Søkeresultater

1. A

Eldre oppsett vs nytt

Hei Nå er det veldig veldig lenge siden sist jeg var inne her. Min hjemmekino rusler og går, men lite nytt, og ikke veldig mye brukt. Har fortsatt min Yamaha Z11 og min epson 9000. Nå ser jeg at det er veldig mye nytt både på lyd og bilde. Kjøper lite blueray filmer, blir stort sett å bruke...
  2. A

Emotiva XPA-5

Slettet, løste seg.
  3. A

Fra 2 til 3 subber

Har 2 stk. DXD-12012 i front i kinoen. Disse står i stack og jeg er veldig fornøyd med det. Har en dip på 10db mellom 40 og 50 hz. Har prøvd å sette den ene bak i rommet og da jevner det seg ut. Det låter likevel bedre med å ha begge i stack i front. Lurte på om en SVS sub delt på 40-60hz...
  4. A

Prosjektor. Ikke rett bilde i bunn

Har satt min prosjektor på en hylle oppe på veggen. Har buet lerret 129" 2.35:1 Bilde er helt rett i topp og på sidene, men i bunnen er det 5 cm opp på lerret i kantene når det er rett i senter av lerret. Noen som vet hvilken innstilling som ikke er rett.
  5. A

3D på Yamaha Z11

Sakl oppgradere prosjektor til 3D. Har oppo 93 blu ray spiller og Yamaha Z11 receiver. Hvordan er det å koble bilde direkte til prosjektor fra hdmi 1 på oppo 93 og lyd fra utgang 2 til receiver. Blir det like bra lyd og bilde som å kjøre alt ut fra hdmi 1 til en dedikert 3D receiver.
  6. A

Valg mellom TW-9000 og HW30ES

Vil prøve meg på 3D. Er vel ikke det det blir mest av, men må prøve. Har sett på disse to prosjektorene. TW-9000 og HW30ES. Litt usikker på hvilken jeg skal velge. Rommet mitt er 5,5x3,5 meter. Ingen vindu, svart moloton i tak og på vegger. Mørkt rødt teppe på gulv. Har lerret på 129" 2.35:1, og...
  7. A

Nok en måling som ønskes kommentert

Ser jeg har masse utfordringer her. Jeg fjernet alt jeg hadde av akustikkplater og tenkte jeg skulle begynne forfra igjen. Når jeg leser disse målingene er jeg veldig i tvil om hva jeg bør starte med. Håper noen har noen gode tips.
  8. A

Mine SVS PC 13 ultra solgt, hva nå?

Da var begge mine Subber solgt. Har jo hatt veldig mye moro med disse i hjemmekinoen, men trangen til å prøve noe nytt ble for sterk. Men hva skal jeg prøve? Det er jeg ikke sikker på. Kunne kanskje tenke meg litt strammere bass litt opp i bassregisteret. Den nye DSP serien til SVS, vil den være...
  9. A

Brukermanual Benq W9000

Noen som kan hjelpe meg med en brukermanual, eller vet hvor jeg kan få tak i en til en Benq W9000
  10. A

SVS PC 13 Ultra og Epik Legend

Har 2 stk. PC 13 Ultra bak i min kino. Har ikke plass fremme. Føler kanskje jeg mister litt bass over 90HZ. Nedover har jeg masse. Tenkte på å prøve en Epik Legend til å stå fremme i rommet. Frontene mine MTS-01 spiller ikke veldig mye bass i det område føler jeg. Vil det være en grei kombo tror...
  11. A

Vincent SV-233 eller Rotel RB 1070

Vil gjerne prøve litt effekt på frontene mine i min hjemmekino. Er ikke helt fornøyd med lyden ved spilling av musikk i stereo. Det er mest på høye toner det er litt slitsomt og høre på. Har prøvd å justere litt på diskanten ved stereo, men blir ikke fornøyd. Hviken av disse to tror dere ville...
  12. A

Nye Apple TV G2

Dette blir for meg nr.1 mediaspiller. Er veldig godt fornøyd med denne nå. Spiller alt jeg har av filmer. Jeg bruker 2:35.1 lerret. Ikke noe problem. Teksten på filmene kan jeg plasere der jeg vil. Ikke noe fuss med å legge inn filmcover og info, dette finner både Plex og XBMC av seg selv.Har...
  13. A

Beste oppgradering for bedre bilde.

Har en Benq W9000 med 1400 timer på pæra. Merker det godt nå at bilde er blassere, og mye av lysstyrken er vekk. Ny pære koster 2500.- og det er greit nok. Det store spørsmål er om jeg vil være fornøyd med dette , det er jo kommet mye nytt på 3 år. Hva med den lerretsduken jeg har "DreamScreen...
  14. A

Best projektor til 2:35.1 på 129"

Ser det er mange tråder her inne, men finner ikke helt det jeg er ute etter. Har i dag en Benq W9000 som har ruslet 1200 timer. Begynner å se meg rundt etter noe nytt. Har 5,5 meter til lerret og bra lyskontroll med ganske mørke vegger og tak. Bruker også anamorfisk linse. Har litt skygge helt...
  15. A

Surt og betale for mye

Vet dette kan høres ut som syting, er vel kanskje litt det også. Når du henter pakken på posten på lørdagen og betaler Kr.2999.-, Når du åpner mailen fra AV Shop på mandagen, ligger tilbud på samme varen til Kr. 2499.- Når du har handlet så mye som jeg har hos dem synes jeg kanskje det hadde...
  16. A

Spennende produkt

Var på byggemesse i Danmark i denne uken. Kom over ett meget spennende produkt som jeg fikk lyst til å prøve. De hadde en stor stand på messen og jeg var imponert over det de viste frem. Har gode kontakter der nede så 22M2 er bestilt til testing i min hjemmekino. Legger ut en link til siden...
  17. A

Problem med streaming

Har i dag en trådløs router ved PC i første etasje. Bruker noe trådløst og noe kablet. har kabel til min kino i kjelleren og en 8 ports switch til komponentene. Har i det siste hatt mye problemer med streaming av data til kjelleren og trenger ett nytt oppsett. Streamer i dag til en WD TV Live...
  18. A

Nå ser ting lysere ut

Etter min sønn var ute for en alvorlig ulykke i novemer har kino og alt hjemme ligget i dvale. Nå ser ting mye lysere ut og nå var det på tide og få de siste ting på plass. Nå er frontvegg kledd med acoustic plater, alle høytalere er satt opp, og ikke minst så har jeg fått den nye Ultra HD...
  19. A

Flimmer på lerret med Blu Ray filmer

Jeg opplever litt flimmer på Blu Ray filmer. Mener jeg har lest noe om dette tidligere. Har det noe med lerretduken og pixelene på filmen og avstanden fra prosjektor til lerret å gjøre? Noen som har vært borte i dette før?
  20. A

Benq suport

Ringte til Benq suport i dag. Traff en hyggelig mann. Spurte litt om Benq projektor og anamorfisk linse. Dette hadde han ikke noe særlig kunnskap om, men spør på AV forum, var hans forslag til løsning,der får du nok hjelp, og det fikk jeg også. Hurra for AV forum.