Søkeresultater

1. Karmann

Ivaols hjemmekino 2.0

Ja, de har mange drivere men jeg vil si denne er "broren" http://www.precision-devices.com/file-downloads/PD1850-2-DATASHEET-310114.pdf Føler du mangel på smekk med de to du har ?
  2. Karmann

Ivaols hjemmekino 2.0

Nei, er ikke mye forskjell. Så de vil som sagt gjøre en fin jobb. Men du har ikke vurdert "lillebroren" til de som sitter i horna dine? Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
  3. Karmann

Ivaols hjemmekino 2.0

De er veldig like ja, de går som den "lette" 2242h. Det er noe annerledes parametere på de, men vil gjøre en fin jobb. Jeg har simmet noen kasser med disse driverene og har kanskje en sim liggende i arkivet. Jeg simmet noen for grandis her på forumet som han bygde for noen år siden. Sent fra...
  4. Karmann

Karmann`s Hule

Du er flink! Kanon bra program, som jeg har hatt glede av i 3 år alt [emoji106][emoji106] Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
  5. Karmann

Karmann`s Hule

Bare hyggelig [emoji4]. Jeg har hatt det en god stund , det er ikke så lenge siden han la det ut tilgjengelig for offentligheten. Men et genialt program for siste finish. Er nok mange som har en center som låter eddik i forhold til frontene [emoji3] Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
  6. Karmann

Karmann`s Hule

Husk å klikke kanal 3 og merk både venstre og høyre kanal når du tester, så du får summen av to kanaler (L+R) Det er ikke unormalt at det låter litt forskjellig, selv med tilnærmet lik frekvnesrespons. Som jeg sa tidligere, frontene spiller som regel veldig likt men Center og surround er litt...
  7. Karmann

Karmann`s Hule

Windows er fint det, alt til sitt bruk. Jeg er avhengig av fleksibilitet og det jeg bruker det til kommer Apple i til kort, dessuten hater jeg nazi styringen av Apple. Ellers er Apple kult til foto og video redigering. Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
  8. Karmann

Karmann`s Hule

Har du Commodore 64? [emoji16] [emoji16] [emoji16] Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
  9. Karmann

Karmann`s Hule

https://github.com/sveinse/elns-release Ligger her, bare husk å velge 7.1 i lydinnstilinger i Windows, ellers kan du ikke velge multichannel. Jeg kan bidra med litt support, da jeg har hatt dette i noen år, det er nok noe dere lurer på underveis. Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
  10. Karmann

Karmann`s Hule

Sitter å tweaker, etter sist justering (Onsdag [emoji28]) så tok jeg en ny en går på fronter, nullet ut alt. Og en ny en i dag, med tettet porter og center men så var det med høyttalerens timbre/signatur, jeg liker at den treffer så likt som mulig over hele fjøla. Å justere inn det på målinger...
  11. Karmann

Karmann`s Hule

Jeg skatter av alt, selv om det er søppel [emoji3] Dele på 200hz er noe jeg kun gjør for at subbene måler veldig bra ned ditt, og faktisk så er de innenfor 3-5db fra 8hz til over 240hz uten eq. Men er helt nødvendig med et steilt filter på 42db eller mer, hvis ikke så hører du stemmer ol...
  12. Karmann

Karmann`s Hule

Ja, jeg har også justert alle driverene i SBAet med inviduelt delay, men det ser du både på frekvens respons og GD + tid. Små justeringer, hadde aldri fått inn de ytterste subbene uten den muligheten. Men du snakket om delay etter bruk av dsp i form av eq og xover. Jeg har ingen forskjell på...
  13. Karmann

Karmann`s Hule

Da snakker vi eq der rommet ikke er i minimumsfase, mest sannsynlig. Har du en måling med forsinkelse pga EQ og et uten? Hvordan opplever du det lydmessig? Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
  14. Karmann

Karmann`s Hule

Jeg merker ikke til forsinkelse her, men det er kun der hvor jeg deler mot ting i Yamaha jeg kjører dobbelt. Alle de andre filterene er er normale. Når du sier forsinkelse, så regner jeg med du mener utfasing? Shelf filter virker relativt likt fra DSP til dsp, er flere typer filter da. Bruker...
  15. Karmann

Karmann`s Hule

Da har vi ca like mye arbeidsområde, jeg deler på 200hz-650hz på mine 15" . Har du testet å legge filter oppå filteret til Reciever ? Der er det mye å hente. Jeg deler eksempel subbene på 200hz i Yamaha, legger så et filter på 200hz igjen i DSP til Itech, men typ 48-BW , for å kverke bla...
  16. Karmann

Karmann`s Hule

Kult ja, hvor deler du frontene dine? Mine porter er pisse store, og når det deles som jeg gjør merker jeg det kommer litt lyd ut av portene , eller det vil si det farger lyden. Merkes lite når det deles mer normalt. Ja, de kjenner jeg. Naboen har to stk og jeg har stående versjonen med dobble...
  17. Karmann

Karmann`s Hule

Hahahahaha :) . Du ser frontrutene vi skifter på jobb blir pakket med slik tykt skum, minner veldig mye om madrassskum. Dette har jeg bare kledd med noe høyttalerstoff rester i en fart. Går en slik PR subb. Nå skal jeg til å plugge frontene også, som en test. De spiller jo ikke bass ( fra...
  18. Karmann

Karmann`s Hule

hehehehe :) Jeg bruker ikke noe HPF på bunnen nei. Jeg kjører subbene lukket for tiden også, men selv med portet så er det ingen problem. Hadde jeg ikke hatt så mange, hadde jeg vurdert det.
  19. Karmann

Karmann`s Hule

Våren er en tid til uteting men har gjort noen småting med kinoen siden Påske. Etter forhøyning av førsterefleksjon i Påsken, tok jeg en jeg test av effekten av å dekke til bassfellen med papp/gulvpapp litt tykkere en vanlig maskeringspapir, typen de selger på Biltema. Dette har margnial...
  20. Karmann

Retep`s lytterom. Prøver på Atmos igjen.

Du vil miste all bass fra fronter under 80 hz. LFE humper videre som vanlig. Du må isåfall laske deg innpå L og R med y ledd for få med bassen fra frontene.. Da må avstand osv gjøres til subbene em annen plass. Dersom du kjører No subb og deling annen plass. LFE vil gå i frontene fra 120hz til...