Søkeresultater

1. kjelli

"Forbruker" reciever sammen med PA forsterker

Jeg fant en knakende god artikkel som forteller mye om å bruke vanlige receivere sammen med PA effektforsterker. Det står mye om signal forskjeller osv. Gain Structure for Home Theater: Getting the Most from Pro Audio Equipment in Your System - Home Theater Forum and Systems -...
  2. kjelli

Tok sikring på Oaudio (bash)

Heisan! Koblet opp min nye DIY sub i kveld, og etter en time så røk sikringen i plateforsterkeren. Det er en 500W oaudio (bash) forsterker. Er det bare jeg som har kjørt den for hardt? Er det vanlig disse ryker hvis en presser de litt. Kjørte den ikke så hardt mener jeg, gain er litt over...
  3. kjelli

Prisvurdering av benq 9000 projektor?

Fatteren skal selge en benq 9000 projektor. Den er gått i underkant av 200 timer og har stort sett hengt i taket uten å blitt brukt siden den var ny. Noen som har noen formening om hva han kan få for den? Mvh Kjell
  4. kjelli

av/på knapp eller dra ut kontakten!

Siden det er noen elektrikere her er det vel noen som har erfaring med dette. Hva mener dere er forbundet med størst brannfare?. La flatskjermen stå i standby eller dra ut og inn kontakten hver kveld? Sjekk Stavangeravisen.no : Sikkerhetssjef vil ha AV/PÅ knappen på TV. Det er derfor jeg undrer...
  5. kjelli

Anbefaling av 32".

hvilke 32" er best for tiden?. Slektninger skal handle og har ingen anelse om hva som er bra og mindre bra. Pris opp mot 10K. Skal kun brukes til TV titting (les: Rikstv). Slik jeg tolker det så er spesielt bildebehandling svært viktig her, da det er kun SD materiel den skal vise. Kan noen...
  6. kjelli

bruker du telefonkatalogen?

Dette er en veldig bra miljøtiltak. Reserver deg mot å få telefonkatalogen. Noe jeg anbefaler alle å gjøre, da 9 av 10 av oss bare kaster telefonkatalogen når den kommer. Stavangeravisen.no : Avbestill telefonkatalogen her Kjelli
  7. kjelli

Transkoder med gamma justering

Ser det er kommet en transkoder med gamma justering nå. under 200USD er slett ingen upris. Hvis noen har testet en slik med CRT pj, så post tilbakemelding. Crescendo Systems - High-End Audio/Video Components Kjelli
  8. kjelli

lerret til crt?

Noen som har noen gode tips til lerret til CRT? Må være ramme, 16:9, helst 210cm bredde el. gain 1,0. Screengoo er uaktuelt. Tips mottas med takk. Kjelli
  9. kjelli

NRK webtv ustabil?

Er det bare hos meg og på jobben nrk webtv er rett og slett elendig for tiden? Det meste jeg har kunnet streamet er 6 min før det henger. Funker det fint hos alle bare ikke hos meg?` Kjelli
  10. kjelli

Miller & Kreisel S-150 system i stavangerområdet?

Noen som vet om det er noen butikker i stavangerområdet som har Miller & Kreisel S-150 høytalerene? Kjelli
  11. kjelli

"stendere" for lydisolasjon

Jeg så nettopp DIY channel sin "guide to home theather". Greit nok program. En skikkelig kjekk ting de brukte var noen isolasjons-"bjelker" som ble festet på tvers av de eksisterendes stenderene. Veggplatene ble da skrudd i de tverrgåendes bjelkene. Disse bjelkene hadde gummiforinger, så det...
  12. kjelli

Noen som har testet Tvix HD M-5000U

Ser denne er kommet i handelen. Designet var ikke allverden, men prisen var slettes ikke verst? Noen som har prøvd denne? Kjelli
  13. kjelli

sound of thunder

Dette var en film jeg har gledet meg til. Litt inn i fremtiden har de begynt med tidsreiser, der noe går galt og evolusjonen endres. Alt lå til rette for en knall action/eventyr film. Men så begynte filmen. Å himmel og hav. Elendige skuespillere, forferdelige effekter og elendig utvikling...
  14. kjelli

Girder!

Er det noen som er flinke med Girder her? Jeg lurer på om Girder kan settes opp slik at det tar imot IR koder fra en fjernkontroll (via et ir øye selvsagt) og utifra ir koden sende en kommando ut på seriell utgangen (rs-232) på pcen? Og gjerne kjøre sekvenser av koder ut på seriall utgangen...
  15. kjelli

THX standard? hvor finner jeg det?

Ser noen skriver at de har fulgt THX standarden når det gjelder sitteavstand ol. Hvor finner jeg denne standarden som sier noe om dette? Kjelli
  16. kjelli

Battlestar Galactica

For de av dere som liker Sci-Fi er denne filmen et must. For å fortelle litt så består dete hele av en film + sesong1 +sesong 2 som pågår nå. Filmen + sesong 1 kan kjøpes på DVD. Filmen og serien er basert på serien fra 70tallet med samme navn. Denne var veldig populær i sin tid, men fikk mye...
  17. kjelli

bygge hjemmekino i tre eller betong/leca?

Har nettopp kjøpt hus, og det kommer ikke på tale med noe hjemmekino inni huset. Så planen er å bygge en "dobbel" garasje på utsiden. Nærmere foklrart blir det hjemmekino med carport ved siden av, der hele greiene ser ut som en dobbelgarasje. (Ingen garasjeporter) Et krav jeg setter er at jeg...
  18. kjelli

Smakløs reklame?

Er det bare jeg som synes reklamen for en viss mobiltelefon med tittelen "Råere enn naturkreftene" er direkte smakløs? Der en ser folk lider under naturens herjinger på TVen og folk har mistet alt de har grunnet naturkreftene. Jeg synes det er svært smakløst iallefall. K
  19. kjelli

Hjemmekinorom og murvegger

Si en har et kjellerrom, der 2 av veggene er betongvegger som i hjørnet på huset. Skal en innrede dette som hjemmekinorom er jo gips og isolasjon nødvendig for husfreden. Er det da nødvendig å sette opp vegger på innsiden av betongveggene igjen? Vil lyden krype opp og rundt i huset via...
  20. kjelli

Mange CRTer i norge?

Det er merkelig hvor mange som "kaster" sine "gamle" CRT maskiner og heller får seg digitale projektorer. Barco og Sony må da ha solgt noe inni hampen med CRT maskiner bare i Norge? Når en ser etter dem så føler jeg de aller fleste større bedrifter har hatt eller har en eller flere crt...