Søkeresultater

1. TorTorden

85" KantLED tv vs 85" projektor

Sånn jeg har det hos meg. Kommer vel mest an selve høyttalerene, en høyttaler som er designet for og settes opp mot vegg burde ikke ha stor effekt av og flyttes ut, men en som designet for og ha luft rundt seg vil trenge denne luften for og spille bra. Angående WAF, kan jeg ikke forestille meg...
  2. TorTorden

Hvilken Blu-ray Disc har du kjøpt i dag ?

Er du fabler om? Er da bare laget en matrix film...
  3. TorTorden

Olsenbanden på BD?

Subben kan da benyttes i stereo den og.
  4. TorTorden

Skal endelig få kjøpe ny TV-men hvilken?

Om det er et problem så med det være grunnlag på reklamasjon. En oled TV skal ikke trenge og behandles på noe annet vis enn en lyd* TV. * mente select LCD TV.
  5. TorTorden

Det er et spørsmål om båndbredden og signal støy i kabelen. Hva selger her prøvde og påstå var at elektronene gikk fysisk raskere i den dyre kabelen enn. Og snakke om 4k 4:4:4 når bruken et maks 4:2:0 i 1080p så er det ikke behov for og bruke 1400kr på en 2 meter kabel.
  6. TorTorden

Retur ordning er alltids greit :) Og apropos guttungene... Jeg var på Elkjøp med nevøen rundt jule tider og da stod 'pjokken' og påstod at HDMI kabel fra monster var raskere enn andre og ville dermed ha lavere input lag... Noe som da meget sannsynlig ville betydd at nevøen min kunne endt opp...
  7. TorTorden

Reparasjon av AV utstyr - Erfaringer etc.

Litt sent i tråden, men har enda igjen og finne en film som ikke spiller feilfritt fra min ub700, inklusiv Wonder Woman etc. Nå har jeg stort sett skaffa mine UHD filmer fra mer lokale kilder, eventuelt amazon.co.uk, men det skulle ikke være sone problemer på UHD.
  8. TorTorden

Håpet er kanskje ikke ute for projeksjon? MicroLED med 1.000.000 nits er på vei!

De snakket mer om AR bruk i video enn projektor. Noe som tilsier at dette blir et enkelt fleksibelt panel uten særlig varme gang. Siden, vel det kommer til og kunne brukes i briller.
  9. TorTorden

LG Oled sine paneler har etter sigende blitt meget bedre etter 6 serien, og 8 serien begynner nå snart og komme ut så hadde ikke hatt noe problem med anbefale Oled nå. Eneste grunnen jeg skulle ha for og bytte tv nå er for og gå for Oled, kant og baklyst kan ikke sammenlignes omtrent.
  10. TorTorden

Hvor Kjøpe lampe?????

Selv AVshop.no har disclaimer på at bildene ikke nødvendigvis tilsvarer produktet. Nå mener vel kanskje heller avshop at om man ser en side for en projektor, av en stue setting fra produsentens reklame så følger ikke sofaen med projektoren. Men at det er bilde på nettsiden er ikke mye og stole...
  11. TorTorden

Hvordan få best mulig "flyt"

Blir kanskje mye gjetting fra min side her. Men tror egentlig ikke det er så mye skjermkortet sitt skyld. Men at det heller er snakk om et problem mellom frekvens og bilde rate. Om kilde materialet i appen har en bilde rate som kanskje ikke passer med signal frekvensen fra pc'n til tven vil...
  12. TorTorden

Proff-kalibrert OLED med bilde som en 5000 kr's LED. :-(

Sikkert helt basisk spørsmål, men er det sikkert på at rekkevidden på sort er stilt til og samsvare i tv og dekoder ? Hadde problem med altibox sin dekoder at den aldri trigget korrekt innstilling for sortnivå. Tenker på dette for om dekoder sender normalt video signal, og tv er stilt for fullt...
  13. TorTorden

Sony VPL-HW50

Fikk bare litt over tusen timer før det begynte og blinke uansett spenning. Men den lampa måtte jeg også bruke i høy spenning, med engang den ble satt i lav begynte den og blinke. Men etter tusen timer begynte det og strobe uansett spenning.
  14. TorTorden

Sony VPL-HW50

Kjøpte like godt fra avshop. https://www.avshop.no/sony-lampe-vpl-hw30es-hw50es-vw95es/cat-p/c0/p4152427 Der er jeg garantert sikker at det er original pære. Der er full pakke, lampe hus og alt og nytt filter var med.
  15. TorTorden

Sony VPL-HW50

Tenker og nevne at etter noen måneder hvor projektoren har verdt omtrent ubrukelig pga av flimringen. Har jeg kjøpt ny pære. Enn så lenge ikke noe tegn til flimmer og jeg har kun kjørt på lav spenning i en 25 timers bruk.
  16. TorTorden

8,56 Kvm minikino

Flott kino. Har omtrent 11 kvadrat selv og angrer ikke et sekund på og ta det helt ut. Mye mere morro og gjøre hva man kan, isteden for det motsatte. Varierer selvsagt med projektor som med tv. DLP er vel noe av det raskeste display teknologien som finnes så forsinkelse ligger i prosessering...
  17. TorTorden

Sony UBP-X800 får artifacts med 4K filmer

Ingen forskjell I kablene i 2.0 og f.eks 1.4. Forskjellene ligger i enhetene. Men toleransene på svakheter og feil blir lavere så man finner at en del kabler ikke helt holder mål. Med 2.1 derimot så trenger vi også nye kabler. Ellers har jeg forsåvidt bestemt meg for og holde på min denon...
  18. TorTorden

Sony UBP-X800 får artifacts med 4K filmer

Men det har absolutt en påvirkning på bilde. selv om det er en passthrough funksjon i receiver kan ikke HDMI kretsene støtte mer enn HDMI 1.4 båndbredde, signalet vil degraderes til noe some receiver støtter med mindre du kjører bilde direkte til projector fra. Og det har verdt mangt et...
  19. TorTorden

Ny TV, er Panasonic TX-65DX900E et godt valg?

Gratulerer med flott tv. Hadde nok kjøpt samme om jeg var ett år senere. Også. Kan nevne jeg har bytta uhd spiller fra samsung til Panasonic. Samsungen har en bug så den feil tolker uhd formatet på disk så noen piksler forskyves i forhold til hverandre. Dette får ekte 4k til og se praktisk...