Søkeresultater

1. Hybris

Lydplanke og subwoofer kombinert med innfelte stereohøyttalere (Speakercraft)

Lydplankene fungerer nok stort sett som alle de tre frontkanelene, så jeg tror ikke det uten videre lar seg kombinere. Kanskje du kan fortelle litt om hva du ønsker å oppnå her? Du har ingen surroundforsterker fra før da kanskje?
  2. Hybris

CES og helt dødt her... :-(

Det med å slå sammen noen kategorier så man får litt mer aktivitet i hver kan kanskje være lurt ja. Hvis det ikke er mye jobb da.
  3. Hybris

Nylig kjøpt 5,1 sett, ønsker råd

Heisann, Sony-forsterkeren din har ikke støtte for å bli koblet opp slik du ønsker. Du trenger en effektforsterker til dette, eller som du sier en forsterker med pre in. Hvis det ikke er noe galt med AVR5500 og du har koblet ting riktig så skal du få greit med lyd ut av den. Så hvis den...
  4. Hybris

CES og helt dødt her... :-(

Jeg tror også en årsak er at folks bruk av Internett i stor grad er flyttet til mobile flater. Avforum.no rett i en nettleser på mobil funker jo ikke spesielt bra. Jeg har faktisk først i dag rotet meg til å teste Tapatalk og det fungerte jo LANGT bedre. Jeg vet dere har nevnt støtte for dette...
  5. Hybris

Hjemme hos Hybris: Prosjekt Stereo+Surround - Oppdaterte bilder

Et år er gått, ikke så mye nytt. Synes kombinasjonen MK Sound og Lyngdorf ble en anelse skarpt, så har byttet effektforsterker til Marantz MM7025 - det funket fint. Har også byttet til ny 65" 4k Philips TV, så da måtte også surroundreceiveren oppgraderes. Gikk til i prinsipp samme modell men...
  6. Hybris

Takk for det! Ser du har Arendal Tower, de grubler jeg litt på hvis jeg skulle snekret meg dedikert hjemmekino etterhvert. Fornøyd? :) Har du skrevet om dem en plass her på forumet kanskje? (link?)
  7. Hybris

Status AVforum V2

Det løser vel strengt tatt ikke problemet, men det er en mulig walkaround ja. :)
  8. Hybris

Jaaaa, årene går, men avforum består? Jeg har nå vært gjennom noe Audiovectorgreier som jeg var fornøyd med men hadde litt lite trøkk.. Har beholdt senteren, Audiovector SR Super eller noe heter vel den. Ganske stor sak med 2stk 6.5". Fronter er fortsatt vegghengte grunnet gale unger, men...
  9. Hybris

Status AVforum V2

Jeg får sidelengs scroll på avforum på min helt vanlige (og nye av året) laptop. Hvis dette er et av verdens mest brukte forumsystemer og av relativt fersk utgave, er det ikke litt rart at den ikke er responsiv (tilpasser seg den oppløsningen man har)? Er det en innstilling en plass som kan...
  10. Hybris

Status AVforum V2

Utrolig trist dette her ja. Aner ikke hvor mange timer jeg har brukt på dette forumet opp gjennom årene siden jeg registrerte meg for..14 år siden, men det er mange. Årene etter byttet til ny plattform kan jeg sikkert telle antall timer benyttet her på én hånd. At det etter å ha kjørt ny...
  11. Hybris

Torolan's stuekino. ATI har entret stuekinoen...

Spennende. Hva med noen bilder av høyttalerne i stua? :)
  12. Hybris

Status AVforum V2

Noe jeg synes er slitsomt i øyeblikket er at forumet rett og slett er for bredt. Jeg har en laptop med 1980x1080 oppløsning, men siden den bare er 14" så har jeg (anbefales av windows) 150% zoom i skjerminnstillingene slik at ikke tekst blir så vanskelig å lese. Dette resulteterer i sideveis...
  13. Hybris

Torolan's stuekino. ATI har entret stuekinoen...

Kjøper du en receiver med Audyssey bør vel det i teorien kunne løse problemet, da får du 128 bånd eller noe i bassområdet. Jeg hadde en minidsp-sak kombinert med Pioneer surroundreceiver tidligere, men den ble helt overflødig etter at jeg fikk Audyssey.
  14. Hybris

Jaaa, her hadde jeg ikke vært på et par år nei. Siden sist har jeg flyttet i nytt hus, anlegget er noenlunde uendret, men har solgt Emotiva og bestilt Lyngdorf SDA 2175. Av estetiske årsaker har bakhøyttalerne blitt byttet til bittesmå hvite Cambridge Minx Min 21. Senter er en av de gamle...
  15. Hybris

BEF's kompromissløse hjemmekino - Snart klar..., post 7400 -

Skulle gjerne lest denne tråden, men når jeg trykker på lenken kommer jeg til en helt annen tråd (fra 2002!)..
  16. Hybris

Hjelp! Får nesten bedre lyd uten subwoofer?

Istemmer med TorTorden og Grandis, sett høyttalerne på small, og dobbeltsjekk at fasen er rett. Hvordan er subben plassert?
  17. Hybris

Konvertere til stereo eller fortsette med surround?

Det er jo ikke snakk om å konvertere til stereo hvis du aldri har kjørt noe annet enn frontrekka. Da har du aldri opplevd surround. :) Jeg har gått tilbake til stereo ved et par anledninger, men har begge gangene endt opp med bakhøyttalere igjen, det er stor forskjell når man ser film og serier :)
  18. Hybris

Trådløse surroundhøyttalere

Flotte greier, men litt utenfor ønsket prisklasse, og forsåvidt også størrelse. Blir trolig kablet via loftet og disse https://www.hifiklubben.no/hoyttalere/stativkompakt-hoyttaler/cambridge-audio-minx-min-21-kompakt-hoyttaler/ :) Men takk for innspill!
  19. Hybris

Jepp, litt av utfordringen min er at stuen - og dermed frontveggen min - er åpen i begge ender (frontveggen stopper i en åpning til gangen på den ene siden og til en L inn mot kjøkkenet på den andre siden), så kabelføring mot bakvegg er litt utfordrende. Kan ikke legge en kabellist tvers over...
  20. Hybris

Her var det mange problemer og få løsninger. :) Etter å ha tenkt litt på det har jeg kommet til at jeg antagelig drar en kabel opp langs en list i front og opp gjennom taket til loftet, og så ned igjen til hver høyttaler i bakkant. Da blir det i praksis "usynlig" kabelføring.