Søkeresultater

1. Burre

Anthem MRX 720

Overraskende lite omtalt her inne, De nyeste modellene av Anthem AVR? Nyeste treff i receiver-kategorien er fra 2013, og MRX 710 ser jeg ikke nevnt i det hele tatt...hva kommer det av, tro? Disse gjør det jo utrolig bra i tester.. Uansett, ute etter ny receiver, og vurderer MRX720 sterkt...
  2. Burre

7 meter high speed HDMI

Noen som har noen anbefalinger?
  3. Burre

Anbefaling 2-kanals effektforsterker

Håper noen har anbefalinger å foreslå, er ute etter å oppgradere lyden til frontene til musikk. Alt er rutet gjennom receiver, håper på bedre lyd med effekt koblet til pre - out. Opp til 20 000kr. Kommer til å bli bli stående i skap som ikke er veldig åpent, så trenger lav varmeutvikling og ikke...
  4. Burre

Innspill på oppsett gaming/HTPC

Hei, håper noen kan ta seg tid til å titte litt på oppsettet jeg lurer på for en gaming/htpc. https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1532343&su=93D21315-C495-465D-A7CA-5CCFB39CA6C4 Det jeg håper noen vil hjelpe med er om noe er mismatch, eller unødvendig høyt speccet. skal...
  5. Burre

Sarpsborg /Fredrikstad låne målemikrofon til Yamaha

Hei, er det noen i området nevnt som kunne tenke seg å låne meg sin Yamaha målemikrofon et par dager?har saumfart huset, klarer ikke finne min :/
  6. Burre

kompatible pærer like gode som originale?

Hei, har nettopp mottat en pære jeg bestilte fra dinhjemmekino, oppgitt som original projektorlampe. importør har jeg funet ut er eet nordic, og at pæren er av merket microlamp. kan noen si meg om det er grunn til å være skeptisk til kvaliteten og levetiden, før jeg åpner esken? kanskje jeg...
  7. Burre

Forsterker til BEL

Hei, Har noen forslag til forsterker til BEL mellom 6 og 15K? Er glad i bra dynamikk og driv, men bør også fungere bra til rolig musikk. har så langt sett litt på Densen Beat-110 og Naim Nait XS? Noen som kan si noe om disse? andre forslag?
  8. Burre

utstyr og software til frekvensmåling i bil

Hei, På jobb har jeg fått oppgaven å se etter utstyr for å gjøre støy-frekvensmålinger i bil. Ser for meg å bruke: Mikrofon (på stativ som vi lager selv) Behringer ECM8000 målemik. Laptop: har vi fra før, + 12V adapter til sigarettenner. Eksternt lydkort med 48V phantompower-inngang Software...
  9. Burre

Kontrollere J.river Media center med en Netbook

Hei, Har lett høyt og lavt, men finner ikke et konkret svar på om min plan vil fungere i praksis. I stuen har jeg et stereoanlegg med PC som kilde. PCen er en standard stasjonær PC, og er plassert i motsatt hjørne av stuen fra stereoanlegget. Avspiller er J.river Media Center 12. I dag...
  10. Burre

Rock Band 2 gitaren til PS3 - hvor?

Hei, Er det noen som har fått kjøpt separat gitarkontroller til Rock Band 2 (PS3) enda, og i tilfelle, hvor? Er den tilgjengelig på annet vis, f.eks i en instrumentpakke uten spill? Kjøpte kun spillet, da jeg har GH3-gitar fra før, men denne begynner å bli buggy.
  11. Burre

Zeitgeist the movie

Har sett denne for andre gang i går, og føler at den fortjener sin egen tråd. Den er tidligere nevnt i kun ett innlegg under minianmeldelsetråden, av Asvaberg: En meget unik og i høy grad tankevekkende flm er det ihvertfall, uansett om man velger å tro på innholdet eller ikke. Grunnen til at...
  12. Burre

Nybegynnerskolen-Høyttalere

Hei, Har lyst til å starte et høyttalerprosjekt, og leser høyt og lavt for å lære mer om temaet, men det er så utrolig omfattende, og kommer hele tiden over ukjente begreper jeg ikke forstår. Ofte et nytt ukjent begrep i svaret på det jeg opprinnelig lette etter... :-? Tenkte derfor vi kunne...
  13. Burre

Den spede begynnelse.. 3-veis? trenger tips!

Planlegger å bruke denne tråden som byggetråd, og vil oppdatere med bilder underveis i prosessen. Håper på å få til noe spesielt ved å utnytte at jeg har tilgang på en stor CNC-fres på jobben, + diverse utstyr for platebearbeiding og lakkering, så mulig dette blir en byggetråd "litt" utenom det...
  14. Burre

minihøyttalerkit

Hei, Kunne tenkt meg å bygge et par små høyttalere til kontorbruk. ser for meg ca 3-4 liter i størrelse. Har tenkt å bruke noe i dur av en T-amp til å drive dem. Har noen forslag til et selvbyggkit til så små høyttalere, som samtidig har litt ord på seg for å låte bra? evt. andre...
  15. Burre

Guitar Hero 4 World tour

Er sikkert mange som har skaffet seg dette nå. Lurer rett og slett på om det er andre som får til å spille online? får det ikke til å fungere, selv om jeg inviterer en bestemt bruker(eller blir invitert) virker det ikke...
  16. Burre

Forskjellig lydsignatur i forskjellige veggoverflater

Det er mange tråder som har anbefalinger på hva som bør gjøres med en vegg i en mørk hjemmekino, men hva med et kombinert stue/stereo-rom? Har i dag furupanel på alle vegger i stua som jeg har mistenkt for en ganske hard klang. Er det noen som har noen tips til "akustisk gunstig...
  17. Burre

får ikke valgt 1920x1080 oppløsning, vista

uansett hva jeg prøver, får jeg ikke valgt 1920x1080 som skjermoppløsning I Vista(32). "Skjermen" er Sony VW40 projektor, som jo er full-HD. eneste valg jeg får under skjerminnstillinger er generisk PNP skjerm. Har nylig oppdatert til nyeste catalyst 8.1., det gjorde at maks mulige oppløsning...
  18. Burre

Lages ikke Short-throw DLPer lenger?

Hei, Vil gjerne oppgradere fra min BenQ 8700+, men finner ingen kandidater som har lignende throw ratio i DLP-leiren(prisklasse under 20K). Har 2,92 meter fra linse til lerret og 8700 klarer 200cm+ i bredde med denne avstanden. Ønsker aller helst å oppgradere til FullHD. Om ingen har noen...
  19. Burre

Stereo romkorreksjon Audiolense eller Behringer DEQ2496?

Tittel sier det meste. Lurer på fordeler/ulemper med de 2 hvis man allerede bruker PC som avspiller. Hadde også vært fint med noen generelle kommentarer fra dere med erfaring fra en av disse.
  20. Burre

Hvor bra kan det bli med PC som avspiller?

Hei, Klarer ikke finne noe godt svar på ovennevnte. Lurer på, med PC som avspiller, Flac eller wav-filer, ASIO-drivere, spdif ut til ekstern DAC ( La oss bruke Benchmark DAC1 som eksempel da den etter hva jeg har lest er den som oftest later til å omtales som den beste.) Hvor bra er dette...