Søkeresultater

1. TorTorden

Prisdiskusjon ATI forsterkere

Fikk en mail fra lsound at dem har 15% avslag på ATI forsterkerne....
  2. TorTorden

Finnes denne tv'n noe annet sted enn mine drømmer ?

Sitter jo og myser på og ser det er ikke snakk om og få råd til noen uhd projektor, enn så lenge. Og siden jeg ikke har dedikert rom men må bruke stua, som forøvrig fungerer som dedikert rom så er det jo enda ikke ideelt med kombinert løsning. Greieste hadde verdt om det fantes en god nok tv...
  3. TorTorden

Ekstra store puter til Nad viso hp50?

Som tittel nevner har jeg for en liten stund etter et anfall av "Faen jeg trenger bedre lyd enn dette" (satt med logitech) kjøpte et sett av disse, hovedsaklig for bruk med pc'en, og det var disse som hadde lyden jeg nå foretrekker, oppløst luftig uten oppblåst bass. Men det er et problem...
  4. TorTorden

Laser teaser på CES fra SIM 2

Info tatt fra AVSFORUM: SIM2 RGB Laser-Illuminated Projector at CES 2015 - AVS Forum Hoved punktene rundt denne (for utenom et meget sexy chassis må jeg si) er full RGB laser lys kilde, projektoren sånn sett er kun 1080p og det kan vel kanskje bli litt vanskelig og svelge med tanke på prislapp...
  5. TorTorden

Nvidia "Maxwell" Geforce GTX 980\970

Nvidia lanserte i dag de to første kortene fra nye GPU arkitekturen sin, nemlig Geforce GTX 980 og 'lillebroren' GTX 970. (Stjåletfra komplett sin specs) GPU : GeForce GTX 980, 2048 cores, 28nm GPU Clockspeed : 1216 MHz (boost) / 1127 MHz (base) Memory : 4096MB GDDR5 (256 bit) Memory...
  6. TorTorden

TorTorden's lille tidskapsel:

:cool:Nyeste status bilde: Som alltids amatørs photoshopping, og billig kamera :) Ja da var det vel på tide med en tråd fra meg og. Skulle vel bare mangle siden jeg har verdt ganske aktiv her på Avforum i de fleste andres tråder :) Det skal vel egentlig være godt og gjort om du ikke har sett...
  7. TorTorden

Pacific Rim (BD)

Første inntrykk: Postmann var så snill og komme med denne i dag fra Amazon.co.uk, og jeg må innrømme jeg ikke hadde så alt for store forhåpninger til denne filmen. Jeg ønsket meg absolutt da ikke så mye heller, og håpet på en popcorn fest med store CGI roboter som denger løs på store CGI...
  8. TorTorden

Hvitt eller grått lerret i mørk, godt lyskontrolert stue? (Valget ble grått)

Jeg har i det siste grubla en del på lerret (bestemme meg for projektor, var jo lettere ) og trenger egentlig bare en kjapp verifisering på at jeg ikke er helt på jordet. Nå startet jeg egentlig ut med en såkalt stue kino, men det har blitt mer og mer fokus mot kino mao, mer og mer mot batcave...
  9. TorTorden

Vi har ventet på det, og det måtte komme HDMI 2.0 !!

http://www.hdmi.org/press/press_release.aspx?prid=133 Ikke så mye overraskende der, men synes jo f.eks opptil 32 lyd kanaler kan bli interesant, dette skulle jo være nok til og muligens klare en hjemme variant av Dolby atmos. Sikkert lansert som en 'teaser til IFA messen, så kanskje vi får...
  10. TorTorden

(har droppet prosjektet) Spørsmål om vekt grenser for en 'kjapp' rack hylle

Heisann. Siden jeg tilfeldigvis har en effekt forsterker i posten som jeg rett og slett ikke har fysisk plass til oppe foran i stua mi, så har jeg kommet fram til at eneste vettuge løsning er og få receiver og effekten ut av kino\stua og inn på 'kontoret' Jeg har allerede høl i veggen som kabler...
  11. TorTorden

Lang pipende lydstøy fra AC Adapter (løst, på en måte)

Satte opp en Anti-mode i går, men i dag tidlig går inn på stua og hører en sær pipende lyd. (litt som en luftlekasje i en oppblåsbar robåt) Syntes dette var merkelig for det var jo ingen ting som stod på (subbene var slått av med hovedbryter) og etter og dobbelt sjekke at det ikke kommer fra...
  12. TorTorden

Tips til oppgradering\bytte, først SUB så skal frontene til pers

Pr dags dato har jeg en dali sub e-12f den har laget mye god lyd til alle døgnets tider, heh DALI Subwoofers | SUB E- 12 F Men har forsåvidt siste uka begynt og føle på at den er meget ensom så tenker jeg må ha en til. Det jeg da kvier meg for er og kjøpe en e-12f til (koster 4k) men ser jo på...
  13. TorTorden

Atter en tråd om bass i et 'L' rom. *LØST*

Hovedsaklig for og ikke dra en tråd om effekt forsterker helt off topic så bare starter jeg denne. Jeg nevnte rommet mitt i http://avforum.no/forum/receivere-forsterkere/127261-vil-jeg-fa-noen-effekt-ny-effektforsterker.html Løs copy paste fra en par poster i den tråden: Absolutt ingen tvil...
  14. TorTorden

Emotiva's julesalg

Er kanskje noe folk er klar på allerede men nevner det lell. Emotiva ser ut til og kjøre tilbud fra skarve 50$ til 180$ på godsakene. Ser f.eks xpa 2 til 680$ imot 800. www.shop.emotiva.com/
  15. TorTorden

phillips bd2980 ok bd til en lapp?

Philips 3D Blu-ray-spiller BDP2980 - Elkjøp Ser denne er og få tak i på lokale elkjøpen og frister litt siden jeg nå kun har en ps3 (feit) som fungerer. Men drar på åra, den har en tendens og begynne og brumme som en ***** når man setter inn en disk f.eks. Kobling blir så standard som hdmi...
  16. TorTorden

Dine penger utaler seg om så mangt

SÃ¥ mye koster kino i stua - Bruke - DinePenger.no Vil erklære denne her som dagens facepalm artikkel. Er det noen som direkte bygger seg hjemmekino for og spare penger ?
  17. TorTorden

Valgets kvaler, Nad VS yamaha vs pioneer

Har jo som sikkert nevnt enkelte steder her på forum allerede at min Nad T744 begynner og bli lang i tenna teknologiskt sett (først og fremst mangel på HDMI) Har forsåvidt god tid, penga blir ikke borte sånn helt uten videre (ok det kan skje, klesvaskmaskina tok kvelden for en par dager siden...
  18. TorTorden

Er min gamle NAD t744 levedyktig?

Vel for omtrent en par uker sida flytta oppgraderings spøkelset inn, og etter litt koselesning her på avforum flytta jeg på høyttalerne mine så de faktisk bruker rommet og fant sweet spot, og det ble meget bedre det jeg har men jeg vil ha mer :-D Hva jeg har nå: T 744 A/V Surround Sound...
  19. TorTorden

TorTordens Stue\mini-Kino "prosjekt"

Første post her inne men tenker jeg får kline til siden jeg i forrige uke fikk besøk av to gjester jeg kanskje ikke var helt forberedt på, den ene var en influensa og feber opp mot 40, det andre var jo selvsagt oppgraderings spøkelset. Første 'gjesten' er nå tuppa på dør, men spøkelset sitter...