895/ Link til produsent: http://shop.emotiva.com/collections/processors/products/xsp1
  11. E

Beste TV til 25k +-

Heisan :-) Jeg er på utkikk etter en tv til rundt 25k. (kan til nøds strekke meg litt opp om nødvendig) Tven blir brukt en del til databruk/film, og derfor er div plasma skjermer uaktuelle for min del.. Hvilken tv anbefaler DU? Er det noen tver som er overlegen iforhold til andre i denne...
  12. E

Erfaringer med Bolia Opus2?

Hva er de innvendige målene på opus'n?