Søkeresultater

1. Ostemannen

Horn bass kasse

Hei Hvorfor akkurat B-52 hornene? og hvilket av B-52 hornene tenker du på? Det ligger noe ute på nett, men er ikke spesielt bra horn. Finnes bedre tegninger om man har riktig element. Hvilket høyttalerelement tenkte du å bruke?
  2. Ostemannen

Treng råd til kjøp av lydplanke

Hva med Heos? https://www.hifiklubben.no/hoyttalere/hoyttalere-til-flatskjerm/heos-by-denon-heos-homecinema-soundbartradlos-hoyttaler/ Gjør det samme som sonos, koster det samme som Phillips. En ting som er fint med Heos/sonos plankene er at du kan sette de opp til å lære fjernkontrollen din...
  3. Ostemannen

Innkjøp av lydplanke til stua-tips & råd takk

Den funker bra, litt hul i lyden i forhold til playbaren, MEN du har subb. Så for ca halve prisen så syntes jeg det er bedre kjøp. Du har også mer fleksibilitet i forhold til å styre lyden etc. Hvis man bruker spotify så er det bare å bruke spotify connect. Det er lett for deg og for konemor.
  4. Ostemannen

Små surroundsystemer - Hva er innafor og hva er ikke?

Det er to ganske forskjellige lydsignaturer på de to oppsettene, så du vil nok foretrekke det ene over det andre. Dali og B&W har jo forskjellig fokus på lyden og hva de setter som er viktigst. Så det viktigste er jo at du får testet begge og sett hva du selv liker. I forhold til subb så er...
  5. Ostemannen

AVforum - veien videre

Ja, var inne å så i sted. Ting funker jo bedre, men er jo fortsatt mange kategorier. I mine øyne er det bedre å bla seg igjennom 40 produkter enn å bla igjennom 5 underkategorier per kategori. Kategorien for Audio er grei, men den for signalkilder kan dere fint forkorte. Eks kan bil gå inn i...
  6. Ostemannen

AVforum - veien videre

+1 Når de "populære" funksjonene ikke funker, og det tar 2 år før det funker igjen blir det jo naturlig at en del brukere forlater forumet.
  7. Ostemannen

Dalis Entusiaster

NAIS!
  8. Ostemannen

Dali Mentor Vokal

fikk du den? Det er knallsenter :)
  9. Ostemannen

Dali sub, E9F eller E12F

Hva med 2 stk E9f?
  10. Ostemannen

Status AVforum V2

Du ser for lite på blu(e)-ray og for mye på blåfilmer :mrgreen:
  11. Ostemannen

Reciever og høyttaler sammensetning

Start uten å biampe. Så kan du teste med å biampe om du føler du trenger det. Til slutt hvis det ikke er nok så tester du en effektforsterker. Det er ikke noe fasit på hva som er mest riktig. Du må nesten bare starte et sted :)
  12. Ostemannen

Reciever og høyttaler sammensetning

Fant lite specs om den i forhold til watt målt i annet enn 1khz i 6 ohm. Så den er testet mot en NAD 757 ( 60w alle kanaler i drift) hvor den hadde mindre jus og mindre punch. Så den vil nok ikke være så enormt mye jus i. Så du kan kanskje trenge en effekt etterhvert. Start uten, og se hvordan...
  13. Ostemannen

Valg av forsterker til et par Dali Mentor 5

Cambridge dac magic er ganske bra! Hatt den på test hjemme.
  14. Ostemannen

Valg av forsterker til et par Dali Mentor 5

Mentor og Denon kan lett bli litt skarpt i toppen ja. Jeg matcher mine Mentor 8 med NAD 275er, og antar at 1x NAD 375 får bra liv i de. Det er også god match lydsignaturmessig. Nadene er veldig nøytrale, så du får mye fylde som det er i Mentorene naturlig. Samt at du ikke får fremhevet diskanten...
  15. Ostemannen

Norges mest moderne kino. Nyåpnet i Stjørdal

Det er også lesesaler med lyd i verdensklasse :mrgreen:
  16. Ostemannen

Neutrik Klotz mc2000

Ja, det går veldig fint!
  17. Ostemannen

Hjelp med å finne høyttalere til PC!

Zensor 3 med NAD 3020 tror jeg kan passe bra! https://www.hifiklubben.no/streaming/bluetooth/nad-d3020--dali-zensor-3-stereosystem/ Gode allround høyttalere med god bass. En genial forsterker til PC bruk. Blåtann, USB, coax, optisk, analog inngang. Samt sub preout hvis du noen gang trenger det.
  18. Ostemannen

Protection mode Crown xls + 1000w aggregat

Hva annet er koblet på aggregatet? Prøv å putt noe som drar jevnt med strøm. eks arbeidslampe eller noe. Hvilket type aggregat er det? Bensin, sveis diesel? Jeg misstenker at det er det at ampen er "problemet". Den er switch mode. dvs at den ikke drar kontinuerlig strøm fra aggregatet. Og...
  19. Ostemannen

Forsterker med 3 soner?

Denon X4100: https://www.hifiklubben.no/tv-og-hjemmekino/hjemmekinoreceiver/denon-avr-x4100w-hjemmekinoreceiver/ Disse: https://www.hifiklubben.no/hoyttalere/innbyggingutendors-hoyttaler/bowers--wilkins-ccm683-takhoyttaler/ evt disse hvis budsjettet ikke er der...