Søkeresultater

1. Lars_N

Lemus HOME 1500 - det ultimate WAF-anlegg?

På jakt etter et nytt no-frills og WAF-godkjent TV/Film/musikk-anlegg til stua som også ivaretar en viss grad av fars hifi-integritet. Tilgode å finne en lydplanke som øker pulsen min og samtidig kommer gjennom husets estetiske sikkerhetskontroll -> what to do? Har ramlet over Lemus Home...
  2. Lars_N

Trådløs overføring til sub; Velodyne WiConnect system eller andre alternativ

Takk for grundig og oppklarende informasjon. Må innrømme at dette er en problemstilling jeg ikke hadde tenkt på, var kun bekymret for at signalet ville svekkes/forsinker ved trådløs sending. Hvis noen har førstehåndserfaring med trådløse lydsystemer til hjemmebruk hadde det vært veldig nyttig å...
  3. Lars_N

Sakset fra Velodyne info på www.soundgarden.no: "Det smarte Velodyne WiConnect lar deg koble til hvilken som helst subwoofer trådløst, slik at du slipper lange kabelstrekk der du minst ønsker det. Den kan også benyttes for å sende lyd trådløst til de fleste aktive høyttalere. Systemet består av...
  4. Lars_N

Ikke kjøpt noe ennå og ikke tenkt så mye mer på det siden siste post. Ble nedprioritert da et oppussingsprosjekt dro med seg siste rest av overskudd. Skal komme med en skikkelig tilbakemelding når(om) jeg får investert. Interessant innspill! Et spørsmål i forlengelsen av det du sier; gjelder...
  5. Lars_N

Appel tv eller ChromeCast ?

NRK nett-TV nå direkte på Apple TV, enda en god grunn for å velge denne over ChromeCast! http://nrkbeta.no/2014/08/26/na-kan-du-se-nrks-tv-host-via-apple-tv/
  6. Lars_N

Appel tv eller ChromeCast ?

Hvilken telefon/(nettbrett) har du? Det ville vært avgjørende for meg. AppleTV (heretter ATV) og AirPlay er en helt genialt match hvis du har iPhone/iPad, tror da du vil foretrekke dette til å se f.eks. YouTube videoer kontra via Mac. Har du Android tror jeg ChromeCast er å foretrekke her, selv...
  7. Lars_N

Etter flytting til nytt hus ble det plutselig umulig å koble opp suben med normale kabler. Har såvidt begynt å snuse på trådløse alternativ og lurer på om noen har gode (eller dårlige) erfaringer å dele? Rask research gav ikke flust med alternativ og lite matnytting info om hvordan disse er i...
  8. Lars_N

Blir vi lurt av Wimp?

Ingen vitenskapelig test, men likevel en fin liten sak. Hovedkonklusjonen er at Wimp/Spotify leverer overraskende bra lydkvalitet, at det ikke er entydig hvilken av tjenestene som har best lydkvalitet, men ut fra de få sporene som er testet kan det virke som Wimp er nærmest de kvalitetene mange...
  9. Lars_N

Innstegs-forsterkeren som gir mest lydkvalitet og musikkglede?

NuForce hadde nok gjort susen hvis den også hadde kunnet skilte med analoginnganger. Uttrykte meg ganske uklart, men digitalinnganger var en eventuell tilleggsbonus. De har fortsatt en gammel platespiller, kasettspiller og muligens en cd-spiller med kun analoge utganger som må kunne hookes på...
  10. Lars_N

Innstegs-forsterkeren som gir mest lydkvalitet og musikkglede?

Kom du til noen konklusjon? Skal hjelpe mor og far og finne noe som kan erstatte en gammel innstegs-NAD til B&W DM60(?) fra 90-tallet og har landet på omtrent de samme tre kandidatene som du har listet opp Rega Brio-R, Rotel RA-11 eller Onkyo A-5VL. Tittet innom Hifiklubben.no, men så ikke noe...
  11. Lars_N

Sennheiser Momentum vs Focal Spirit One vs alternativ

Lei av in-ears og på jakt etter et relativt nett og elegant sett hodetelefoner til bærbar bruk med iPhone. Kommer ikke til å orke å drasse på ekstern forsterker i tillegg. Hører mye melodisk musikk jazz, rock klassisk. En god del vokalmusikk. Vurderer Sennheiser Momentum og Focal Spirit One...
  12. Lars_N

Canada Goose (eller lignende) vinter jakker "bang for buck"?!

Denne skal være en meget god parka og til "kun" 3000,- på kampanje! EDIT: Til 2500,- her.
  13. Lars_N

Arvani Ergosound II/TA210 og ekstern sub

Hei! Jeg grubler på å kjøpe en Arvani Ergosound II/TA210 som ren TV lyd. Ser at denne kommer i standardutgave med trådløs sub (Ergosound II) og i en utgave med kun lydplanken (TA210). Jeg har en XTZ W10.16 stående og regner med at den går den medfølgende subben i Ergosound II en høy gang...
  14. Lars_N

Anlegget må ut pga plassmangel - er lydplanke veien videre?

Mener du denne: ...eller denne: Eller er jeg helt på villspor? Lars
  15. Lars_N

Dac m/volum til Focus 110A

Takk for gode tips. Da har jeg litt å fordype meg i :)
  16. Lars_N

M-dac vs HD20 Ser nå at Hegel kan spille 192 kHz over optisk mot M-DAC's 96 kHz. Uten å ha hørt noen av dem har jeg nå oppsummert følgende fordeler med hver av de to over den andre: HD20 - 192 kHz optisk - Mest velspillende (basert på to subjektive Head-Fi reviews/foruminnlegg - Vet at dette...
  17. Lars_N

En som har sammenliknet for hodetelefoner her. Vet ikke om dette er overførbart til høyttalere, men hans subjektive mening vipper i klar favør av HD20. Her er en annen tråd fra head-fi.org hvor HD20 foretrekkes, men igjen til hodetelefoner.
  18. Lars_N

Er på jakt etter DAC med intern volumkontroll (og fjernkontroll/ir-mottaker) som kan foré mine Dynaudio Focus 110A. Hegel HD20 skal være en top match, men lurer på hvordan Audiolab M-DAC er i forhold til denne? Den stakk nettopp av med EISA prisen for 2012 (uten at det skal tillegges for mye...
  19. Lars_N

Enkel hvit PC høyttaler

Etter en liten gjennomgang med fruen tror jeg følgende står på bordet: - Geneva Model S - Geneva Model M - Jawbone Big Jambox - Jawbone Jambox - Libratone Live