Søkeresultater

1. roeng2

TRENGER HJELP(Barnet + volum hjul ført til feil på anlegg).

Hei. Jeg har søkt litt rundt men ikke funnet noe som kan gi meg svar på det jeg lurer på. I går da min samboer skulle rydde litt på kjøkkenet ville hun gjøre dette til litt musikk. Det som der etter skjer er at min samboer ser vårt barn på 11 mnd skal til og skru på volumet på forsterker, før...
  2. roeng2

Erfaringer med Electra 1027 S? Kan den overta for Scorpio?

Det jeg lurer på er om disse er krav store på plassering med tanke på avstand fra bakvegg og sidevegg. Leste i en test av de at bassporten var tunet slik at de kunne stå så nære som 20-25 cm fra bakvegg, har noen testet ut dette? Rommet de skal stå i er 4,10 x 4,40 med åpning inn til kjøkken...
  3. roeng2

Samletråd for nettsider med Hi-Fi/Hi-End utstyr!

Hei har søkt litt og ikke funnet noen tråd som gir en lett oversikt over forskjelige nettsider som man kan finne og kjøpe utstyr fra øverste hylle samt noe for den normale kjøper. Fint om denne tråden kan være uten de store diskusjonene slik at jeg ikke behøver og bla igjennom utalige innlegg...
  4. roeng2

Opgraderte software på Samsung TV.

Hei jeg tok for to dager siden og instalerte den nyeste software på min Samsung PS50A558. Det ble et mer detaljert og skarpere bilde, så dette er noe jeg vil anbefale alle som har lignende tv'er og gjøre. Disse tv'ne ble solgt med en software som ikke var opptimal for de og derfor har Samsung...
  5. roeng2

Hva er ok brukt pris på JMlab Electra 926!

Hei skal selge overnevnte høyttaler og lurer på hva disse går for. Minne er i topp teknisk stand og har kun to minimale merker på seg! De er 3 år og 3 måneder gammle. Jeg har orginal eskene og kvitering kan framskaffes! Er det noen her som vet hva jeg kan få for disse uten om og måtte la de...
  6. roeng2

roeng2's and the Skandinavias flick

Har bestemt meg for og legge surround på hylla for en stund og satse alt på stereo. Dette gjøres da jeg fortiden ser på alt for lite film grunnet familie forøkelse, og muligheten for og nyte en film på høyt nivå er en ikke ting en god tid frem over. Jeg har også i en god tid hat tanken på og gå...
  7. roeng2

Fase på JMlab 926

Hei jeg har nettop gått til innkjøp av JMlab 926 og da jeg kjørte auto kalibrering på Yamaha rx-v1800 fikk jeg opp feilmelding på at 926 var ute av fase. Jeg har tidligere brukt både Audiovector M3 Signatur og Infinity kappa 8.2 uten og få denne meldingen. Jeg har satt - på forsterker til + på...
  8. roeng2

Lodde XLR med 4 ledere.

Jeg har kimber kable hero med rca kontekter og tenkte jeg skulle gjøre disse om til XLR. Det er fire ledere og jeg lurte da på om det var noen av dere som vet hvordan man kobler da. Eller om noen som har Kimber kable hero XLR dom kan se etter så jeg kan få gjort dette riktig?
  9. roeng2

Hva har du slags effeketforsterker(e)?

Av ren nyskjerighet tenkte jeg at det hadde vært fint med en tråd der de som er på forumet kunne skrive hvilke forsterker og hvilke speks den (de) har! Håper dette kan være en tråd foruten diskusjoner hvor man kun holder seg til navn, bilde og spesifikasjoner Håper så denne tråden kan føre til...
  10. roeng2

Trenger hjelp i jungelen så jeg ikke går meg bort!!!

Jeg skal nå kjøpe meg cd spiller til mitt anlegg og trenger da litt hjelp til og finne en med rett lydsignatur! Mitt anlegg består nå av: Preamp Thule PR250B og på den skal jeg la lyden gå rett igjennom men balangserte kabler. Poweramp er Krell kav250a/3. Høyttalere er Audiovector M3 Signatur...
  11. roeng2

Selgers utale om Abrahamsen!

Har ikke lyttet til Abrahamsen men vil bare vidre formidle hva jeg har hørt fra en selger. Har av ansatt på elkjøp hørt at de ikke er fornøyd med abrahamsen, de har testet de opp i mot andra produkter og mener de ikke er av den kvaliteten de burde være til den prisen. De hadde testet opp i...
  12. roeng2

Problem med Thule PR250B (lys lyd)

Jeg håper at det er noen av dere der ute som har vært borti denne prosessoren eller har været borti dette prob før. Anlegget består av Thule PR250B, Krell kav 250a/3, Audiovector M3 Signatur og H/K DVD spiller. Problemet er at etter jeg gikk fra H/K avr635 (ble brukt som prosessor) og til...
  13. roeng2

Surround preamp til musikk?

Jeg har i senere tid gått til innkjøp av effekttrin til alle kanaler i mitt anlegg og synnes det ikke blir den helt store 2 kanal lyden av å bruke min reciver som preamp. Og jeg stiller da noen spørsmål til dere der ut med erfaring på dette om deres erfaringer. 1 Er en surraund prosessor god...
  14. roeng2

Biamping med forskjellig Watt?

Jeg har surround nå men tankene har gått i mot og gå for to kanal. I den forbinnelse lurer jeg på om det er noen som har erfaring med å biampe med to forskjelige effektforsterkere. De jeg har tengt meg er å bruke minne eksisterende effekforsterkere! Jeg tengte da på og bruke Krell kav 150a...