Søkeresultater

1. L

Kjøp av Denon D7000 i utlandet?

Hei hå alle sammen! Sitter å vurderer om jeg skal kjøpe Denon sine D7000, men siden Hifiklubben er så inn i granskauen dyre vurderer jeg sterkt kjøp av disse fra utlandet! Der kan de fåes for 4-5000kr + moms osv. Uansett mange tusenlapper spart. Er det noen som har gjort dette før, evt noen...
  2. L

Swans M200 Mk3 + hvilken subwoofer?

Heisann AV'ere! Jeg har nettopp bestilt meg Swans sine M200 mk3 til pc'en; Swans M-200MKIII 2.0 Aktiv høyttaler - 5.25" basselement - Swans - L-Sound AS Jeg vurderer også å kjøpe en rimelig men god subwoofer. Er det noen som har erfaring med de aktuelle høyttalerne/Swans, og evt kan gi noen...
  3. L

Pioneer KRP-500A vs Philips 9704, hvilken er best?

Hei alle AVForumere Er det noen her som hvilken av dise modellene som er best mtp bildekvalitet? Hvilke ulemper/styrker har disse to skjermene og gjerne i forhold til hverandre? Er Pioneer fremdeles kongen? Hvordan er det med lyskonformitet og innsynsvinkel på disse? Hvilken skjerm har best...
  4. L

Er Pioneer KRP-x00 å oppdrive i Norge?

Hei alle sammen! Er det noen her som vet om Pioneer sine KRP-500/600 er å oppdrive i Norge? Ser Soundgarden har tilbus på KRP-500 til 25k, men er det rå å få fatt i KRP-600 noe sted? Håper på svar!! Edit: Hvis tv'en er kjøpt i utlandet, er det noen form for garanti på tv'en da? Kan jeg...
  5. L

Flere som ønsker proffkaibrering av bildeframviser i Bergen!?

Hei alle sammen! Jeg har undersøkt rundt kalibrering av min nylig innkjøpte flatskjerm. Jeg er i dialog med Bjørn Hegelstad fra HTTech og Lars Follestad fra Edge. Begge er interesserte, men de spør om det er flere i mitt område som kunne tenke seg proffkalibrering av sin bildefremviser. Grunnen...
  6. L

Kalibrering av flatskjermer

Hola AV'ere! Jeg har nylig kjøpt meg flatskjerm,, en Sony 52W5500, og lurte på om noen her på forumet vet om noen som utfører proffesjonell kalibrering av flatskjermer - evt. i Bergen? Setter stor pris på alle innspill! Mvh Kai
  7. L

Frakt av AV-system fra Østlandet til Vestlandet?

Hei alle sammen! Jeg må nesten spørre dere her på forumet også om det er noen av dere som vet om noen fraktleverandører som håndterer oppdrag som hentes/sendes fra/til privatpersoner? Posten er jo alltids et alternativ, men for et komplett høyttalersystem blir det forot uhamrslig og dyrt. Vet...
  8. L

Haster! Flaskjerm til 4000kr

Hei AVF'ere, driver å kikker på flatskjerm for min far. Hans budsjett er 4000kr, men har sagt at han bør prioritere bildekvalitet foran størrelse, men han ønsker likevel å ha litt størrlse på skjermen. Vet dette er en veldig lav sum for en flatskjerm, spesielt hvis man ønsker et godt bilde...
  9. L

Labbetuss' studentkino akt II: Høyttalere i prisleiet 10-15.000?

Hei alle sammen! I forbindelse med planlegging av "ny" budsjett/studentkino grubler jeg på hvilke høyttalere jeg skal kikke på i denne omgang. Foreløpig er jeg kun ute etter innspill av høyttalere i dette prisleiet, men gjerne høyøttalere som er effektive, dynamisk, åpen, detaljerte...
  10. L

Marantz UD9004 - Ny Marantz multispiller

Nok et spennende produkt fra Marantz! Nyheter om lyd, video, film - audio, AV, PC, foto, spill, dvd, digital - Lyd og Bilde Ser ut til å kunne bli en flott multispiller som kan være i stand til å gjøre det bra i de aller fleste disipliner! Er jeg den eneste som gleder seg litt til denne? Kort...
  11. L

Jakten på brystkassebass!

Hei hå kjære AVForumere! Kjøpte meg i januar to SVS PC13 Ultra som supplement til to SVS PB12/+2. Etterhvert må jeg si at jeg savner brystkassebassen som virkelig sitter i kroppen. Jeg har da begynt å vurdere andre subalternativer som kan trøste behovet for dette. Kandidat jeg har sett på er...
  12. L

Hvordan bruke RoomEQ Wizard med Behringer ECM8000 mic og M-Audio Mobile Pre lydkort?

Hei AVForumere, kan noen hjelpe meg med spesifikt hvordan jeg skal gå fram i RoomEQ Wizard ved bruk av M-Audio Mobile Pre lydkort og Behringer ECM8000 mic? Har prøvd guiden som gjelder Radioshack, men det blir helt på trynet med Behringer mic'en og mitt lydkort..... Noen som har denne...
  13. L

Aavik AV3 og Audio Magic Xenta Twin-XL

Hei AVForumere Er for tiden litt på jakt etter nytt AV-rack til komponentene mine slik at det kan bli mer helhet i fronten. Har da snevret meg litt inn på Aavik sitt AV3 og Audio Magic sitt Twin-XL: AAVIK Products - AV3 Audio Magic Xenta er vårt mest populære hifi rack møbel. Er det noen som...
  14. L

Acoustic Tuning akustiske panel, noen med erfaringer?

Hei kjære AVForum'ere! Er det noen av dere som har erfaring med/prøvd Acoustic Tuning's akustiske panel?
  15. L

Sony PS3 vs andre Bluray spillere!?

Rent ytelsesmessig, da mtp lyd og bilde, hvordan står Sony sin PS3 seg mot andre modeller på markedet idag? Eksempler er jo Panasonic, Pioneer, Denon, Sony dedikerte spillere osv. Hvordan står Sony sin PS3 seg mot kandidater i samme og høyere prisklasser?
  16. L

Labbetuss' studentkinotråd - Back in buisness

Hei AVForumere! :-D Har lenge tenkt på å lage en egen hjemmekinotråd her på forumet, men har desverre ikke kommet så langt tidligere. Jeg tenkte derfor det gjerne var på tide, og nå som vi er begynt på et nytt og forhåpentligvis et herlig og innbringende AV år så tenkte jeg at jeg kanskje...
  17. L

Hvilken cd spiller? Marantz, EC eller Audio Aero!?

Heisann! Jeg sitter nå med tre hete kandidater til ny cd spiller, og det jeg lurer på er om noen kan hjelpe meg å velge! Hadde en tråd tidligere, men har snevret meg inn på disse tre kandidatene: Marantz SA-11 Marantz SA-11s1 selges *NY PRIS* Electrocompaniet EMC-1UP Electrocompaniet EMC 1 UP...
  18. L

Hvilken DAC skal jeg velge? (alle erfaringer er velkomne!)

Heisann kjære hifiguruer på avforum! :-D Jeg lurer på et par ting jeg håper dere kan hjelpe meg med! Jeg er ute etter å få en litt annen klangbalanse i systemet mitt, og gjerne en lydmessig oppgradering også for å si det sånn. Ønsker noe med ro, dybde og kraftigere bassgjengivelse. Jeg har...
  19. L

Marantz SA-11, Electrocompaniet EMC-1UP, Ayon CD-1 eller Shanling CD-T200?

Heisann! Sitter nå og lurer på om jeg skal oppgradere på cd biten. Har en SA-15 i utgangspunktet, men har lurt på å prøve noe annet - noe som er mer varmtklingende og fetere i lydsignaturen. Jeg har da kikket på følgende spillere: Marantz SA-11S1: Resonans Lyd & Bilde Electrocompaniet...
  20. L

Hvor kraftig strømkabel?

Hvor kraftig strømkabel må jeg ha hvis jeg skal fôre en JBL GTO7001 monoblokk og en DynaBel BF0804 4-kanaler med strøm? ELTEK AS og JBL GTO7001 - Bilradiospesialisten - Mono forsterkere Og, hvor kraftig sikring bør jeg med et slikt forsterkersett? Har per tid 21mm2 kabel med 60A sikring.