Søkeresultater

1. bircoff

Forlag til nytt headset

Hei, jeg er noe lei lydbildet i head-fi oppsettet mitt. Spiller fra Spotify premium --> Abrahamsen A-DAC --> Schiit Asgard. Har to par klokker: AKG K501 og Fostex T50RP. Synes lyden i AKG klokkene blir litt bassfattig, og Fostex klokkene kan bli litt masete og skrikete over tid. Noen som...
  2. bircoff

Vinyl rack

Hei, Jeg kom over denne fantastiske racken på nettet: AERO 25" Media Stand – SYMBOL audio Noen som vet om en lignende patent finnes i Norge (og helst til en pris under 20.000)?
  3. bircoff

Bikers and Blues

Hei, Jeg lurer på om noen har for salg, eller vet hvor jeg kan få tak i, CDer eller digitale kopier av "Bikers and Blues" nummer 1 og 2? Brukt kjøp er også aktuelt. Har en kompis som altid prater om disse, og kunne tenkt meg og gitt ham noen nye kopier av dem...
  4. bircoff

Wimp Hifi

http://www.itavisen.no/nyheter/wimp-utfordrer-deg-214727 Noen som har prøvd dette enda? tenker ikke på testen men resten av streaming tjensten.
  5. bircoff

Beoplay A9

Har begynt å lure på overgang fra et tradisjonell hifi til de nye moderne greiene. Beoplay A9 er udiskutabelt vakker, og det rapporteres om god lyd. Noen som har erfaring fra Beoplay A9? Noen tanker om bytte fra tradisjonell hifi til disse trådløse, integrerte oppsettene? Vanlig oppsett...
  6. bircoff

Fjerne ukentlige mailer på abonnerte tråder

Jeg abonnerer på en god del tråder her på AVforum. Jeg får dessverre mail ukentlig på en hel del av disse. Har lett en del i kontrollpanelet finner jeg ingen måte å fjerne den ukentlige mailen på samtlige av disse trådene. Er det mulig å gjøre det i AVforum?
  7. bircoff

Hjelp: Skap "falt" ut av veggen

Usikker om dette passer for forumet; men jeg vet at så mange her er drivende gode med hammer og spiker. Skapet mitt har "sklidd" ut fra veggen. Se bilde. Noen som har noen tips hvordan jeg kan ordne dette?
  8. bircoff

Ny platespiller eller Pickup

Jeg har en Project Debut platespiller med Ortofon OM3E pickup. Brukes sammen med en Bellari rør-RIIA. Er ikke helt fornøyd med lyden fra vinylspilleren, og tenker at det er på tide og gjøre forbedringer. Jeg lurer på om noen har tanker om hva som er greiest å gjøre? Platespilleren har begynt...
  9. bircoff

Radionette Symfoni Hi-Fi

Jeg har en gammel Radionette Symfoni HiFi. Noen som vet om det er mulig å få solg den?
  10. bircoff

Spørsmål om strøm og RIIA

Hei, Jeg har et Bellari RIIA trinn jeg har fått levert fra USA. Lurer på om jeg bare kan bruke den i vanlig støpsel her i Norge? Hvordan kan jeg eventuelt løse dette problemet? Se bildet vedlagt.
  11. bircoff

Høyttaler stativ

Jeg har noen originale Audiovector høyttalerstativ til mine Audiovector Mi1 avantgarde høyttalere. de er grå, og ser ikke fantastiske ut. Noen som vet om alternative høyttalerstativ i ulike fasonger?
  12. bircoff

Bytte av NAS: vil alt slettes?

Jeg har en Lacie 2bigNetwork2 hvor jeg har to 2 tb harddisker som jeg speiler i RAID. Jeg vurderer å kjøpe ny NAS, med tilsvarende funksjonalitet (2HD med RAID), ettersom jeg er misfornøyd med søketid og stabiliteten til 2bigNetwork2-en min. Jeg er imidlertid redd for at alt innholdet mitt...
  13. bircoff

hjelp Kabelsalat

Jeg har plutselig fått verdens største kaos i ledningene mine. har følgende ting i racken: forsterker DAC CDspiller PS3 Dekoder TV Platespiller RIIAtrinn. Blir mye kaos i kabelene, og jeg klarer ikke for orden. Noen som har noen tips. Jeg har forresten en VM Acoustics S4 rack. Noen har...
  14. bircoff

Problem: iTunes streamer kun en sang.

Spiller av med iTunes til Airport Express med Airplay. Har et problem som ofte dukker opp under avspilling. Første sang spilles av, streamer helt fint. Når sang bytte skjer fortsetter iTunes og spille neste sang, men streamingen "slutter". Det kommer ingen lyd fra høyttalerne når iTunes bytter...
  15. bircoff

Innspillingskvalitet: Joni Mitchell - Blue

Jeg sitter for øyeblikket og hører på Joni Mitchell - Blue. Kilden er en Apple Lossless som er lastet ned fra original CDen. Opplever en irriterende lyd-feil, som jeg ikke har hørt tidligere. Vokalen, på flere spor, hopper fra høyre til venstre. Noen som kjenner denne innspillingen, og vet...
  16. bircoff

Macbook Pro som HT(PC)MAC

Har en gammel Mabook pro 15" som jeg tenkte å bruke som en HTPC, eller HTMAC som det egentlig blir :wink: Det eneste som bekymrer meg er varmeutviklingen MBP gir. MBP bruker kabinettet som avleder varmen, og bør derfor bare brukes i "åpen" tilstand. Planen min er å ha MBP blant resten av...
  17. bircoff

Eksport av Album-liste fra iTunes

Noen som vet om det er mulig å eksportere en liste over album fra iTunes. Tenker noe i rammen av: Baroness - Red Album Nirvana - In Utero ... ...
  18. bircoff

Colorfly Pocket HiFi C4 Pro

Så denne testen i lyd og bilde. Noen som kjenner til Colorfly Pocket hifi. Spennde produkt, men er nok dyrere enn nødvendig.
  19. bircoff

Dilemma: Salg av CD-samling

Har begynt å lure på om det er lurt å selge hele CD-samlingen min. Streamer for det meste. Lagt inn hele CD-samlingen i Apple Lossless format. Ser jeg bort fra streamingen, så har jeg det generelt veldig kjekt med rydding i CD-samlingen og re-organisering o.l. Men det er mindre av det nå...
  20. bircoff

Divine Proxima 2

Noen som har noe kjennskap til produsent/høyttaler? Søkt på nettet uten hell. ser det er et par på brukten. synes de virker spennende, men tenkte å samle litt info siden jeg ikke får hørt dem før jeg slår til på tilbudet.