Søkeresultater

1. T

Lån av umik-1

Har handlet, så da utgår denne :) Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
  2. T

Lån av umik-1

Hei, er det noen kristiansandsområdet som tilfeldigvis har noe måleutstyr som er mulig å låne for en kjapp måling av akustikk i kjellerkino? Tenkte det var greit å høre om mulighet for lån før man eventuelt går til innkjøp. Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
  3. T

Ta grep i kjellerstue - falsk vegg / baffelvegg - trenger råd

Kanskje litt dårlig bilde. Lettere å se her. Har uansett bestemt meg for å få målt rommet skikkelig før jeg gjør noe. Har fått hjelp til å tolke resultatene så da er det bare å kjøre på Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
  4. T

Får så mye gode svar her at jeg prøver meg på ett nytt spørsmål nå som jeg er igang med arbeidet. Plassering av lerret. Per i dag har jeg jo lerret plassert på vegg med hjørne. Ville det vært mer hensiktsmessig for akustikk å plassere det på den andre veggen som ikke har hjørne? Det vil jo gjøre...
  5. T

Sorry mange spørsmål, men er litt noob. Sånn som dette da kanskje? https://www.byggmax.no/isolasjon/mineralull/isolasjon-plate-lambda-37-p16270 Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
  6. T

Jeg har målt litt nå og ser at jeg minst kan bruke 50 cm hver vei i tre av hjørnene for å lage bassfeller tilsvarende det som er blitt foreslått over her. I det fjerde må jeg gjøre det litt annerledes pga veggen som kommer ut ved døra, men skal være mulig å få inn godt med demping der også. Er...
  7. T

Lykke til med ombygging da:) Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
  8. T

Takk. Da tror jeg at jeg skal måle opp rommet i hjørnene for å se hvor mye av rommet jeg kan ta. Skal gå greit å bygge ut en del. Så tenker jeg at jeg lager en ramme som jeg plasserer trekanter inne i. Dere har ikke bilder av deres løsninger? Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
  9. T

Takk for innspill. Målinger har jeg ikke, men skal skaffe meg en mik så jeg kan gjøre noen. Synes ikke bass er veldig bra. Litt sånn at den varer for lenge (om det er logisk). Så jeg har i hvert fall tenkt at jeg skal lage basfeller i alle fire hjørnene. Har skjønt man man gjøre det ved å kjøpe...
  10. T

Hei, jeg har en kjellerstue hvor jeg koser meg gløgg. Her har jeg 120 tommers lerret godstol sofa og ps3. Helt topp å spille og se på film. Men den ser ikke ut og jeg mistenker at jeg har mye å gå på lydmessig. For å ta det positive først. Jeg får lov til å gjøre det meste med rommet av min...
  11. T

Sub til hjemmekino bestående av B&W

Spennende den fra avshop. Har vurdert noe slikt selv. Til den prisen er det verdt et forsøk.
  12. T

Tusen takk for gode svar Torolan og TorTorden. Rommet er dedikert til film så er ikke bekymret for størrelse, og målet på sikt er nok to, men akkurat nå tilser nok budsjettet kun en. :)
  13. T

Høres bra ut. Bare et kjapt spørsmål til fra min side. Hvilken sub er å foretrekke av den nevnt over, og denne?FINN – SVS PC12-NSD Oppsettet vil bli brukt til film 95 prosent av tiden.
  14. T

Takk for svar. Ser at de har salg på denne. Er det noe å satse på, eller er den andre modeller jeg heller bør gå for? SVS SB12-NSD Limited Edition Sort Ask Demo | lsound.no Beklager mas, men er så mye å velge mellom at jeg får helt beslutningsvegring:)
  15. T

Hei har en hjemmekino som i dag har følgende høyttalere: Front: B&W 603s3 Center B&W HTM61 Bak: B&W 686 s2 Rommet er 4*5 meter. Her kommer problemet, jeg mangler en sub, og det er så mange å velge mellom. Derfor lurer jeg på om det er noen spesielle som folket her anbefaler. Tenker meg i...