Søkeresultater

1. jakv

TV eller PJ?

Har i dag en Sony PJ som antakelig blir erstattet av noe annet i løpet av året. Spørsmålet er om jeg skal gå for PJ eller stor TV videre. Har i dag 92" lerret, rommet har god lyskontroll, men ikke helt mørke vegger. Har ikke tenkt å legge mer enn ca 20k i dette, men vil selvsagt ha best mulig...
  2. jakv

Fornuftige projectorer under 20k?

Har hatt en Sony VPL-HW30ES i noen år, og har begynt å lure på å bytte ut denne. Finnes det noe fornuftig under 20k? Har såvidt vært innom HFK og sett Optoma UHD40, men ble ikke overbevist. Det var den eneste PJ de hadde oppe bortsett fra en Sony til 50k den dagen jeg var innom. Vil UHD60...
  3. jakv

Tilbud på Komplett i helga.

Gode tilbud på Klipsch RP-280 med og uten sub i helga hos Komplett. https://www.komplett.no/product/829061/tv-lyd-bilde/hoeyttalere/subwoofere/klipsch-r-115sw-subwoofer#
  4. jakv

Trøbbel forsterker SVS PB12 NSD

Junior har handlet en brukt PB12 NSD for å ha på "hybelen". Den kom i går, men han fikk ikke lyd i den ved å bruke phono-inngangene. Prøvde flere kabler og flere kilder. Skal kobles til en Denon receiver, sub-utgangen der er i orden det sjekket vi forrige helg. Da han koblet via...
  5. jakv

Tab-tension, erfaringer

Noen som har prøvd tab-tension og kan komme med tips? Skulle hatt litt større lerret, men er usikker på hvordan dete er i forhold til justeringer osv. Tenkte på 92", har 77" Dreamscreen V2, vanlig motorisert fra før som jeg er godt fornøyd med. Lurer i tilfelle på dette. DreamScreen V6 Tab...
  6. jakv

BenQ W2000 erfaringer/synspunkter?

Noen som har noen formening om BenQ W2000? Ser den koster 8990,- hos Netonnet nå. Vil det være mye å hente i forhold til min gamle traver W5000?
  7. jakv

Kimber USB kabel

Fikk akkurat en liten reklamemail fra NCM, hvor de bl.a. snakket pent om Kimber USB-kabel. Men med en veil. utsalgspris på 7990,- synes jeg dette blir i drygeste laget. Håper egentlig ikke at dette setter i gang en ny "cola og popcorn" tråd, men dette var noe av det drøyeste jeg har sett...
  8. jakv

R.I.P. Lou Reed

http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10136198 Enda en av de store har gått bort.
  9. jakv

350/700W IRS2092 Noen som har prøvd?

http://www.ebay.com/itm/IRS2092-IRFB23N20D-CLASS-D-AMPLIFIER-ASSEMBLED-BOARD-350W-8ohm-700W-4ohm-/321209346615?pt=Vintage_Electronics_R2&hash=item4ac991aa37 Noen som har prøvd denne eller lignende moduler? Har L25D og L15D selv, regner med at dette er noe i samme gate, men enklere i og med at...
  10. jakv

Yamaha RX-A1020 for 4995,- hos Elkjøp

Tittelen sier vel det meste, synes det var et OK tilbud.http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/receiver-og-forsterker/RXA1020BL/yamaha-7-2-receiver-rx-a1020-sort
  11. jakv

Strømkabel til sub i gammel Mondeo...

Hei. Har en gammel Mondeo MK2 ('98 mod) som junior skal disponere når han forhåpentligvis får lappen i høst. Da skal det sub inn, og vi undrer på hvor det er lurest å gå med strømkabel fra batteri til bagasjerom. Noen som har et tips?
  12. jakv

Play.com legger inn årene

Netthandel: Play.com stopper salget - DinSide Linken taler vel for seg selv. Men vil de bli savnet?
  13. jakv

BD-spiller til stereooppsett, Denon?

Har en kompis som skal ha et stereoppsett. Han har høyttalere fra B&W som han er fornøyd med og skal beholde. Disse er gulvstående. Som forsterker ender han med enten PMA1510 eller PMA2020 fra Denon. Pga dette vil han gjerne ha en BD spiller av samme merke, både for at de skal matche...
  14. jakv

Carl Henrik gjenskaper stereolyden med Soundpimp, artikkel TU

Noen som har noen formeninger om "Soundpimp"? Jeg er litt smått skeptisk, men hvem vet, kanskje det har noe for seg? SOUNDPIMP - Carl Henrik gjenskaper stereolyden - tu.no/tester
  15. jakv

Machine Head 40th anniversary edition

Dette er et album som iallefall jeg har høyt oppe på ønskelista :) Sikkert ikke alle som er enig med meg, men det tar jeg ikke så tungt. https://www.facebook.com/deeppurple6876?sk=app_118086618344217
  16. jakv

Tips for Londontur?

Familien har begynt å tenke på ferie, og det er stemning for en tur til London. Vi satser på å unngå OL, og bortsett fra det er ikke tidspunkt så nøye. Lurer på om det er noen som har tips til et hotell som ikke ruinerer folk, men har grei standard. Trenger slett ikke all verdens luksus, men...
  17. jakv

Hvite, små bakhøyttalere?

Hvor kan jeg skaffe noe slikt. Husker at Mirage Nanosat var noe som virket greit for noen år siden, men finner ikke igjen disse på noen nettsider nå. Skal brukes på en stue med eggehvite vegger og tak, og "kamufleres" mest mulig. Har sett på Dynavoice, men er litt usikker på om jeg vil ha dem...
  18. jakv

Onkyo 607 til 2495,-

Komplett.no - Onkyo TX-SR607EB hjemmekinoreceiver Billigere enn dette kan den vel ikke bli? Nesten så jeg lurer på å bytte ut den gamle 701en jeg har ...
  19. jakv

Lite bilde og god kvalitet eller større og muligens dårligere kvalitet?

Har til hensikt å anskaffe PJ med det første. Dillemmaet da er selvfølgelig valg av sådan og av lerret. Kasteavstand kan bli litt over 3m i det rommet det er snakk om, og det gir en del begrensninger. Dersom valget faller på BenQ W5000 kan jeg få et bilde omtrent 170cm bredt. (Litt greit...
  20. jakv

Får ikke lyd via HDMI på Denon AVR-1910

Spørsmålet sier seg vel selv ... Er det noen mystiske innstillinger som må til for at en kan kjøre lyd via HDMI på denne receiveren? Når vi kobler til PS3 og prøver automatiske innstillinger for lyd via HDMI sier den at "Lyd via HDMI er ikk mulig på denne enheten" eller noe lignende. Brukte...