Søkeresultater

1. kRisi

2.5 HDD kabinett. Finner ikke HDD.

Hei. Kjøpte meg et billig 2.5 SATA eksternt kabinett på dealextreme. Harddisken (320 GB) var tatt ut fra en deffekt PC. Koblet til via USB 3.0 til stasjonær PC. LED indikatoren lyser, og jeg hører at harddiskne "går". Problemet er at jeg ikke finner harddisken under "Datamaskin". Må man gjøre...
  2. kRisi

Kjøp av NAS, div spm.

Hei. Har tenkt å kjøpe meg en NAS som skal streame filmer og musikk til XBMC på en Apple TV2. Har tenkt på denne: Netgear Stora MS2000 Inngangsporten til nettverkslagring, med denne inni: Western Digital Caviar Green 2TB SATA Harddisk med 2TB lagring Vil dette funke, med tanke på hvilke...
  3. kRisi

Hjelp til nye høyttalere. Forsterker = Marantz SR6003

Hei. Etter å hatt Klipsch Synergy F2 i nesten 1 år, skal jeg bytte de ut med nye nytt og spennende. En av hovedgrunnen til utbyttet er fordi høyttalerene ikke passer til rommet.. Det ble en veldig hard/skarp diskant fra de. Prøvde først å bytte forsterker fra NAD til Marantz, men funket lite...
  4. kRisi

Kan dette brukes som dempematriale?

Hei. Var ut i garasjen ista, og der sto noen plater som likner på dempematriale som noen på av forum har brukt før. Noen var brukte til å ha på garsjeveggen, men noen var til overs. Da lurer jeg på om dette er mulig å bruke som dempematriale i akustikkplater? Har hørt at noen har brukt glava...
  5. kRisi

Raspberry Pi - 150 kr HTPC?

En PC som er like stor som et bank kort, og som spiller av 1080 filmer? Raspberry Pi! 150 kr, liten, 1080 HD avspilling, SD slot lagringsplass, 700 Mhz prosessor og opp til 256 mb ram! Les mer her: Raspberry Pi | An ARM GNU/Linux box for $25. Take a byte! Jeg skal ivertfall prøve, skal du? :)
  6. kRisi

Skrikende/hard diskant (Klipsch)

Hei. Har et par klipsch ht jeg sliter litt med. Ved spesielt høyt volum er det veldig skarp/hard diskant. Det er ikke noe treble justering i forsterker options som jeg kan se. Noe som kan hjelpe? Plassering? Akustikk tiltak? Takker på førehand! :) Utstyr : Signatur Vedlegg: Tegning av...
  7. kRisi

DIY høyytalerkabel

Hei. Vurderer å lage meg noen høyttalerkabler. Har lest noen tråder her forumet, men har noen spm. Hva er best å bruke? CAT 5/6 eller høyttalerkabler i metermål? Har tenkt å sette på nakamichi banaplugger, krympestrømpe og en type nylonsstrømper. Finnst det forskjellige typer CAT 5-6 kabler...
  8. kRisi

Får ikke lyd i sub, kan du hjelpe?

Hei. Har nettopp fått ny receiver, en Marantz SR6003. Fikk den i går, men har ikke fått til at sub'en spiller med den. Jeg har sett på alle instillingene, resetta receiveren og målt opp med mikrofon. Sub'en er koblet på SW PRE-OUT og inn på LOW LEVEL IN (rød) på sub. Jeg vet at sub'en funker...
  9. kRisi

Ikke lyd gjennom HDMI (Marantz SR6003)

Hei. Får ingen lyd gjennom HDMI fra Apple TV2(heller ikke ps3) til Marantz SR6003. Tror alle instillingene er riktige. HDMI kabelen er kobla til HDMI 1, og en HDMI fra OUT 1 til TV. Får lyd og bilde på TV, men ikke lyd ut av høyttalere eller sub (kjører 2.1 oppsett) Snakka med forje eier, han sa...
  10. kRisi

Lyd gjennom Micro-USB?

Hei Skal kjøpe en dac til appletv2 som skal gå til NAD C356. Jeg lurer på om det er mulig å å føre lyd fra Apple tv2's micro usb? Har tenkt å bruke denne Pro-Ject USB Box D/A-konverter - Sort som DAC viss det går? :)
  11. kRisi

Importere musikk til iTunes, problem!

Hei. Driver å laster ned noen album'er i FLAC kvalitet. Noen går an å kopiere til iTunes, men noen ikke. De som ikke går tar jeg som iTunes standar fil, men funker fortsatt ikke.. Noen som har noen tips? Bildr.no Denne går an å importere. Bildr.no Denne funker ikke.
  12. kRisi

Beste streaming unit?

Hei, har tenkt å kjøpe meg en streaming unit. Vurderer Apple Airport Express + DAC (må ha optisk inngang, hjelp!) eller Electrocompaniet EMS1 Music Streamer - Sort. Har du innspill eller erfaringer med dissa produktene eller andre som f.eks SONOS eller Squeeze box etc skriv under. Budsjett er på...
  13. kRisi

Cd Vs Streaming

Hei. Sitter her med ønskeliste til jul! (hehe) Først tenke jeg på cd spiller, men kom også over det med streaming fra pc/HDD. Pris blir ca 2 k på cd spiller og rundt 4 k for streaming unit. Får man like bra kvalitet som å kjøpe album på itune store og streame det til høyttaler, en å kjøpe cd...
  14. kRisi

SVS sub reagerer på reciever!

Hei. Har et problem med min reciever (http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo/receivere/argon_rec-3246_receiver.htm). Når jeg skrur av og på den kommer det 2 "klikk" inne fra recieveren, det er selvfølgeligt vanlig men det gir store utslag på sub'n ( SVS PC12 NSD ) Hele huset rista i går...
  15. kRisi

Beste importinstillinger på Itunes?

Hei. Har tenk å importere all min musikk in på itunes, men lurer på hva som er de beste instillingene? Er interisert i å få mest ut av CD samlinga! Er det et betre program å bruke når det gjelder brukervenlighet og kvalitet? Takker på førehand! :) Rediger - instillinger - importinstillinger?
  16. kRisi

Beste importinstillinger på Itunes

Hei. Har tenk å importere all min musikk in på itunes, men lurer på hva som er de beste instillingene? Er interisert i å få mest ut av CD samlinga! Er det et betre program å bruke når det gjelder brukervenlighet og kvalitet? Takker på førehand! :) Rediger - instillinger - importinstillinger?
  17. kRisi

SVS sub problem!

Hei. Hentet nettopp ny sub i går. Kjøpte en brukt SVS PC12 NSD. Akkurat nå har jeg en argon låneforsterker (ARGON REC-3246 Receiver | Hi-Fi Klubben) og klipsch synergy f2 som front HT. Min NAD C356 er på reperasjon. Problemet er at subben IKKE spiller/føller høyttalerene sit volum. Har kobla...
  18. kRisi

Innkjøpt høyttaler. Budsjett: 1500-3000 kr

Hei. Har en kompis som skal kjøpe noen høyttalere til hybel. Budsjett er som sagt 1500-3000 kr. Helst gulvstående. Vet du om noen som selger eller selger du selv, så skriv nedenfor!:) Takk for svar!
  19. kRisi

Beste måte å koble opp sub?

Hei. Skal kjøpe meg en Svs pc-12nsd og har en NAD C356BEE. Hva er den beste tilkoblingsmuligheten? Subkabel og y splitt? Takker :)
  20. kRisi

Kabel fra PS3 svekker lyd?

Hei. Får snart SVS rørsub i hus og lurer på noe. Bruker PS3 som Bluray og CD spiller. Kabelen som går til PS3'N er : Google Images Blir lyden svekket pga den kabelen? Veit det er normalt å kjøpe skjermet kabel osv til HIFI. Utstyr: Klipsch Synergy F2, NAD 356 og SVS rørsub brukt.