Søkeresultater

1. akto

Legendariske tråder

Inspirert av et annet utenlandsk forum så lufter jeg ideen om å kopiere inn såkalte legendariske tråder inn i en ny kategori. Det kan være tråder av stor viktighet, svært stor interesse eller noe som er særdeles morsomt. Mulig dette forslaget har kommet før, har ikke søkt :D
  2. akto

Adam høyttalere - tilgjengelighet

Denne tråden har sitt utspring i en teknisk tråd, og er altså flyttet til en ny tråd. Til info for nye lesere http://avforum.no/forum/hoyttalere/93337-adam-audio-offisiell-trad.html Adam er så bra at det fortjener all oppmerksomhet det kan få 8) Men, fra spøk til alvor: Det er vel svært få...
  3. akto

Aktos hjemmekino

Hei alle sammen, og takk for sist til de av dere som er "gamle" travere og venner her inne :-D - og til eventuelle nye lesere :mrgreen: Min gamle kino står for fall, noe som er svært vemodig. Noen, blant andre en del kompiser utenfor dette fellesskapet, mener det er storartet idioti å ta...
  4. akto

Rippe film til harddisk

Dere ler dere sikkert i hjel av dette spørsmålet, men la gå: Jeg har funnet en Tvix 5000U på jobben, fra den tiden vi testet TV-er med HD-materiale uten å ha et optisk medium. Alle mine datters Brannmann Sam og Postmann Pat-skiver begynner å bli preget av at HUN skal betjene DVD-spilleren ...
  5. akto

Magasinet Hjemmekino sitt testrom (TAD R1 i hus!)

Det er strengt tatt på tide vi oppretter en egen tråd for vårt eget testrom. Vi holder kurs og demoer, så det er greit å ha et sted vi kan legge ut litt info på hva vi spiller på og lignende. Her er for øvrig en presentasjon av den aktuelle kinoen: Hjemmekinos referansekino Vi er jo også...
  6. akto

Trist musikk

Musikk handler om følelser, og selv er jeg svak for musikk som gir meg en liten klump i halsen. Nevn låter som gjør deg dyster, trist og deppa :D Mine fem favoritter innen "sjangeren" er: Mikael Wiehe - Flickan och kråkan Carola - Jag vill alltid älska Kristin Asbjørnsen - Now we take this...
  7. akto

Test senterhøyttaleren din!

Inspirert av en annen tråd her på forumet oppretter jeg for moro skyld (bare gøy, husk det :mrgreen: ) en tråd hvor du kan sjekke hva senterhøyttaleren din klarer. Her er det kun maks SPL som gjelder :D Senterhøyttaleren er, sammen med subwoofer og stort bilde, den viktigste komponenten i en...
  8. akto

Barn og TV-titting

Vesla er snart to år, og har fått interesse for hva som skjer på skjermen. Jeg syntes i begynnelsen at dette var stas, for nå kunne vi se på film sammen. Det skal sies at det går i Byggmester Bob, Postmann Pat, og lignende (bortsett fra Teletubbies, måtte de brenne ... *kremt* nuvel) I media...
  9. akto

Kurs: Lær å kalibrere subwooferen din!

Emne: Subwooferkalibrering Sted: Østre Aker Vei 22 0581 Oslo Kart: Gule Sider® - Kart - Finn adresser, veibeskrivelser og flyfoto Ring på den øverste klokken som er merket med "HL Media AS" Hvis ingen svarer kan man nå meg (Atle Torp) på telefon 46912586. Tider: 15. desember 09:00 – 18:00...
  10. akto

Demo Epson TW-2000 26. september 2007 hos Hjemmekino

26. september viser Epson frem sitt nye flaggskip innen projektorer - TW-2000. Dette er en full HD projektor, og har en oppgitt kontrast på 50.000:1 Demoen vil bli holdt i Hjemmekinos referansekino i Øster Aker Vei 22 på Økern. Demoen starter kl. 17:30, og varer frem til kl. 21:30. Avhengig av...
  11. akto

Hvor DUM og EGOISTISK er det mulig å bli?

Tre hunder omkom i glovarm bil Er det mulig. Hvor jævlig egoistisk og uintelligent er det lov å være før samfunnet bør gripe inn. Denne dumme kua kommer til å få en liten bot, det hun burde fått er juling. Ååå, jeg kjenner jeg blir sprø av sinne når jeg leser om slikt :evil:
  12. akto

Demohelg hos Hjemmekino - Helgen 9-10. juni

Vi starter opp lørdag kl. 10:00 og holder på frem til kl. 16:00. Vi har plass til 20 stykker på hver sesjon, og importøren vil være til stede for de som ønsker å slå av en prat. Hvor mange, og hvor lange demoer som avholdes bestemmes av hvor mange som ønsker å komme. I første omgang satser vi...
  13. akto

Demo hos Hjemmekino - NY B&W 600-serie!

Onsdag 6. juni vil Hjemmekino ha demo på Bowers & Wilkins sin splitter nye 600-serie. Vi kjører to demoer, og vi har plass til 20 stykker på hver seanse. Vi starter med første demo kl. 18:00, og neste kl. 19:30. Adressen er Østre Aker vei 22 Representanter fra B&W vil kjøre demoen. Dette blir...
  14. akto

Demohelg hos Hjemmekino - Helgen 26-27. mai

Datoen er satt til 26. mai 2007 Vi starter opp lørdag kl. 10:00 og holder på frem til kl. 16:00. Vi har plass til 20 stykker på hver sesjon, og importøren vil være til stede for de som ønsker å slå av en prat. Hvor mange, og hvor lange demoer som avholdes bestemmes av hvor mange som ønsker å...
  15. akto

Demokveld hos Hjemmekino - 23. mai 2007

Datoen er satt til 23. mai 2007, og vi skal kjøre to puljer. Vi starter opp med første pulje kl. 18:00 og neste pulje kl. 19:30. Vi har plass til 20 stykker på hver sesjon. Medlemmer av PremiumClub vil få fortrinnsrett til arrangementet. De som ikke er medlemmer har også store muligheter for å...
  16. akto

Bergensere - les her! (Hjemme Hos reportasje)

Oppfordring: Jeg skal til Bergen i mai, da sannsynligvis åttende og niende. Hjemmekino skal dit på et "oppdrag", og i den forbindelse er det en mulighet for at jeg blir en dag ekstra for å ta en hjemme-hos reportasje. Om det er noen som har lyst til å vise frem kinoen sin vil jeg oppfordre...
  17. akto

Kommersielle hjemmekino/stereo-oppsett. Info

Jeg siterer Lygren fra en annen tråd: Er dette klart? Jeg finner ingen slike valg under min presentasjon.
  18. akto

Avantgarde og Conrad Johnson

Er det noen som har hørt kombinasjonen Avantgarde Duo og Conrad Johnson MF2500A (eller andre transistorløsninger fra CJ)?
  19. akto

Hjemmekino bygger referansekino

Som sikkert en del har fått med seg står nå bladet Hjemmekino på egne ben – med alle fordeler det innebærer. Noe vi har tenkt på lenge er å bygge en referansekino som ikke bare gir store fordeler som et testrom hvor skribentene vil oppleve samme forutsetninger når vi tester litt ”tyngre” utstyr...
  20. akto

Magnat vs. SVS - minishootout

Med bakgrunn fra en annen tråd her på forumet reiste noen av oss til Notodden for å høre på en Magnat Omega 530. Det ble hevdet at dette var en sinnsyk sub på alle måter, noe som bare måtte undersøkes. Vel fremme hos den gjestfrie verten fikk vi servert rundstykker og kaffe, og praten gikk...