Søkeresultater

1. M

Epson EH-TW9400 / Pro Cinema 6050UB – FULL REVIEW / TEST

Har lest diverse rapporter om at man må rekalibrere etter oppdatering pga endring av bildebehandling i projektoren. Har du registrert noe av det samme?
  2. M

Hvordan er kvaliteten på TW9400 vs TW9300 ut-av-boksen? Såvidt jeg husker så var det ganske stor variasjon mellom TW9300 eksemplarer mtp på bilde ut-av-boksen? Er redd oppgraderingsspøkelset har meldt seg litt nå - enten TW9400 eller JVC tenker jeg :)
  3. M

Ang håndtering av HDR materiale på TW9300 kontra TW9400 - sammenlignet du med siste firmwareoppdateringen til TW9300? Epson gjorde en del forbedringer på tonemappingen til TW9300 i siste oppdatering, men TW9400 er kanskje forbedret ytterligere?
  4. M

Denon eller Yamaha

Tenkte bare å bruke ekstern forsterker for å utvide fra 9 kanaler til 11 kanaler på Yamahaen - ellers kunne en CX 5100 være interssant.. :) Det jeg er ute etter er en receiver som kan lage et stort lydbilde og der du ikke sitter igjen med en følelse av at det mangler "guff". Hvilken av disse er...
  5. M

Denon eller Yamaha

Planlegger å oppgradere receiver og har pekt meg ut to alternativer: Denon X6300H (pris 15990) Yamaha RX-A3060 (pris 16995) Noen som har efaring med de? Hvilken av disse vil gi mest "bang for the buck"? Vil bli brukt i 9.1.4 oppsett (med ekstern forsterker for Yamahaen) og da primært til...
  6. M

Offisiell tråd for Epsons nye EH-TW7300, EH-TW9300 og EH-TW9300W

Har ikke mottatt den nye enda. Ser at Avshop har fått inn på lager igjen nå, så da regner jeg med den ikke er altfor langt unna (må kalibreres først så går et par ekstra dager).
  7. M

Liten oppdatering ang ulyden jeg har med 4K eshift skrudd på (i tilfelle andre kommer borti lignende problemer). Jeg har vært i kontakt med Epson og det viser seg at denne ulyden ikke er normal. Epson håndterer dette som en DOA sak, så jeg vil få tilsendt en ny projektor.
  8. M

Takk for oppklaring! Jeg har projektoren hengende i taket 1-2m bak sitteposisjon, så blir ganske merkbart. Jeg får evt vurdere å bygge projektoren inn i veggen bak - har et teknisk rom der hvor det teoretisk er plass slik at jeg kan lage et vindu ut til kinorommet :)
  9. M

Men er det normalt at den er såpass høylytt? Nå er det jo litt vanskelig å kvantifisere slik støy, men tror dette er noe som kommer til å plage meg når jeg feks spiller playstation eller annet 60hz content. Kan jo selvsagt alltids skru av 4K enhancement i de tilfellene, men da forsvinner litt av...
  10. M

Jeg kjenner til den lyden (hadde en TW6600 før). Lyden er ikke fullt så høy - karakteristikken til lyden er mer som en stillegående støvsuger (muligens dårlig eksempel :))
  11. M

Mtp ulyden? Har ikke testet UHD 4k bluray, men har testet diverse annet 4k innhold. Ser fantastisk ut! Eneste minus er at når jeg kjører 4k testklipp som er på 60hz så blir denne ulyden ganske fremtredende. Hadde vært greit å vite om dette bare er mitt eksemplar eller om det "bare er sånn".
  12. M

Da var min TW9300 også i hus. Er veldig fornøyd med bildet, men har litt problemer med støy når 4K eshift er aktivert. Det er en slags summelyd. Det er spesielt ille når jeg kjører 60hz, antar at det er pga eshift må også kjøre med høyere frekvens. Ulyden forsvinner helt hvis jeg skrur av...