Søkeresultater

1. G

Ny receiver, most bang for bucks?

Hei, skal straks kjøpe meg ny receiver, og ser på disse rundt 10.000,- Romkorreksjon og kraft er det viktigste for meg her. Disse har alle flere innganger og utganger enn det jeg trenger allerede. Lurer på hvem som er best for pengene. Skal drive MA GS20 som fronter i et 5.1 oppsett, som skal...
  2. G

Ny receiver, Dolby vision viktig?

Hei, er i markedet for ny receiver. Sitter i dag med 5.1 oppsett som skal opp til 5.1.2 om ikke så lenge. Tv'en på lån fra Elkjøp er en LG 55B6, som nok skal i retur, da 65" er mye mere forlokkende :) Disse tv'ene jar jo DV, og jeg kommer nok også til å kjøpe en 4k spiller som tar DV. Da er...
  3. G

HDCP-error på Pio LX83

Pioneren min begynner å bli kranglete på signalet fra get boksen. Har byttet inngang en gang før, men nå begynner den å bli kranglete på nytt med hdcp error litt i hytt og pine. Er dette noe som kan gå over reklamasjon, eller er det noe som jeg eventuelt kan fikse hjemme?
  4. G

4k tv, en vits før HDMI 2.0?

Har jo ikke kommet ut av startgropa for å oppgradere tvæ'en og ser jo at det nå går 4k tv'er for rundt 20-25k. Men er det noe vits å kjøpe en av disse før Hdmi 2.0 er på plass?
  5. G

Bluray spiller med Netflix, Spotify og flac?

Hei, vurderer å kjøpe meg en ny spiller, og det jeg bruker utenom filmavspilling idag er en htpc hvor jeg kjører mye spotify og netflix, samt streamer fra et kablet nettverk fra en NAS hvor det ligger en del musikkfiler i flac og store mkv filer av filmer jeg har rippet. Hvilke(n) BR spiller er...
  6. G

Trenger jeg dekoder fra GET?

Hei, har Get hjemme, men ingen dekoder per dags dato da vi ser lite tv. BOrettslaget har en avtale, så det ligger noen kanaler fritt. Er det mulig å ta en antennekabel fra der utgangen til dekoderen kommer ut av veggen, og sette denne i tv'en for å få kanaler? (Har prøvd, men ser at det er...
  7. G

Ny 47", 2012 eller 2013? Samsung/phillips/Sony

Sitter her i frankrike, og svigermor skal oppgradere sin 20aar gamle tjukkas tv. Valget er mellom Samsungs F6400 Phillips sine 6007 og 5008 og Sony sin HX750. De virker alle omtrent like bra for meg, og da blir det i tilfelle Samsung sin. Er det noen av disse som peker seg positivt ut i noen...
  8. G

TV til spilling og film, lite tv-titting

Hei, 40"" begynner å bli litt liten, og litt gammel, og vurderer (igjen) oppgradering av tv'en. Vi ser kun på nett-tv. nrk og tv2, ca 1/4, film ca 1/2 og spilling via ps3 ca 1/4. Hva er å anbefale til dette bruket? Har tenkt litt på 55st50, men er veldig usikker på grunn av en del rapport buzz...
  9. G

Gå over til ren streaming for TV

Hei, vurderer å levere inn Get-boksen jeg har i dag, og gå over til ren streaming. Tenker da Netflix, HBO og NRK. Har kommet til den erkjennelsen at 90% av det vi i familien ser på er noe skjit, og at den bare står på for å stå på. Når unga har sett alt som er på barnekanalene og vil se det...
  10. G

Wd Tv Live G3, ikke Dts-HD?

Hei, akkurat fått levert meg en Wd TV Live G3, men før jeg åpner boksen ser det ut som det "bare" er dts som er støttet og ikke dts-hd. Jeg har en god del egenrippede bluray filmer i størrelsen +-25gb, MKV filer med dts-hd lydspor. Hvordan blir dette med den nye boksen, blir det nedksalert...
  11. G

Nye høyttaler og strømkabler

Kjøpte akkurat ny tv benk, og trenger plutselig litt lengre kabler til høyttalerne enn før, samt kortere strømkabler. Har tenkt å terminere høyttalerkablene med bananplugger, mens jeg trenger strømkabler som ikke er noe lengre enn en halvmeter. Noen forslag til greie plasser å kjøpe dette i...
  12. G

GS60 eller GS20+GSW12?

SItter i dag med et oppsett av GS20 og GSW12, og er meget godt fornøyd med dette. Brukes film 75% og musikk 25%, det buldrer og braker og gir høy fin lyd :) Har dog kikket litt på storebror GS60, og har en mulighet for disse som fronter uten sub. Ville det vært en nedtur i forhold til...
  13. G

Geirs htpc/android oppsett (lydløs faktisk)

Har bygd meg en htpc som jeg er godt fornøyd med, totalt lydløs i praktisk bruk. For meg, skal en htpc gi meg mulighet for å streame musikk og film(1080p med hd lyd) direkte fra en NAS, samt muligheten for å surfe på nettet og bruke netflix samt iplayer fra BBC. I tillegg skal den være liten og...
  14. G

Større er bedre og billigere (DInSide test)

samsunges6715-mot-philips-pfl5007 En fin test synes jeg. Størst var best og billigst, men mangler 3d.
  15. G

Aktive høytalere til TV/Stereo

Vurderer en lite gave til min far, aktive småhøytalere. Sliter litt med å finne noen som takler optisk inn og rca inn. Noen som har forslag til alternativer som Swans M200, XTZ MH-800 som har de inngangene jeg ser etter?
  16. G

Hvordan i h... få Netflix på Android telefon? [løst]+[nytt problem][løst igjen]

Har full tilgang til netflix i Usa via htpc via vpn pålogging borte i statene, men sliter med å få lagt inn Netflix app'en til telefonen(sgII) min da market sier at enhenten er inkompatibel med appen da den ikke er i usa. Har logget både pc'en og telefonen inn via vpn forbindelsen men allikevel...
  17. G

Sony S185 eller S380 som julegave?

Sitter og skal velge mellom disse to som julegave, skal brukes med forrige generasjons Sony, så 3d er ikke noe tema. Er det noe fordeler med den ene eller andre, og kan de eventuelt lures til å koble seg opp i england og bruke bbc's iplayer ellerlignende?
  18. G

Familiefilm, trenger litt forslag

Hei, for til avveklsing en rolig kveld med 8 og 11åringen, mens minstener godt plassert annen plass.Så da blir det ikke tegnefilmer i kveld :) Forrige gang hadde vi en god kveld med Forrest Gump, men sliter litt med å komme på noe som passer for alle sammen. Noen forslag til hva familiefilmen...
  19. G

Julegavetid, hva skal man kjøpe?

Sitter å vurdere å hoppe litt på kjøret igjen, etter å ha hatt d7000 fra denon men gått tilbake til noen gamle, greie Sony'er. De jeg ser på er: Hifiman He-300 Shure SRh840 Denon 1100 Beyerdynamic DT770 Audio Technica ATH-M50 Alle skal være gode, men som vanlig når jeg leser meg opp litt for...
  20. G

Noen high-end tv'er som IKKE har problemer?

Sitter og funderer på julegaven til meg selv(joda, jula har begynt, bare sjekk plantasjen, og du finner julemarsipanene med litt leting..), og ser at det er mye som er bra der ute, men ingenting som er perfekt. Enten så er det clouding eller så er det banding eller så er det "green tint" eller...