Søkeresultater

1. cdrom

Høyttaleren står og durer!

Har noen høyttalere som står her og durer. Vet neimen ikke helt hvor jeg skal begynne å feilsøke nå. Det er nemlig reservehøyttalerne mine, og disse er ikke tilkoblet noe som helst!
  2. cdrom

Spotlights lager støy - skilletrafo

Hei. Har kontinuerlig støy på anlegget som kommer fra de elektroniske transformatorene til spottene i taket (de normale viklede transformatorene gir ingen støy!). Dette problemet varierer hvilken forsterker som er tilkoblet. Store og kraftige effektforsterkere virker generellt til å ta opp...
  3. cdrom

Hjelp til dim av refleksrør

Hei. Trenger litt hjelp med dimensjonering av refleksrør. Den aktuelle kassen er: 30 Liter Rør: D=70mm, L=360mm Jeg har fått tak i et rør med på D=78mm. Spørsmålet er da hvor langt dette røret må være? Og er rørets volum iberegnet, eller kommer det i tillegg til kassevolumet?
  4. cdrom

Hvordan lage Hornsub?

Hei har etter utallige konstruksjoner av subkasser i bil snust litt på et bygge av hornsub til hjemmebruk. Dette finner jeg generellt lite info om på nettet så kanskje noen her inne sitter på informasjon. Spørsmålene jeg ser for meg er som følger: Hvordan beregne det bakre lukkede kammeret...
  5. cdrom

Beste lcd kjøp <10000kr

Har fått i oppdrag av en kamerat å kjøpe lcd tv. Hva bør jeg velge i prisklasse opp til 10000kr? Tv'n skal hovedsaklig brukes til tv-titting.
  6. cdrom

avtorget: hvordan slette "solgt" annonse helt?

Når jeg merker en annonse til "solgt" går den vekk fra salgs sidene men ligger fortsatt under "mine annonser". Hvordan sletter jeg denne annonsen helt?
  7. cdrom

Anlegg i russebil! Duger PA på bilamp?

Hei. Har fått i oppdrag av 7 småjenter å lage anlegg i russebilen deres med budsjett på 7k. I den sammenheng ønsker jeg å gjøre dette enklest mulig, men samtidig gi mye lyd igjen. Lyden trenger ikke være den beste selvsagt. Hvordan ville et par små og billige PA høyttalere på en relativt grom...
  8. cdrom

Problemer med Vincent SV-388

En simpel reperasjon skulle ikke vise seg å bli lett... Dro fra Drammen til Tønsberg for å levere inn denne Vincent forsterkeren til reperasjon. Garantien gjaldt ennå og det var 3 feil: 1- Et kraftig smell i venstre fronthøyttaler ved avslåing. Hovedproblemet som måtte fikses pga. at jeg...
  9. cdrom

Trenger hjelp til dobbel dynabel sub

Funderer på hvordan kasse jeg skal lage til mine 2 Dynabel dy9410. Hvis noen av dere ikke vet hvilket element jeg prater om, så er det 10" på 16kg. Mye effekt. Altså hjelp til kasse med 2 slike elementer. Skal drives av en digital MTX amp på 1000w rms++. Har hørt at elementene trives med 15...
  10. cdrom

Ødelagt diskantelement i AudioPro Blue Diamond V2

Jeg kjøpte et par AudioPro Blue Diamond V2 fra en kar (annonsen ligger fortsatt på audiophile og hifisentralen) Disse skulle være 100% som nye. Fikk en kort demo hos fyren før jeg returnerte hjem. Det låt helt greit hos han. Koblet opp høyttalerne hjemme og roet meg ordentlig ned. Satte på...
  11. cdrom

Fra DALI til PATOS?

Før hadde jeg dette: Dali Blue c1000 Dali Blue 3003 Dali Blue 8008 Dette er nå solgt og er nå på jakt etter nye høyttalere. Følgende krav skal fylles med de nye høyttalerne: - Gøyfaktoren skal bli større. - Når det kun spilles i stereo må det være nok drag i bassen så sub ikke trengs. - Må...
  12. cdrom

Bilstereo-installasjoner

Vi har minHjemmekino og minHifi, hva med minBilstereo? Når jeg tenker over det er det egentlig noe jeg har savnet leeenge!
  13. cdrom

Importere høyttalere fra USA

Har etter lang tid funnet noen som selger de høyttalerne jeg sikler på veldig billig. Men når man skal importere, da er det vel toll og mva som tilkommer. Toll 0-5% og Mva 25% ikkesant? Ikke tenk på fraktpriser..
  14. cdrom

B&W THX sett på qxl...

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=16596534&ListingType=0&ListingSort=1&PageNum=1&Catg=11983 Noen som har en formening om dette? Er det bra saker?
  15. cdrom

Hva er Daliene verdt?

Heisann! Etter å ha stiftet nærmere bekjentskap med mine høyttalere, så har nå tiden kommet for oppgradering. Ï den sammenheng lurer jeg på hva jeg kan få for mine Dali'er. Altså, det som skal bort er: Dali Blue 8008 m/Dali titanium cones Dali Blue 3003 Dali c1000 Alt er strøkent og i sort...
  16. cdrom

Progresive scan på pe5120???

Går det og vil det bli noe bedre?
  17. cdrom

smell i ht når forsterker skrus av

Hva kan dette komme av? Det er venstre kanal. Har satt høyre ht på venstre kanal også, men samme ulyd er der da også... Noen? :P
  18. cdrom

Bassrefleks fra sub i lukket bagasjerom

Har en Vento med et bagasjerom som er totalt isolert fra kupeen. Her har jeg til nå hatt en lukket kasse med et rimelig heftig 12" fra Rockford. Med dette oppsettet kom det kun risting inn i kupeen og meget lite basslyd. Jeg vurderer nå ny sub og da tenker jeg på å lage et hull i armlenet der...
  19. cdrom

Noen som har en united dvd-spiller her?

Har lånt en slik av en kamerat og har klart og føkke den opp... Hvordan resetter man greia? *haster*
  20. cdrom

CAMBRIDGE Azur 540D

Er dette en bra spiller? Trenger spiller med komponentutgang og analog 5.1 utgang. Er denne da godkjent eller finnes det bedre i samme prisklasse?