Søkeresultater

1. P

Kjøp av subwoofer.

uansett så bør du lese litt hva som står over her og starte med det.
  2. P

Kjøp av subwoofer.

Hvordan har du stilt inn denne subwooferen du har i dag?
  3. P

XTZ 12.17 tilkobling

ut ifra det du sier så er det vel bare og prøve begge deler? er ingenting som kan bli ødelagt. trodde fortsatt skulle kunne bruke crossover for det om du bare bruke lfe. skal ha egen bryter som bestemmer dette på subben vis jeg husker riktig.
  4. P

XTZ 12.17 tilkobling

https://nadelectronics.com/wp-content/uploads/2016/09/C-165BEE-Stereo-Preamplifier-English-Manual.pdf av og til er det greit og lese manualen som følger med komponentene en kjøper. eller søke på de og få opp pdf fil av manualen. gå inn på linken over og bla ned til side 8 punkt 15. trenger...
  5. P

XTZ 12.17 tilkobling

den skal rett inn på lfe.
  6. P

XTZ eller SVS sub?

xtz 12.17 er en skikkelig musikk subwoofer, og som kan spille høyt. men svs pb-2000 er heller ikke noe dårlig subb på dette området. svs krever litt mer jobbing for og spille bra på musikk. men når det ført sitter er det skikkelig bra.i tillegg er den brukende på film også.
  7. P

XTZ eller SVS sub?

når du først har nevnt xtz 3x12. så bør du ta en titt på Arendal sound sub3. den Heller mer over på musikk subb. eller eventuelt 2 stk av Arendal sound sub2. vis du er ute etter ekstrem dyp bass er svs noe du bør se nærmere på. disse kan spille veldig bra på musikk også, men krever noe mer...
  8. P

Trenger tips til nye høyttalere i kino.

TS. jeg har hatt fult klipsch oppsett for en del år siden og det var med subwooferene til klipsch også. det hadde ekstremt høy moro faktor. det slår hard i vegger og sofaer. får du tak i klipsch rf63 eller klipsch rf7(brukt) til fronter kan jeg trygt si at det er ingen høyttaler som vil gi deg...
  9. P

Hjelp til å velge mellom Dali spektor 6 eller Dali zensor 7

du må høyttalere som tåler bakvegg sier du, og så tester du høyttalere som har bassport bak og krever minst 50 cm fra veggen. du bør jo i utgangspunktet se/teste på høyttalere som har samme konstruksjon som de du har. fikk du ikke til spendor a4, får du heller ikke audio silver 200 til og...
  10. P

Den store XTZ-høyttaler tråden

høres ut som reklamasjon eventuelt garanti sak på forsterkeren.
  11. P

Den store XTZ-høyttaler tråden

heavy.red, fortell oss hva du bruker til og sende signal til subben med. receiver eller forsterker. har du prøvd og justere på enten crossover eller gain for og se om det gir utslag på fase? kan du bevege mye på fase hjulet (opp og ned) Edit: har du prøvd og justere fase hjulet fra 0-180 frem...
  12. P

KLIPSCH SUB

vis du kjører kalibrering med subben justert til klokken 10 som nevnt over her. vil du ha mer bass er det bare og justere opp noe. men gjør det i receiveren(lettere og fin justere). vis audyssey setter subben til -12 så bør en justere gain på subben ned litt, og kjøre kalibrering på nytt. får du...
  13. P

Retep`s lytterom. Prøver på Atmos igjen.

riktig. tidskorrigeringen kan selvsagt ikke forsvinner ellers blir ikke orden på noe. tenker på de effektene(eq) audyssey har. om de fortsatt er på subb delen når L+R bypass er valgt ? for jeg trodde de var det?
  14. P

Retep`s lytterom. Prøver på Atmos igjen.

er vel kun subbene som får noe. audyssey er vel "av" når L+R bypass er valgt. hvert fall det jeg trodde?
  15. P

Hjelp til å velge mellom Dali spektor 6 eller Dali zensor 7

hva er du har testet Dali zensor5 opp mot, som gjør at de høyttalerene du tester går i retur ?
  16. P

Torolan's stuekino. ATI har entret stuekinoen...

så da bruker du marantz'en i "stereo" for og få med subbene ? siden Direct og pure Direct kutter ut subbene? eller har du en forforsterker og i oppsette ?
  17. P

Torolan's stuekino. ATI har entret stuekinoen...

hva innstillinger bruker du ved musikk lytting Torolan? kjører du med eller uten subber?
  18. P

Lydkvalitet med spotify

blir nok en dac utenom receiveren som vil være en oppgradering. men vil ikke anbefale det, for det er en minimal oppgradering. og bør ha et rom som det er gjort litt akustikk tiltak på. sånn du faktisk kan høre forskjellene. så vis ikke du har gjort det så er vel det faktisk den beste veien...
  19. P

Lydkvalitet med spotify

nå vet ikke jeg hva høyttalere du har så jeg kan ikke anbefale noen forsterker. men en ren stereo forsterker vil alltid spille bedre enn receiver. det som også kan være tilfelle her er at audyssey står på når du spiller musikk. ved og skru dette av får du en mer "riktig" lyd. eller kjører du...
  20. P

Parasound A23 tar sikringen (i veggen)

har du prøvd og koble den opp på en annen plass som ikke har samme sikring? det er mulig kursen du kobler den på har en dårlig sikring hvor gammel er boligen? det ikke umulig at det er andre ting på den sikringen uten det er notert ned. ofte sånn på eldre boliger/bygg. et tips. ta sikringen og...