Søkeresultater

1. Dobermann

Receiver i 2-kanals anlegg

Har noen god erfaring med receiver i et 2-kanals anlegg der kun kontrolldelen brukes, der lyden sendes videre til ekstern forsterker. Hvilken prisklasse må man opp i for å få god lyd. Jeg skulle helst hatt en løsning med HDMI innganger og lydkalibrering innen 10.000 kroner. De dyreste...
  2. Dobermann

Kupp på finn.no .. not :)

Mange morsomme annonser på finn.no der folket selger de fantastiske eiendelene sine, for eksempel denne denne og denne. Spesielt den siste er helt utrolig.
  3. Dobermann

Oppheng til Sony TV

Hei, har en Sony W3000 46" som skal henges opp på vegg. Var på jakt etter Biltema sitt oppheng men fant det ikke i den lokale butikken. Kan dette stativet fra Media Mount passe. Jeg har målt på tven, og det er 20 cm mellom skruene vertikalt og 30 cm horisontalt.
  4. Dobermann

IR-extender til lukket hifi-møbel

Har nettopp bestilt en lav Monaco-benk fra Bohus til å ha under vegghengt TV. Alt utstyr skal gjemmes bort i denne benken. Jeg kommer til å kjøpe en Harmony One fjernkontroll. Jeg trenger en god IR-extender til å styre det skjulte utstyret, opp til 4 enheter Noen som har forslag. Jeg ser at...
  5. Dobermann

Prisgunstige receiver-merke i Norge

Jeg har tatt en kjapp og uhøytidelig prissammenligning av receivere fra forskjellige produsenter i 5-7000 kroners klassen. Jeg har sett på hva de selges for sånn ca. i utlandet (dollar) og sammenlignet med norske priser. Yamaha RX-V663: $429 / 4500 nkr Marantz SR-5003: $589 / 7000 nkr Pioneer...
  6. Dobermann

Erfaring med VSX-1018AH

Jeg er på jakt etter en ok receiver til stua. Har foreløpig bare to-kanals oppsett med Mentor 6. Jeg ser at Pioneer VSX-1018AH får bra kritikk i siste Hjemmekino. Den er helt ny men kanskje noen her som har erfaring med den? Jeg har sett på andre receivere også. Onkyo 606 er besnærende billig...
  7. Dobermann

Receiver med behov for reparasjon?

Jeg har en Denon AVC A10-SE som er vel en 7-8 år gammel. I det siste har lyden begynt å falle ut under spilling. Dette gjelder både analoge og digitale inngangskilder. Når jeg starter opp receiveren, kan det gå flere minutter før den produserer lyd. Lyden kan også forsvinne etter en stund. Hva...
  8. Dobermann

Sammenligning av Sony forsterker/receiver

Jeg ser at Sony sin integrerte forsterker på 2x100 Watt TA-FA1200ES koster ca. 6000 nkr. Samtidig så koster receiveren STR-DA1200ES 4500 nkr. Storebroren STR-DA5200ES koster 8500 nkr. Tror dere receiverene selges i større antall og dermed kan selges billigere enn den integrerte. Også vil...
  9. Dobermann

Ny forsterker til Mentor, forslag mottas

Jeg planlegger å bruke Dali Mentor i et 2-kanals anlegg der hovedmålsetning er god holografi og stram kontant bass. Har noen forslag til forsterkere i 10.000-20.000 nkr. klassen? Jeg vil bruke Squeezebox, HTPC/DVD og TV som signalkilder. Ekstern DAC må også vurderes. Finnes det gode heldigitale...
  10. Dobermann

Stueprosjekt

Jeg har planer om å bygge et to-kanals anlegg i stua som skal være fullstendig skjult i et møbel slik at bare flatskjerm og høyttalere er synlig. Det som skal skjules er forsterker, Snazio DVD-spiller og dekoder fra lyse. Jeg trenger hjelp til å finne en god forsterker som utvikler lite varme...
  11. Dobermann

Sony KDF-E50A11E erfaringer?

Er det noen som har erfaringer med dette bakprojeksjonsfjernsynet fra Sony.
  12. Dobermann

Forslag til stor DLP-basert skjerm

Jeg ser at Lygren i denne posten har god erfaring med en Samsung DLP-basert skjerm. Jeg flytter til nytt hus og ønsker ikke å ha en prosjektor hengende i taket. Har noen forslag til store skjermer med bra bildekvalitet. Må være 42" skjerm eller større.
  13. Dobermann

Forslag til ny CD/radio-enhet

Jeg trenger en CD/radio-enhet til å erstatte det originale anlegget i min Peugeot 406 (radio/kassett-enhet). Jeg har hittill sett på følgende enheter: -Pioneer DEH-P70BT -Pioneer DEH-P77MP -Blaupunkt Woodstock DAB54 Pioneer DEH-P70BT sitt beste salgsargument er bluetooth-kommunikasjon med mobil...
  14. Dobermann

Spørreundersøkelse for annonsører i DVD&Hjemmekino

Er det noen andre som har fått telefon med div. spørsmål om annonser i DVD&Hjemmekino og hvor effektive/bra disse annonsene er?
  15. Dobermann

Grønnskjær ved bruk av DVI-kabel fra HTPC

Jeg forsyner min Panasonic AE-300 med bilde fra HTPC via en DVI-kabel. Det er en ganske kraftig kabel kjøpt fra en nettbutikk. Men jeg har problemer med grønnskjær i bildets øvre del. Med vanlig VGA-kabel er bildet helt fint. Er det andre som har dette problemet eller har tips til årsakssammenheng?