Søkeresultater

1. Hunsbedt

Karmann`s Hule

Er helt sant, Robin. Folk har ikke opplevd hvordan bass kan gjenskapes skikkelig før de har vært hos Jan-Einar!
  2. Hunsbedt

Hjemmekino i tilbygg: 8 stk Beyma 21" i porta kasser på plass!

Det fungerer kjempefint. Jeg tenker ikke på at høyttalerne står rett utenfor lerret på sidene. En annen ting som fungerer veldig bra er mellomtonene, som er plassert på toppen av diskantene. Det løfter lyden, og man føler at det er karakterene på lerretet som snakker! Synes ofte at lyden blir...
  3. Hunsbedt

Jeg har i helga som var fått byttet ut alle tre mellomtone-elementene. Disse ble bestilt i januar, og valget falt på Acoustic Elegance AE TD12-M8A (med Apollo-upgrade). Dette er ett av verdens beste midbass/mellomtone-elementer som er å oppdrive. Elementet kan nesten brukes til fulltonebruk, da...
  4. Hunsbedt

Chasin`s kjellerkino

Bildestørrelse er avhengig av frie siktlinjer, og hvor kraftig lampe det er på projektor. Jeg ville ha snakket med noen som har greie på dette, for eks Gorm på AVShop. Jeg vil anta at du fint kan få til 110-130 tommer digonalt bilde med en lyssterk projektor.
  5. Hunsbedt

RuneW: Byggetråd - Kino - Ventilasjon V2.0

Jeg tror ikke jeg ville ha gått for en løsning med vifter på både trykk-og sugesiden. Jeg vet dette har vært diskutert i min egen tråd for lenge siden, og jeg ble ikke anbefalt å trykksette rommet i hvertfall. Viftene skal helst sitte i avtrekkssiden. Og som før nevnt ville jeg heller gått for...
  6. Hunsbedt

Ideel størrelse for et dedikert 2 raders kinorom i påbygg?

Det ser jeg veldig frem til! Med den størrelsen på rommet vil dette bli veldig bra! Det vil antakelig fungere greit med et slikt relativt stort rom å kombinere surround og hifi, som to forskjellige systemer, uten at de kommer i veien for hverandre. Selv hadde jeg gått for bare ett system...
  7. Hunsbedt

Ideel størrelse for et dedikert 2 raders kinorom i påbygg?

Hei Morten, velkommen til AVForum! Skal du ha to stolrader krever det litt størrelse på rommet. Blir rommet særlig kortere enn fem meter er to rader ikke å anbefale. Da vil bakre rad bli klemt helt inn til bakvegg og få dårlig lyd. Lerretsstørrelse er helt avhengig av mange faktorer. Hvis de...
  8. Hunsbedt

Chasin`s kjellerkino

Vibrasjoner fra taket som får projektor til bevege seg kan fort bli et problem, ja. Har også sett at subber kan riste taket slik at projektor og bilde hopper! Veggen er nok mer stødig, for eks med en hylle for projektoren. Veggene kan ikke bevege seg opp og ned slik tak kan, og rystelser vil...
  9. Hunsbedt

Hjemme hos Devil. Noe eldre, men ikke for gammel til å ha det gøy med A/V.....

Flott stue du har, Einar! Men jeg lurer på en ting. Pleier hunden å ligge sånn? Tipper han er godt fornøyd med å ha full oversikt der oppe, haha...:ROFLMAO:
  10. Hunsbedt

Chasin`s kjellerkino

Flott byggestart på kinoen din! Og veldig bra med teknisk rom i bakkant. Jeg har en lignende løsning, og satte opp et rackskap med dør både inn til kino og dør ut mot bakrommet. Da kommer jeg veldig greit til når arbeid skal gjøres i racket. Jeg angrer imidlertid på at jeg plasserte projektoren...
  11. Hunsbedt

Tusen takk for fine ord, er jo @Karmann som skal ha skrytet her. Kinoen har nok aldri vært bedre enn dette lydmessig. Lyden sitter som støpt i sweetspot. Er helt utrolig godt fornøyd! Så gøy at du likte lyden jeg har på garasjeloftet også! Khorna er nok noe av det beste jeg har hørt, uansett...
  12. Hunsbedt

Hehe... 8 stk 21" Beymasubber spiller nok en god del bedre enn det Maelstrom-subbene kunne få til. Når det er sagt er vel Maelstrom-elementene de beste pølse-subbene jeg har hatt. Har to stk enda på lageret på garasjeloftet, og kommer nok ikke til å selge dem! Og det er ikke bare kapasiteten...
  13. Hunsbedt

RuneW: Byggetråd - Kino - Ventilasjon V2.0

Tror dette ble en bedre løsning med mye høyere kapasitet, ja. Men hvordan ble støynivået med to slike inne i kinoen? Blir det noe vibrasjonsoverføring til vegg eller tak med det opphenget? Veldig tøff løsning med styringsboksen. Ser ikke strekkavlaster inne i boksen, det er jo lurt å ha. Mulig...
  14. Hunsbedt

Karmann`s Hule

Tipper det er DIAPHRAGM du mener, hehe. Diagram er jo noe helt annet. Sånn er det med dyselektrikerne... :LOL: :LOL: :LOL: (Diaphragm (acoustics), a thin, semi-rigid membrane that vibrates to produce or transmit sound waves) Membraner er et bedre og enklere ord, lurt å skifte til det ja. ;)
  15. Hunsbedt

Hunsbedt's kombinerte demorom på garasjeloftet: Innredning

Takk for det, Einar. Har vært litt stille med blogging om prosjekter det siste, er ikke alt man får lov til å vise heller... ;) Etter planen så blir det et par nye prosjekter til meg selv utover våren, så det er bare å følge med.
  16. Hunsbedt

Hunsbedt's kombinerte demorom på garasjeloftet: Innredning

Lenge siden sist jeg har skrevet noe her. Det har vært mye testing av forskjellige ting her på garasjeloftet. Men for et par uker siden fikk jeg inn noe flott. Ett par Klipschorn dukket opp på brukten, og ble mine. Klipsch Forte, som jeg har hatt ett par-tre år, inngikk i dealen. Så de er nå hos...
  17. Hunsbedt

Fasefeil ved kalibrering

Hehe. Sånn går det når man ikke ser på dato og har skrivekløe. "Beklager, seint svar" gjelder ikke her. Håper at du fant ut av problemene, stigsol! :D
  18. Hunsbedt

Fasefeil ved kalibrering

Jeg hadde Marantz 8801 prosessor. Når jeg forsøkte å bruke Audyssey fikke jeg veldig ofte beskjed om fasefeil. Og spesielt i subbene. Selv om alt var satt opp riktig og sjekket grundig. Det er noe feil med måten Audyssey måler rommet og kalibrerer. Stående bølger, refleksjoner og...
  19. Hunsbedt

Takk for flott tips! Har nå sett på V-1 varianten. Relativt enkelt bygg å få til, men det blir en stor og tung sak. Det blir forsåvidt SK-hornet også, men der går det to elementer i en bare litt større kasse. Nå får vi se. Som sagt mange muligheter her. Poenget er hva man er ute etter. Ser ut...
  20. Hunsbedt

Får jeg tid til sommeren bygger jeg gjerne 2-4 stk SK-horn (Josh Ricci). Har fått hvisket i øret at elementene tåler et slikt dual tapped-horn, så vi får se. Jeg har både bygget og fått testet Othorn her, så noe enda bedre enn det hadde vært sykt. Det skal da sies at de hadde 21" Ipal, som...