Søkeresultater

1. SpaceMoose

Valg av receiver til MA Apex og Orb Audio høyttalere

Opplever at receiveren jeg har idag mangler litt effekt. Den er sikkert fin nok til orbene men apexene er glad i litt mer effekt. Ønsker også bedre romkorreksjon med frekvensdeling som er forskjellig på frontrekke og resten. Det kan ikke den jeg har idag gjøre. Jeg gikk fra en yamaha rx-v2700...
  2. SpaceMoose

Valg av receiver til MA Apex og Orb Audio høyttalere

Hei Jeg har idag en Yamaha rx-v571 som driver 2 Monitor Audio Apex A10 fronter, 1 Apex A40 senter samt 4x2 Orb Audio (gallokuler) bakhøyttalere. Yamaha receiveren var kun tiltenkt som en midlertidig løsning og jeg føler nå at tiden for oppgradering er kommet. Ser for meg en receiver til rundt...
  3. SpaceMoose

Nytt PowerBuy: Ekornes Stressless Hjemmekino-stoler -30%

Etter en kjapp forhandlingsrunde med overkommandoen har jeg også bestillt. 2 stykk tosetere. Da er vi vel oppe i 13 bestillinger :)
  4. SpaceMoose

COEMAUDIO.com

Jeg har handlet fra coemaudio. Kan fint anbefale de. Du får raske svar og varene holder mål. Iallefall frem til nå. Jeg bestillte en Xindak DAC-3 samt en Xindak XA-3200s MK2 forforsterker. Fikk med noe annet stæsj på kjøpet. Siden jeg handlet ved juletider fikk jeg en julegave også :P. Jeg surra...
  5. SpaceMoose

Den særeste filmen du har sett!

Delikatessen er vel litt småsær, men bra. Men filmen Nothing jeg så på Oslo Internasjonale Filmfestival i 2003 må være blandt de mest sære filmene jeg har sett. To hoder som hopper opp og ned i det store hvite intet... Om filmen
  6. SpaceMoose

Den særeste filmen du har sett!

dobbelpost
  7. SpaceMoose

Dine jazz-favoritter??

Tja kan jo starte med å trekke frem Holly Cole / Holly Cole Trio. Spesiellt 2 plater utmerker seg. Den første er en live plate som heter "It Happened One Night". Tips er spor 1 "Get Out Of Town". Plate nummer 2 er "Don't Smoke In Bed". Slutten av spor 1 gir meg gåsehud... Patricia Barber og...
  8. SpaceMoose

offisiell SVS tråd (NB! teknisk)

Spers det er fint at du er litt kristisk og import er jo litt mer strul. Når jeg leste meg opp om svs på bla. hometheaterspot, avforums osv så var det noen ting om SVS som gikk igjen (utenom ytelse da). For det første så var det support. SVS skal visst være ekstreme på support. Kan sammenlignes...
  9. SpaceMoose

Nå er jo dette en teknisk tråd men jeg tror mange ikke helt er klar over hvor store disse beistene er.. Jeg legger ved et bilde der dere ser min 2531PC+ stå i stua. Legg merke til nissen samt cd coveret. Dette er altså den minste av sylinderene.
  10. SpaceMoose

Hvor mange har SVS nå?

Og Kenti: Jeg tror nok en 2531 PC+ eller pb10isd vil være mer nok til dine Helicon. Jeg har ikke så mye bass i mine fronter (aurum cantus moon goddess) men du kan jo ta en tur siden du bor i oslo og høre hvordan subben låter med de.
  11. SpaceMoose

Hvor mange har SVS nå?

Med fare for å go off topic! Sant det roffe. Jeg skriver ikke så mye på forumet men har vært med siden avforum startet. Det er bare bra med litt entusiasme rundt nytt utstyr. Det er også gøy med nye produkter slik at andre ikke må gjøre den researchen noen av oss andre har gjort. Sunn skepsis...
  12. SpaceMoose

Hvor mange har SVS nå?

Er vel en av gutta (kanskje den første??) så seff må jeg stemme også! Og for dere som synes det blir litt mye svs.. Det samme gjelder jo yamaha og sony osv også. Dette er ikke noe nytt. Jeg pleier vanligvis ikke å å reklamere for stæsj jeg kjøper men svs fortjener faktiskt litt omtale. Sjekk...
  13. SpaceMoose

For de av oss som liker å titte på bilder fra messer...

Etter litt surfing på andre fora fant jeg denne bildeserien. Er vel 7 album fra en Avbuzz messe i Hong Kong tror jeg. Er ikke bare asiatisk men også NAD og Linn.. Verd å ta en titt om ikke for annet enn å sikle :D Galleriene Enjoy!
  14. SpaceMoose

Jeg har ikke opplevd det men de som har sier at du vil høre en mekanisk ulyd som går rett i margen på deg. Etter det vil du nok aldri gjøre det igjen. Jeg lar andre her på forumet (som kanskje har opplevd dette) fortelle deg detaljene.. Du kan fint leke deg, men skal du være sikker på at du...
  15. SpaceMoose

Jeg vil anbefale deg og stille inn faenskapet riktig hvis du enda ikke har gjort dette. Få en til å stille in fase mens du sitter i sweetspot, bruk db måler for oppsett av gain osv.. Gjør du dette bånner den ikke og du vil få en subb som fint er som en REL til musikk. Det er flere som benytter...
  16. SpaceMoose

Sylinderen er jo faktisk et papprør. Det som veier noe er toppplata samt 2 bunnplater. Disse er i mdf. Så er det jo elementet da. Det er ikke akkurat lite og lett det heller. Papprør høres kanskje rart ut men de bruker slike rør til å bla. støpe betongsøyler. Du kan lese mer om dette emnet på...
  17. SpaceMoose

svs PB12-Plus

Nå har jeg vært litt borte fra debatten de siste dagene.. Jeg har en 2531 PC+ og har de samme erfaringer som Dag. Sjekket vel nesten samtlige store audio og hjemmekino fora på nettet før jeg handlet SVS. I dag er jeg meget glad for at jeg har en SVS i stua. De av mine venner som eier et fnugg av...
  18. SpaceMoose

Noen med mere trøkk en Sony SA-WX900?!

Kenti: Jeg benytter harde puter under min. Sa jeg skulle sette den på parkett og fikk med noen myke gummiputer også. Elementet peker nedover og slår i bunnplata. Den demper nok noe men når en kjører på referansenivå har subben en tendens til å hoppe litt. Samme problem som plager noen av...
  19. SpaceMoose

Blokk leilighet...!

Tror jeg skal vente med å selge kåken min jeg... Bor i 4. etasje i en blokk men er såpass heldig at eneste nabo som teller noe er under meg. Over leiligheten er det svalgang, på 2 av sidene er det gang og heis, 1 side vender ut fra blokka og den siste er mellom soverom og naboens gang. I tillegg...
  20. SpaceMoose

Prisdiskusjon SVS

Liker ikke Nor Cargo! De tar gebyr på gebyret!! Jeg fortollet min selv etter mye styr og stell. Ble satt over 5 ganger før jeg endte opp med riktig kar på Nor Cargo som kunne hjelpe meg. Velger du selv å ordne med fortolling kan ikke Nor Cargo kreve noe betalt av deg. Dette er fordi du har...