Søkeresultater

1. A

Gulvstativ - Hva passer ?

Hvilken informasjon ser man etter hvis man vil kjøpe gulvstativ og lurer på om tv'en passer på denne ? Er det VESA dimensjonene som må passe ? Jeg er på jakt etter et gulvstativ til en LG 32LG3000...
  2. A

Generelle spørsmål rundt prosjektorer

Heisann.. Er veldig jomfru på denne delen av forumet, og stiller noen spørsmål for læringens skyld... Håper noen vil ta seg tid til å svare ordentlig på et par spørsmål. Med utgangspunkt i f.eks. denne: BenQ MW811ST 1. Det første jeg legger merke til er "short throw". Hva vil dette si i...
  3. A

Surround Back - Dipol eller vanlig ?

Jeg har planer om å kjøre 6.1 eller 7.1 meget snart, i den anledning er jeg nysgjerrig på erfaringer med hva en skal ha bak. Har pr. nå B&W DS6 som "bakhøyttalere" da sofa er helt inntil vegg pr. i dag. Men blir trolig eget kinorom om ikke altfor lenge, og da vil jeg gjerne høre hva folk...
  4. A

Byggetråden - Der du kan stille dine spørsmål angående temaet

Inspirert av Elektrotråden, tenkte jeg en slik tråd hvor man kan stille generelle spørsmål om bygging av rom eller andre ting uten å "forsøple" tråden til andre, eller sin egen tråd med småting. Jeg har hvertfall merket behovet for dette nå i startfasen. :-)
  5. A

amunds - Hus i boks, nå -> gulvutfordringer

Da har vi endelig fått kjøpt oss hus, og planene svirrer inni hodet... Mens dama snakker om spisestue, kjøkken, soverom, bad, og fanden vet hva... Er det eneste som svirrer rundt i hodet mitt -> kinorom! Det er fantastiske muligheter for dette i kjelleren, og jeg kommer til å se MYE på trådene...
  6. A

Dual Screen på Eksternt Skrivebord ?

Jeg bruker i dag Windows sitt eksterne skrivebord slik at jeg kan styre musikken fra desktopen med laptopen. Dette fungerer helt fint for min del, men såvidt jeg vet funker ikke dette med dual screens, slik at jeg eventuelt kan styre video. Finnes det noen eksterne skrivebord-programmer som kan...
  7. A

Beyerd. DT 770 Pro (80ohm) vs. AKG K701

Er det noen som har hørt begge som kan fortelle litt om forskjellen ved disse ? Bortsett fra at den ene er lukket og den andre er åpen. :-) Det er lyd jeg tenker på, men også hvordan de er å ha på seg over lengre tid.
  8. A

Hodetelefonforsterker

Håper det sitter noen her i kveld, som kjapt kan informere meg om denne verden... :-D Denne tråden skal virkelig ikke være konkret overhodet, men jeg kan jo starte med et konkret spørsmål: Dedikerte hodetelefonforsterkere: Hva er forskjellen kontra vanlige forsterkere med hodetelefon-utgang ...
  9. A

Hodetelefoner til instrumenter (Gitar /El-piano)

Er det noe spesielt man ser etter av spesifikasjoner når man skal ha hodetelefoner til slik bruk ? Bare lurer fordi det man jo ikke bruker HiFi til gjengivelse når lyden skal "ut til flere".. :-) Eller blir det "dyrer jo bedre" bare...?
  10. A

Brukt reciever til "ok" filmrom

Jeg vurderer et dedikert filmrom/stue, og siden jeg har detti av lasset litt, tenkte jeg forhøre meg litt angående brukte Recievere. Spørsmålet er rett og slett hvor gamle recievere kan være aktuelt for et ok filmrom. Dvs. med bra auto-oppsett og alle "nødvendige" formater. Tror det blir noe...
  11. A

Studiomonotorer eller Aktive PA-høyttalere til El-piano og Line6 PODxt

Regner med at det er en del musikere der ute også... :-) Jeg tenkte selge gitarforstereren min og kjøpe enten Studiomonitorer eller Aktive PA høyttalere til bruk med min PODxt og el-piano. Men dette temaet har jeg virkelig ikke peiling på... Jeg føler vel at Studiomontitorer er det beste med...
  12. A

Overscan på Canal Digitar HD-boks

Har hatt CD parabol i litt over en mnd nå, men i det siste scannes ikke bildet ordentlig... Som de som har dette vet, så får man ikke stilt oppløsning på selve boksen, da man velger at den sender "HD-signaler". På TV'en er de to aktuelle formatene (Samsung LE40M87) 16:9 og "Just scan". Hva...
  13. A

12v Trigger - Et lite problem

Jeg har en jack->jack monokabel som jeg prøver å bruke mellom min NAD M15 og min Parasound NC2250. Nå har det seg jo slik at den ene er 3,5mm og den andre 2,5mm(eller hva nå disse størrelsene er). Har kjøpt en overgang men den var selvfølgelig for stereo. Men har det egentlig noe å si når...
  14. A

Parabol i flere rom - "splitter" e.l.

Fra parabolen til stua er det ikke lange strekket, kanskje 5m slik ledningen er lagt. Det ser ut til at parabolen bare har en utgang til dekoder. Har ikke sjekket så nøye, men hvis dette er tilfellet - hvordan er det å splitte denne kabelen for tv i to rom ? Det andre strekket tror jeg må opp...
  15. A

db-måler til utlån/leie på Gjøvik/Toten

Er det noen som bor i området, eller i nærmeste omegn som kunne tenke seg å låne/leie meg en db-måler ? Jeg har gammel prosessor uten auto-kalibrering, og må dermed ty til slike "gammeldagse" kalibreringsalternativer. :-) Hvis det skulle være noen, svar gjerne i tråden, eller ta kontakt...
  16. A

FORSLAG (Klubb/Entusiasttråd)

Denne kommer sikkert til å bli slettet fort som snekkern... Men jeg har en følelse av at Entusiasttrådene blir oversett nå som de er "gjemt" bort langt nedi forumet. Det er ihvertfall mye mindre aktivitet på de jeg er "medlem" av, enn det var før! Ok, så kan man kanskje ikke ha de i...
  17. A

Billig 50" Plasma - LG/Samsung/Panasonic

Vurderer en ny "film-tv", men vil ikke legge noe særlig i det, da mine krav til bilde er generelt lavt! Har i dag en Samsung LE40 M87, og bildet på den er mer enn bra nok! Har sett på tre av de billigste plasmaene jeg kunne finne: LG 50" 50PK350N Samsung PS50C535 Panasonic TX-P50C3E Ser at de...
  18. A

Fjernstyre desktop med laptop...

...er dette mulig ? Jeg har lyst på muligheten til å avspille musikk (flac) via fjernkontroll (eller laptop). Squeezebox Duet virker som akkurat det jeg trenger, men den koster også en del penger. Har en stasjonær PC som kommer til å være koblet til anlegget - og da er spørsmålet om det går...
  19. A

Emtec Harddisk Movie Cube K220

Emtec Harddisk Movie Cube K220 Bare lurte på om noen vet noe særlig om denne tilsynelatende geniale boksen fra Emtec. På Pixmania står det ingenting om .mkv-filer eller .flac.. Støtter ikke denne boksen disse to formatene ? Prisen er jo fantastisk mtp at det er harddisk i tillegg...
  20. A

Samsung BDP-3600

Jeg er kjempefornøyd med denne spilleren på mange måter.. Nettverksfunksjon som er enkelt å streame gjennom når en først får det til... USB-inngang i front som takler NTFS-formaterte harddisker samt minnepenner. Kjapp nok (for meg hvertfall) til å laste inn Blu-Ray-filmer.. Og ikke minst 7.1 ut...