Søkeresultater

1. balko

Da begynner det - Melsom kino

Ser veldig bra ut i rommet ditt nå! Var der greit å strekke lerretet i listene? Ble det enklere å dra ut rynker/streker i lerret?
  2. balko

Noen ganger er det like greit å ty til ferdige løsninger [emoji3] Da får man ofte gjennomprøvde ting. Blir gøy med montering. Ta bilder underveis da, så vi får sett på resultatet [emoji3]
  3. balko

Chasin`s kjellerkino

Interessant prosjekt! Men regner med rommet er 7.2 meter? 100k skal vel gå an. Du kan jo kjøpe noe brukt også. Er det med prosjektor også? En god receiver er nok lurt.
  4. balko

balko bygger kino i kjeller

Da har jeg hatt projektor i snurr en stund. Fått justert bildet en en god del. Fant noen anbefalt settings på en nettside. Har nå fått MYE mer punch i bildet. Har nå lagret 3 justeringer. En for Full HD og 2 for HDR 4K. Bildet er nå skarpt på film. Sliter fortsatt ned litt slør i bokstaver fra...
  5. balko

Hei, og godt nytt år! Mener du de bulkete sorte feltene? Jeg har også slike når lerretet ikke er stramt. Men du har jo strammet lerretet godt, så mulig det retter seg etterhvert? Har du hørt med avshop?
  6. balko

Jeg kan ikke se noen sorte prikker på bildet ditt. Er på mobilen må, skal ta bildet opp på skjermen i morgen. Jeg har ikke noen sorte prikker på mitt v6 lerret. Men mitt er blitt litt slakt nå, så det bør strammes.. men skal igang med ny ramme etterhvert..
  7. balko

Har også endt opp med Natural og Digital cinema. Jeg liker nok mer «smell» i fargene ifht puristene, men det får heller være.. Fargene er ting. De er nok blitt noe bedre. Var veldig skuffet over det med en gang jeg testa den.. Men det er altså skarpheten jeg sliter med. Kanskje mest ved...
  8. balko

Den lyser på et dreamscreen v6 lydtransparent lerret. Kilden er alt fra blu ray fra Xbox one x, Apple tc 4K med plex eller Infuse. Ser der filmer fra NAS. Ser også fra Netflix, hbo og Apple tv appen. Den er ikke proffkalibrert, det var ikke den forrige 5650 heller. Har stilt den inn etter...
  9. balko

Da var ny projektor i hus: Epson EH-TW-9400. Foreløpig er jeg ikke helt fornøyd. Hadde en langt rimeligere Epson fra før TW-5650. Jeg synes den gamle var skarpere! Uansett hva jeg gjør, får jeg et lite slør i bilde på den nye. Det blir litt skapt, og så føles bildet litt slørete igjen. Har...
  10. balko

Jo, takk. Det er jo bare barnerommet iforhold til ditt, men lyden begynner å komme seg nå[emoji3] Koblet USB kabelen fra minidsp, og da ble hum lyden borte [emoji3] Fikk justert kurvene forholdsvis bra. Så nå ble det jevnere bass, med en «House curve» som fungerer bra.
  11. balko

Fort gjort å måle feil.. det har vi alle gjort [emoji3526] Nå får du nyte mye gode filmer i julen [emoji440][emoji851]
  12. balko

Hjemmekino i tilbygg: 8 stk Beyma 21" i porta kasser på plass!

Du har noen skikkelig gode ideer og løsninger må jeg si! Reine Reodor [emoji3] Ser som alltid gjennomtenkt og gjennomført ut.
  13. balko

Godt å høre at alle ble fornøyd med kinokveld [emoji16] Du har jo gjort grovjobben nå [emoji3] Resten er som du sier sjarmøretappen.. Synes rommet ser bra ut. Behagelige farger og god sofa [emoji1783] Da er det bare å nyte filmdager i julen[emoji440] Hvordan opplever du bassen i rommet da...
  14. balko

Ble jo riktig så bra nå! Tror ikke du ser den ujevnheten når du ser film. Har noen sånne jeg og, men det synes ikke når lyset i rommet er av. Jeg har laget en «French cleat» for å henge opp mitt lerret. 2 stk. Da låser rammen seg når du henger den opp. Det burde vel egentlig lages før man...
  15. balko

Godt av-shop ordner opp [emoji3] Har bare positive opplevelser med dem jeg og [emoji3] Håper det ordner seg med å få strammet duken skikkelig med damp[emoji3]
  16. balko

Ok, da skal jeg prøve det. Tenkte det var kjekt å alltid ha den koblet i... Tusen takk for hjelpen [emoji3] Skal teste ila dagen!
  17. balko

Hei. Takk for svar[emoji3] Ja, minidsp er koblet til Intel minipc med USB. Den er også koblet til med den medfølgende 12v til 240v nettkoblingen.
  18. balko

Har et problem minidså 2x4 HD. Noen som har vært borti det før? Når subbene er koblet til via minidsp får jeg en «hum» lyd rundt 50-60 Hz. Merkbar i hele rommet; og den er fra begge subbene. Den er ikke der når jeg kobler rett i Yamaha’n 3080. Noen som har en ide om hva jeg kan gjøre for å få...
  19. balko

Uff da! Aldri gøy med sånne ting rett i fleisen! Rammen ser jo fin ut. Ser det er litt rynker i lerretet. Har du prøvd å strekke de skikkelig ut? Gått fra midten og utover på alle sider? Mulig det retter det seg av seg selv med litt tid? Ofte synes det ikke så mye når du får bildet/lyset...
  20. balko

Fikk det for en veldig bra pris. Kr. 600!! Har lett etter det en god stund, og har sjelden sett gode skap under 3500.- brukt. Nye ligger de fra 10k og oppover. Dette er komplett skap med skikkelig dør og 3 avtagbare sider. Så ble veldig fornøyd selv. Da jeg så det på finn, var det bare å...