Søkeresultater

1. TimberRidge

Sony 4K - Lampe "flimmer" - mulig å fikse?

Jeg har heldigvis batcave, og har kjørt pærene til siste gnist... Ofte har jeg ønsket at jeg tok meg råd til å bytte tidligere, for det er litt av en opplevelse å "se lyset" igjen etter å ha kjørt kinoen "i halvmørke" en stund. :)
  2. TimberRidge

Sony VPL-HW50

Jeg kjørte min hw-50 i nesten 12000 timer (fordelt på 4 pærer). Mulig kvaliteten forringes noe etter så mye bruk, men projektoren fungerte i mine øyne aldeles utmerket da jeg pensjonerte den, så jeg tror de holder lenge. Jeg har ikke gjort noe forsøk på å selge min enda. Vet ikke hva de...
  3. TimberRidge

Det er det jeg er redd for... 😒 Jeg er skuffet over Sonys dårlige kvalitet på lamper. Lurer på om dette også gjelder JVC, Epson og andre? Den gamle projektoren (HW50) hadde lamper med estimert levetid på 2000 timer. Her oppstod problemet med flimring rundt ca. 2000-2500 timer. Jeg byttet...
  4. TimberRidge

Jeg har en Sony VPL-VW270ES som jeg har vært fantastisk fornøyd med frem til nå. De siste ukene opplever jeg at lampen flimrer i "Low"-modus. Dette er spesielt merkbart når jeg bruker projektoren til "pc-bruk" der mer eller mindre statisk bilde vises. Jeg minnes at jeg av og til hadde samme...
  5. TimberRidge

SONY 4K projektor HDMI kabel problem - enhanced mode (LØST)

Takk for forslaget, men dessverre lar den meg bare velge en videokilde som skal vises når receiver står i standby. :(
  6. TimberRidge

Jeg har nå trålet gjennom alle menyene igjen og kan ikke finne noe. Jeg finner heller ingenting om dette i bruksanvisningen. Dersom noen vet hvor jeg finner slike innstillinger, er jeg takknemlig for tips.
  7. TimberRidge

Har endret tittelen til noe mer beskrivende nå. :D
  8. TimberRidge

My bad! Etter å ha saumfart alle menyer på receiver og projektor, ser jeg at "HDMI enhanced mode" var aktivert på projektor. Jeg kan ikke huske å ha aktivert det, men skal ikke se bort fra det... Ved å sette denne til "HDMI Standard mode" forvant alle problemer. Problem solved... I manualen...
  9. TimberRidge

La meg spesifisere dette med snø... Det er ikke snakk om forstyrrende prikker i bilde, slik som kunne oppstå ved dårlige analoge signaler i gamle dager. Bildet er 100% klart før det gjerne går i svart et par ganger og kommer tilbake igjen, men etter en stund kommer bildet tilbake med bare...
  10. TimberRidge

Jeg har en ONKYO TX-RZ730 (2018-modell som skal støtte det aller meste både når det gjelder lyd og bilde). Alle innganger og utganger er spesifisert for HDMI 2.0 og HDCP 2.2. Jeg finner ingen steder i menyene for å stille på video-instillinger. Jeg tror dette skal håndteres helt automatisk.
  11. TimberRidge

Jeg bestilte en Supra kabel på nettet dagen etter at jeg fikk første svar i tråden. Jeg fant ut at jeg kan klare meg med 8 meter ved å bytte plassering av noe utstyr i skapet mitt, så det har jeg gjort. I dag fikk jeg kabelen levert. Den virker veldig solid og tverrsnittet er ca. dobbelt så...
  12. TimberRidge

Så det er kabelen altså. Var redd for det... Jeg hadde håpet å slippe å trekke fra rommet ved siden av enda en gang. :( Du nevner Supra. Hva med Monster? Jeg ser at Elkjøp og Power fører 10m kabler fra Monster med garanti for at de støtter både nåværende og fremtidig utstyr. Har hørt noe...
  13. TimberRidge

Jeg kan legge til at HDMI-kablene har lengde 3m (mellom kilde og receiver) og 10m (mellom receiver og projektor). Jeg har kjøpt nye kabler som skal takle HDMI 2.0 18GB og HDCP 2.2, men det gjorde ingen forskjell. Det kommer som regel lyd når dette oppstår, men bildet er altå bare snø.
  14. TimberRidge

Jeg har nylig oppgradert kinoen min til 4K. Fra tid til annen har jeg problemer med at projektoren bare viser snø. Det skjer som oftest ved bytte av oppløsning eller kilde på receiver, men kan også plutselig dukke opp midt i en film. Ved å bytte kilde frem og tilbake et par ganger dukker...
  15. TimberRidge

Sony VPL-HW50

Ja, det er nok SONY som har beregnet et "gjennomsnitt" for når rens er nødvendig. Min HW50 gav beskjed om filter-rens etter ca. 1300 timer. Filteret og innmaten forøvrig var tilnærmet støvfritt, så jeg tviler på at dette er styrt av noen sensor.
  16. TimberRidge

TimberRidge bygger kino i garasjen - Premiære

Joda. Det er deilig å være så nær slutten. Men det er enda deiligere å nyte en god film på det fantastiske AV-anlegget. :) Jeg skal forsøke å skjerpe meg...
  17. TimberRidge

Bilder kommer så snart jeg får lånt meg et kamera som klarer å ta bilder i rommet. Med scenemolton og svart teppe i rommet, blir det bare grøt med det kameraet jeg har.
  18. TimberRidge

Jeg kjøpte inn noen lister og lekter til å bygge rammer av på lørdag, men de ble liggende i garasjen. Selvdisiplin har jeg tydeligvis ikke. :?
  19. TimberRidge

Premiære Jeg klarte ikke å vente til rammene rundt lerretet og dempeplater ble ferdig. Etter en siste runde med romkorrigering på receiveren, ble lyden rimelig bra. Ikke perfekt, men fullt brukbar til premiærevisning. Første film ut ble selvfølgelig Star Wars. Selv om jeg har sett filmen...
  20. TimberRidge

Klart til premiære Etter et avbrudd pga. reise med jobben, ble lerretet ferdig hengt på plass på torsdag. Fredagen gikk med til testing og justeringer. Bildet er bare helt fantastisk! Superskarpt, lyst og klart med tilstrekkelig dyp sort der det trengs. Jeg er ikke fornøyd med lyden! Her...