Søkeresultater

1. H

Sony TA-E1000ESD (mm.)

Jeg har en gammel Sony digital forforsterker, TA-E1000ESD. Jeg bruker den ikke, den har stått lagret i mange år. Men jeg ser på nettet at den er vel ansett, også i dag. ("If you are fortunate to have access to five channels of high end amplification, you will not believe your ears! " og "buy...
  2. H

Hvordan bli kvitt en Barcodata 708

For 8-9 år siden hadde jeg ambisjoner om å bli CRT-entusiast, så jeg kjøpte en Barcodata 708. Jeg skulle pusse opp huset, og planen var å bygge om litt slik at Barcoen kunne fungere i en hjemmekino, uten at den hang midt i stua. Dessverre viste det seg å være noen bærebjelker (og en kone..) i...
  3. H

Kan X10-systemer telefonstyres?

Er det noen som har peiling på om X10-systemer kan telefonstyres? Slik at man kan bruke det på hytta, og så ringe opp og skru på varmen etc? Jeg har ikke sett noen slike telefon-moduler vha et raskt søk på nettet (i Norge), men det finnes kanskje likevel. Håper det er noen guruer her som kan...
  4. H

Sony VPU-720 PS

Hei! Foreldrene mine har en gammel Sony VPU-720 PS. Er det noen som kan si meg om den kan være/bli brukandes til noe, eller om den bare er å hive på dynga? Den er så gammel at den kommer med to separate bokser i tillegg til selve proj'en, en boks er strømforsyning og en boks har inngangene...
  5. H

Misbruk av "Prioritert" og "Offisiell tråd&qu

Heisann! Jeg vet ikke om dette er riktig kategori, men jeg prøver meg likevel. Det er blitt veldig inn her i det siste å markere tråder som "prioritert". Personlig synes jeg dette er en uting. Det er noen steder (HTPC f.eks.) så mange av dem at jeg med min 1024x768-skjerm ikke ser noen...
  6. H

Hva skjer når man kjører HTPCen på noe annet enn 50 hz?

Jeg stilte dette spørsmål i en tråd om X1, men tenkte jeg skulle flytte det opp i en egen tråd her. Jeg fikk nemlig så lite respons på da jeg stilte spørsmålet første gang.. TV-bildene (PAL) er 50 hz. Ikon beskrev dette som "Pal er 25 bilder i sekundet, men den deler opp signalet i 2 bilder...
  7. H

Projectiondesign Action

Er det noen som vet noe om denne projektoren? Pris, kvalitet, ...? http://www.projectiondesign.no/projectors/projectors_F1action_s2.html Den er jo norsk, og såvidt jeg forstod samarbeider Projectiondesign med Presentations Data. Betyr det kanskje at den vil dukke opp på Projektor...
  8. H

Billig fjernkontroll

Jeg står på en mailingliste for HiFi Klubbens Cybertainment-"klubb", og fikk for noen dager siden en mail med et par "container-tilbud", blant annet på en fjernkontroll som kanskje kan være aktuell for noen her? Jeg vet ikke noe om kvaliteten på denne eller hva den duger til, men det er det...
  9. H

Lyden på en HTPC kontra en god DVD-spiller

At bildet fra en HTPC er suverent og matcher dyre standalone DVD-spillere har jeg fått med meg etter å ha lest meldingene på forumet her. Men jeg er litt mer i tvil om hvordan forholdet er når det gjelder lyden. Å bruke PCen som CD-spiller har vel aldri blitt ansett som veldig fordelaktig, men...
  10. H

Home automation

Såvidt jeg har fått med meg så er det noen på forumet her som har systemer for å styre strøm og lys og slikt i hjemmene sine. Hvordan disse tingene fungerer, hvor mye de koster, om de lar seg koble opp mot PCen ol, det er ting jeg gjerne skulle visst mer om. Kanskje det er mulig å lage en egen...
  11. H

Kabinetter

Skal man først ha seg en HTPC er kabinettet etter mitt syn kanskje den viktigste komponenten. Det er så mange stygge PC-kabinetter som selges, de egner seg egentlig knapt nok til å stå på et kontor.. Apples maskiner er generelt fine, men hvis man skal holde seg til PC, hva velger man da? Det...