Søkeresultater

1. L

Oppgradering av Benq W1070

Hei, Har i mange år hatt en Benq W1070, og pæra er vel på overtid og vel så det... Så snart smeller det nok både i prosjektoren og pengeboka. Jeg er i og for seg fornøyd med W1070, men det er et stort problem; nemlig viftestøy. Skulle ønske meg noe som bråket mye mindre for å være ærlig. Finnes...
  2. L

Bytte ut HK AVR5550

Har en gammel HK AVR5550 som jeg er veldig fornøyd med i et 7.1 oppsett, men savner støtte for HDMI. Så da er spørsmålet om f.eks Sony DN1040 kan erstatte denne uten å bli puslete i sammenligning.
  3. L

Grått motorisert tab-extension lerret rundt 80" - hva er tilgjengelig?

Hei, Har sett at AVShop selger tab v3 basic, men minste størrelse er 92". Jeg har ca 180cm tilgjengelig for bilde, og leter etter alternativ. Elektrisk er et must, og i samme prisleie som tab v3 basic. Noen tips?
  4. L

PS3 støynivå

I pressemeldingen fra november 2006 sier Sony at støynivået til PS3 er tilsvarende PS2-Slim. Imponerende hvis dette medfører riktighet, men jeg får det altså ikke til å stemme. Nivå 1: Rett etter oppstart og <10 minutter er PS3 tilnærmet lydløs i ordets rette forstand. Jeg må <0.5 meter for i...
  5. L

PS3: Problemer med DVD avspilling og 1080i oppløsning

Hei, Jeg har en Atec 37" LCD (1366x768) som støtter 576p, 720p og 1080i iflg skjermoppsettet på min PS3. Disse er koblet sammen vha HDMI->DVI kabel, da Atec'en kun har DVI-inngang med HDCP-støtte. Bildet i 1080i blir utrolig klart, mens det i 720p blir mer uklart. Ergo ønsker jeg å benytte...
  6. L

HK5550: Interferens fra radioen ved stor forsterkning

Hei, Ved en tilfeldighet oppdaget jeg for noen dager siden at hvis jeg f.eks. velger en av de digitale inngangene på min HK5550, for så å skru opp maks forsterkning, så vil radioen slå inn (!). Man hører det relativt godt allerede ved -10db-0dB, og ved +10dB så høres det veldig godt (avstand 1...
  7. L

Kjøpte ny TV som viser seg å være brukt!

Kjøpte meg ny TV idag til 13.000 kr. Når jeg så henta kolliet så påpekte jeg til han på lageret at bærehåndtakene på esken var ødelagt. Fikk til svar at det bare var en fordel, fordi eska ikke skulle bæres etter disse (!) - de var bare for å dra av pappen fra foten... Greit nok tenkte jeg. Vel...
  8. L

Blåtann tastatur med innebygd musepeker?

Finnes det blåtann tastatur med innebygd musepeker av noe slag?
  9. L

Prislodding: Ny InFocus 4805

Hva kan man forvente å få solgt en refurb (les: fremstår som ny med ubrukt pære) InFocus 4805 med 1 års lampegaranti og 160cm Greyline lerret for? Mulig dette er feil kategori - i så fall beklager :)
  10. L

Leverte inn InFocus X1 - Fikk tilbake InFocus X2 (!)

Etter å ha hatt en InFocus X1 på reparasjon for 2. gang for defekt fargehjul, klarte de nå etter 2 måneders ventetid å sende meg en InFocus X2 i retur. Jeg er så j#$!#$ irritert på InFocus akkurat nå, at du får unnskylde kraftutrykket. Ja, den jeg fikk i retur ser tilnærmet ny ut - og har...
  11. L

Volume punch through på HK receiver - Hvordan?

Hei, Noen som vet hvordan jeg slår på volume punch through på fjernkontrollen på en HK receiver med programmerbar fjernkontroll? Det er en HK AVR5550. Finner nemlig ikke igjen instruksjonsboken, og HKs hjemmesider har ikke (!) instruksjonsboken for denne modellen lengre. På forhånd takk...
  12. L

Epson EMP-S1L til 5600,- på Obs!

Tror det er denne pjen de nå selger på Obs! til ca. 5600,- Hvordan er denne i forhold til alle X1-klonene du får til rundt 8000? Ser at Lefdal selger en InFocus XP1A til 7990,- Er dette en X1 med Lefdal-navn? Spør forøvrig på vegne av min bror, som bare vil ha noe bra og billig. Det er absolutt...
  13. L

InFocus LiteShow: Trådløs overføring av bildet

Søkte på forumet etter liteshow, men merkelig nok fikk jeg ingen treff. Er det virkelig ingen som har sett dette enda? http://www.presentationsdata.no/index.php?valg=produkt&gruppe_nr=10111&produkt_nr=600501 Kan være meget spennende. Regner med de benytter seg av 802.11b protokollens...
  14. L

Hva er en HK AVI200mk2 / NAD 2x20Watter verdt?

Beklager om dette er feilpostet, men under en ryddesjau her så dukket en Harman/Kardon AVI200mk2 og en NAD 2x20Watt (med ringkjernetrafo - husker ikke mod) opp. HKen har ikke radio og ikke mulighet for digital inn så vidt meg bekjent, altså bare DPL. Forsterkeren ellers er ganske god så vidt jeg...
  15. L

Rens av InFocus X1

ADVARSEL: Følgende gjør du på EGET ANSVAR! Verken forfatter eller avforum.no kan holdes ansvarlig ved eventuelle skader på folk, katter eller utstyr. Iflg brukerhåndboka til X1 skal nettingfiltrene på pæra renses hver 250. time. De færreste orker vel å gjøre dette så ofte, og i mitt tilfelle...
  16. L

Prosjekt 5.1 -> 7.1 for under 1 og en halv høvding (!)

Etter å ha byttet min HK AVR2550 til en AVR5550 for en slik og ingenting, var spørsmålet hvordan man skulle innrede stua for et 7.1 oppsett. Etter litt om og men, ble det klart at omdekorering var utelukket. Så hvordan får man et 7.1 oppsett når sofaen står helt inntil bakvegg og SL og SR står...
  17. L

InFocus X1 "glemmer" innstillinger?

Kanskje er det bare meg, men jeg kan nesten sverge på at min X1 husket på innstillinger enda jeg kuttet strømmen til den helt. Men nå i det siste har den resatt seg til default innstillinger etter en natt uten strøm. Det gjelder ikke alle innstillinger, merkelig nok. Den husker hvilke kilder...
  18. L

Coax SPDIF (ikke mini-jack) på nyere HK og barebone

Leter litt rundt etter et HK eller barebone med coax SPDIF-utgang, men strever litt med å finne noen. Alle har optisk, men ingen har coax slik jeg ser det. Mulig du kan sende coax ut fra minijacken på det integrerte lydkortet, men jeg ønsker helst en skikkelig plugg til coax SPDIF, og ikke...
  19. L

InFocus X1 til 8990,- kun 2. desember

Sjekk www.hw.no og dag 2 av julekalenderen. Ikke mye annet å si enn løp og kjøp! Samme firma selger også pære til X1 til 2990,-
  20. L

Harman Kardon på komplett.no !

Nå har komplett.no begynt å forhandle Harman Kardon! Pene priser var det også. HiFiCenteret er fortsatt billigst på AVR2550 til 3990,- men ellers er komplett.no rimeligere. Bl.a. selges AVR5550 til under 10.000 nå, og denne forsterkeren har imponert meg vanvittig! Den leveres også med en flott...