Søkeresultater

1. TimberRidge

Sony 4K - Lampe "flimmer" - mulig å fikse?

Jeg har en Sony VPL-VW270ES som jeg har vært fantastisk fornøyd med frem til nå. De siste ukene opplever jeg at lampen flimrer i "Low"-modus. Dette er spesielt merkbart når jeg bruker projektoren til "pc-bruk" der mer eller mindre statisk bilde vises. Jeg minnes at jeg av og til hadde samme...
  2. TimberRidge

SONY 4K projektor HDMI kabel problem - enhanced mode (LØST)

Jeg har nylig oppgradert kinoen min til 4K. Fra tid til annen har jeg problemer med at projektoren bare viser snø. Det skjer som oftest ved bytte av oppløsning eller kilde på receiver, men kan også plutselig dukke opp midt i en film. Ved å bytte kilde frem og tilbake et par ganger dukker...
  3. TimberRidge

TimberRidge bygger kino i garasjen - Premiære

Endelig, etter tre måneder kom gladmeldingen fra kommunen. :D Byggesøknaden min er godkjent og ny garasje skal bygges! Garasjen er allerede bestilt, men dessverre går garasjeleverandøren snart i sommerferiemodus. Det er vel heller tvilsomt om det blir klart for innredning før utpå senhøsten. :(...
  4. TimberRidge

Oversikt over filmer med "tvungen undertekst"

Jeg foretrekker å se engelske, norske og svenske filmer uten forstyrrende undertekst. Jeg har satt opp en media-server og ripper alle mine filmer over til denne. For å spare plass og for å slippe å måtte velge bort undertekster ved avspilling, pleier jeg ikke ta med ekstra lydspor og...
  5. TimberRidge

Canal Digital Parabol i Media Center

I min gamle HTPC, som kjørte Windows Media Center, hadde jeg 3 analoge TV-mottaktere og kunne da se på TV, gjøre opptak og streame TV til XBox-360. Vi har nå flyttet og har ikke lenger kabel-TV. I stedet har vi parabol fra Canal Digital. Jeg har forstått det slik at det er vanskelig (umulig?)...
  6. TimberRidge

TimberRidge's hjemmekinodrøm

Jeg har alltid vært filminteressert og sluker det meste jeg kommer over av film. Av ulike årsaker, for det meste økonomiske prioriteringer, har jeg ikke hatt anledning til å anskaffe skikkelig utstyr for virkelig å kunne nyte hobbyen min. Etter å ha sett hva andre har fått til, har jeg drømt om...