Søkeresultater

1. Postbudet

Ønsker anbefalinger til satelitthøyttalere for surround bak

Hei! Jeg har et oppsett bestående av Dali Zensor 7 i front, Dali Ikon Vokal i center og Dali Concept som bakhøyttalere. Av estetiske grunner ønsker jeg å bytte bakhøyttalerne med mindre satelitthøyttalere, og jeg har vurdert Bowers & Wilkins M-1. Før jeg går til innkjøp lurer jeg på om det er...
  2. Postbudet

NAD klubben

Jepp, hadde Mentor 6 i mitt gamle oppsett, men hadde behov for å bytte til noe litt mindre. Savner den detaljerte lyden fra Mentor-serien, det er mulig jeg havner tilbake der igjen. Ellers takk for anbefalingen om Hegel på CM8, skal ha det i bakhodet.
  3. Postbudet

NAD klubben

Det er ikke nødvendigvis det at forsterkeren ikke er kraftig nok til å drive høyttalerne, det er nok heller det at NAD-lyden ikke går så godt sammen med B&W-lyden. En lysere forsterker som Cambridge ville nok passet CM8 bedre, tror jeg. Jeg synes heller ikke CM8 eller C390 er dårlige...
  4. Postbudet

NAD klubben

Jeg kjører C390 på CM8, og jeg er ikke helt fornøyd med kombinasjonen. Synes lyden er ullen, er særlig skuffet over at mellomtonen ikke er så fremtreden som jeg skulle ønske på en B&W høyttaler. Merker det særlig når jeg ser film, da blir dialogen ofte litt utydelig. Har jekket opp treble til...
  5. Postbudet

USB til DAC begynte brått å skurre

Hei, Jeg hadde inntil i går en Argon HA2 koblet til en pc som kjører Windows XP, og dette fungerte fint. HA2 var koblet til med usb, og jeg brukte den som både dac og amp til mine hodetelefoner. Da jeg koblet en Cambridge Dacmagic inn mellom HA2-en og pc-en sluttet plutselig ting å fungere...
  6. Postbudet

Cambridge Azur 551R eller NAD T757?

551R en kraftigere og bedre forsterker enn T757. Har en oppløst og fin lyd, men med litt mer varme enn Cambridge har vært kjent for tidligere. I tillegg er den ganske kompakt til surround-receiver å være. Jeg ville uten tvil valgt Cambridge-forsterkeren framfor NAD-en.
  7. Postbudet

Samle sonos forsterkerne , eller spre de?

Den beste dekningen vil du få av å ha sonene spredt rundt i huset, men med mindre du har en enormt stor bolig tror jeg ikke det vil være noe problem å samle sonene i ett rom.
  8. Postbudet

Lydplanke

Jeg er enig med det Andersen skriver over. Panorama har en drøss med høyttalere innebygd, og noen av disse dedikert til svært lave frekvenser, så den har mer bass enn man skulle tro.
  9. Postbudet

Lydplanke

Med et såpass høyt budsjett vil jeg anbefale B&W Panorama. Utvilsomt den beste lydplanken jeg har hørt: B&W Panorama soundbar høyttaler | Hi-Fi Klubben
  10. Postbudet

Nye receivere fra Denon: WTF is this BS?

Av fjorårets modeller måtte man opp på 3312 før man fikk pre-out. 2312 hadde ikke denne funksjonen. Ellers er det svært få som har surround-anlegg hjemme som benytter seg av effekttrinn, selv om det er mange på forum som dette som gjør det. Det jeg dog er enig i er at de terminalene på 1513...
  11. Postbudet

Ny samsung

Ingen kilder sender ut et bilde med mer enn 100 hz, så om du vil se et materiale i formatet det er laget holder en 100 hz tv lenge. Film er 24 hz (dvd og blu-ray) og tv-signaler er 50 hz. Om man ber tv-en om å vise 100 hz (dvs. 100 bilder pr. sekund) når man ser en film (som har 24 bilder i...
  12. Postbudet

Problemer med avspilling på Denon DBP-1611UD

Denne kan bare gjøres sonefri på dvd, ikke på bd. Den er heller ikke sonefri rett ut av esken, du må be HFK kjøre en firmware-oppgradering så den kan gjøres sonefri.
  13. Postbudet

Cerwin vega ve 12 + Dali concept 6?

Hvordan har du tenkt å bruke disse høyttalerne sammen? Som front- og bakhøyttalere i et surround-oppsett? Hvis det er det som er tanken ville jeg ikke anbefalt det, det vil nok ikke låte særlig bra. Lydsignaturen i Dali- og CV-høyttalere er veldig ulik.
  14. Postbudet

Denon AVR 1912 Med B&W DM 683?

Jeg stemmer i med denne anbefalingen, stativhøyttalere og sub er veien å gå med receiveren du har.
  15. Postbudet

Får ikke lyd i aktiv subb fra forsterker.

Du må gå inn i menyen og stille inn stereosignalet så det står som LFE+Main. Da sender forsterkeren signalet både til høyttalerne og subwooferen i stereo. Husker ikke hvor i menyen dette ligger i 1907, men det skal stå (godt gjemt) i manualen. Grunnen til at dette ikke skjer automatisk er fordi...
  16. Postbudet

SONOS Music System - Tråden

Det sitter tre høyttalerelementer i en Play3 og fem i en Play5, så de spiller i stereo selv om man ikke har to enheter. Men med to kan de settes til henholdsvis høyre og venstre kanal, og det gir et større og bedre lydbilde.
  17. Postbudet

Denon AVR-2809, problemer med HDMI bilde fra dekoder.

Det skader i hvert fall ikke å prøve. Dersom du har en Hi-Fi Klubben-forretning i nærheten lar de deg helt sikkert få låne med et par kabler hjem for å teste. Det virker som om det er helt vilkårlig hvilke kabler som løser slike problemer, så jeg har ikke noen spesiell kabel å anbefale.
  18. Postbudet

Denon AVR-2809, problemer med HDMI bilde fra dekoder.

Det trenger ikke nødvendigvis være tv-en som er synderen, sannsynligvis er det kombinasjonen av alle komponentene dine som er uheldig. Er du heldig kan det hjelpe å bytte til HDMI-kabler av et annet merke. Jeg har opplevd at kunder som har dette problemet (oppstår oftest for de som har...
  19. Postbudet

Umulig å kjøpe Scandyna Minipod billig?

På Hi-Fi Klubben her i Norge koster Minipod MK2 4796 kroner per par. I England koster de, med dagens kurs, 5413 kroner per par, mens de koster 5461 kroner per par i Tyskland. Skal du kjøpe fra noen av disse landene må du i tillegg ut med frakt, moms og fortollingsgebyr, så den billigste måten du...
  20. Postbudet

Denon AVR1312 / 1612 / 1912 med et par Dali Concept 1 sidehøyttalere ?

AVR1312 og 1612 tror jeg har samme effekt, så lydmessig vil du nok ikke merke noe særlig forskjell mellom de to. Har du planer om å supplere med høyttalere større enn Concept 1 (f.eks. Concept 2 eller 6) vil det være en fordel å gå for AVR1912, men for å drive kun Concept 1 i et surround-oppsett...