Søkeresultater

1. R

Hjelp til å tolke frekvenskurve

Håper det er noen flinke hoder her som kan peke meg i riktig retning for å optimalisere frekvensresponsen eg har i den nybygde kinoen. Vedlagt to grafer, ein før room kalibrering av recieveren og en etter. dette er av venstre front høyttaler, men samme trendene er for den andre front...
  2. R

Sony vw-260ES i Bergen

Hei. Er det noen i Bergens regionen som har denne prosjektoren som eg kunne fått en kort demo av?
  3. R

Oppgradere fra Sony HW-10 til ???

Heisan. Har nå hatt hw 10 i noen år. var utrolig fornøyd med den da den kom, men føler at eg har lyst på litt bedre bilde nå. Lurer litt på Hw55 eller Hw500. Noen som tidligere har hatt hw 10 som kan si noe om hvor mye bedre bilde vil bli i forhold til disse nye? Er vell kanskje hw55 som er...
  4. R

Readnynas ultra 4 popcornhour A-210 undertekst problemer

Heisann. Etter å endelig å satt opp Readnynas ultra 4 med alle filmene mine, finner eg ut at undertekstene ikke vises. De ligger i samme mappe som filmene, og heter det samme. Det fungerte fint på popcornhour når eg hadde intern disk i den, men nå som den streamer fra NAS disken så virker det...
  5. R

Jakten på den perfekte frekvens kurven

Heisann og God Jul alle sammen. Ser det er mange som bruker rew+radioshack her inne, har selv dette til hjelp. Men det eg lurer på er hvordan ser den optimale frekvenssesponsen ut? Flatt hele veien? Jevn avrulling ved x Hz? "stigning " ved x Hz? Tenker da på fra 200 Hz og ned. Og de som har...
  6. R

Jbl Array

Heisann alle. Er det noen i Bergens området som har JBL Array høytalere? Hadde vært super inntresert i å fått hørt på disse.
  7. R

JBL Array

Heisann allesammen. Har nylig begynt å fatte interesse for noen høytalere, nermer bestemt JBL sin ARRAY serie. Har alltid likt lyd signaturen til JBL. Er litt sent ute, slik at det ikke lenger er mulig å høre disse i butikkene.. Er det noen her på forumet som har noe i denne serien i...
  8. R

Trenger hjelp til å forbedre kurve-bilde

Heisann. har nå hevet meg på bølgen og målt med rew og radioshack idag. Som dere ser av kurven så er ikke dette helt optimalt. Er det noe eg kan gjøre her for å forbedre kurven? tenkte da på området rundt 125hz. lyden oppfattes som om det mangler "fylde"i det manlige stemme registret. vet ikke...
  9. R

Feil måle mikrofon til Pioneer reciever??

Heisan.. ble litt usikker nå på om eg har fått feil måle mikrofon med til min pioneer sc-lx-52 reciever? Den er merket med "audyssey". Er det noen her med en reciever i den serien som kan bekrefte eller avkrefte dette?
  10. R

Kalibrering av tre subber

Heisann. Holdt på med litt målinger igår i kinoen. Får liksom ikke dette til å spille bra. har to like DIY subber i front som står likt plassert fremme.10"xls (en på hver side). Disse to skal være like. Og en DIY 12"xls sub bak. Skal sies at i sweetspot der eg måler er nesten den plassen i...
  11. R

Kalibrering av tre subber, håpløst

Heisann. Holdt på med litt målinger igår i kinoen. Får liksom ikke dette til å spille bra. har to like DIY subber i front som står likt plassert fremme.10"xls (en på hver side). Disse to skal være like. Og en DIY 12"xls sub bak. Skal sies at i sweetspot der eg måler er nesten den plassen i...
  12. R

Bass problem

Heisann... Har et problem med bassen i rommet mitt. Der som eg sitter(sweetspot) midt i tre seteren, så høres lyden litt "tam" ut. Men vist eg bøyer meg frem slik at hodet kommer ca 90cm lengre frem så er det MYE bedre bass. Virker og som om det er mer bass bak sofaen enn det det er i...
  13. R

Problemer med fase på 3 peerless xls subber

Kansje ikke så rart at det blir problemer med 3 stk. Har i dag stående 2 stk subber forran i rommet. En i hvert hjørne og hver sub er bestykket med 1 stk peerless xls10 med bassreflex. disse går rett ut fra subutgang gjennom en effekt forsterker og til subb. ingen fase justering. Den tredje...
  14. R

Kansje ikke så rart at det blir problemer med 3 stk. Har i dag stående 2 stk subber forran i rommet. En i hvert hjørne og hver sub er bestykket med 1 stk peerless xls10 med bassreflex. disse går rett ut fra subutgang gjennom en effekt forsterker og til subb. ingen fase justering. Den tredje...
  15. R

16. R

Hjelp til avstand fra sony vpl-hw10 til lerret!!

Heisan... Skal gå til anskaffelse av sony vpl-hw10 og et 106" dynagrey lerret fra dreamscreen. Lurte derfor på om noen kan fortelle meg hva som er den optimale avstanden fra linsen til lerretet???? (skjønner ikke helt kalkulatoren fra projectorcentral). Største avstanden eg kan ha er 5,5m...
  17. R

Dempematriale

Heisan folkens....! Hvilket dempematriale vil dere anbefale til å bruke i høytalere?? Hva med "saue ullet" til biltema?
  18. R

Peerless xls 10 + peerless hds164 + vifa xt-25 Bygging av kasse!!!

Peerless xls-10 sidemontert, 2 stk peerless HDS 164 ppb samt vifa XT-25. 6,5 tommerene skal stå i et 25 liters bassreflex kammer, og subben skal stå i et 40 liters bassreflex kammer. Er nå igang med bygging og har støtt på et par problem!! Kassen har kansje litt rare mål, måler 25*44*122. Det...
  19. R

parallell kobling av 2 bass elementer!

Har bygget med en center høytaler av en vifa xt25-tg diskant, og to parallell koblede peerless hds 164 basser. Følsomheten på diskanten er oppgit til 91.5db og bassen er oppgitt til 87,8db. Lurer på hva som blir den resulterende følsomheten til basserne? Synes centeren virker for "mørk" i lyden...
  20. R

Bygge frittstående "kinohus" i hagen!

Har nå endelig fått godkjent bygging av eget kinohus i hagen. Størrelsen på "huset" er 6m*4m. Så lurte da på i den forbindelse om det er noen som har noen tips/triks eg bør tenke på under byggingen? Eventuelt størrelsen, er bredden for liten? Invendige mål blir jo 5,7m ganger 3,7m. Lurer på...