Søkeresultater

1. Qrt

Innstillinger lyd PS4 -> AVR

Det har ikke noe å si hva PS4 sender ut, får kun velge det eller stereo i forsterkeren.
  2. Qrt

Innstillinger lyd PS4 -> AVR

Short story; Når jeg først kjøpte PS4 fikk jeg ikke valgt lydformat, feks DTS Music, i AVR når jeg spilte musikkvideoer på YouTube. Fant ut av det etterhvert men har null sjangs til å huske hva løsningen var, og nå er "problemet" tilbake etter å ha flyttet. Alt er koblet helt likt som før med...
  3. Qrt

SA Mantra 50 - ny forsterker

Har bare hørt de med nevnte når de var nye, og da med Rega Brio og Hegel H300 og H160, samt div andre som jeg ikke syns var så mye å skryte av. Vil tro at hvilken som helst nyere Rega og Hegel, jo større jo bedre, spiller som bare rakkeren på de. Vil si det er sånn, ut fra egne preferanser, at...
  4. Qrt

SA Mantra 50 - ny forsterker

Mantra 50 spiller engasjerende og morsomt med Rega, men "de blir også større" med feks en tyngre Hegel bak spakene.
  5. Qrt

Fornuftig pris?

Kjedelig svar følger; + - 50% av nypris er vel ca standard. Men, det er vel lite sannsynlig å få solgt alt samlet og noe er kanskje mer lettsolgt enn annet. Nå kjenner ikke jeg komponentene dine så for alt jeg vet kan jeg selvsagt ta helt feil, og uansett ble du ikke klokere av svaret mitt :)
  6. Qrt

Hjelp med tips til en forsterker

Hegel er jo strengt tatt bankers sammen med Dynaudio, ville kjøpt så stor som mulig, men det er uansett preferanser som avgjør hva som er rett match så hvis du ikke tester forskjellige før du handler kommer du nok alltid til å lure på om du ville vært mer fornøyd med en annen forsterker. Ut...
  7. Qrt

Subwoofer på kaldloftet, forslag?

Her har du litt inspirasjon http://ibsubwoofers.x10host.com/page3IB-Gallery2.html
  8. Qrt

God og brukt forsterker til mine Dynaudio Excite X18? T+A Power Plant, Krell KAV 400xi, Bel Canto REF500S... Hegel H200, H300? Andre forslag?

Spilt masse på X18 med Hegel H300, kan ikke si noe om de andre som nevnes for komboen har jeg ikke hørt, men syns H300 er en krem match. Hegel og Dynaudio hører litt sammen i mine ører egentlig, men H160 trur jeg blir for spe hvis du liker å dra på litt. På moderat "kosevolum" duger den sikkert...
  9. Qrt

The looking Glass

Den glei fint på plass ja, nesten så en skulle tro det var planlagt :)
  10. Qrt

Hjemme hos Devil. Noe eldre, men ikke for gammel til å ha det gøy med A/V.....

Helt enig, kjenner snev av god gammel feelgood som det var her i storhetstiden. Befriende fritt for provokatører og bedrevitere og var det helg så var det party på avforum :) Er bare å håpe at trafikken tar seg opp iallefall imot gamle høyder.
  11. Qrt

Hjelp til riktig kabler og oppsett - 3.5 mm subwoofer out

Aldri hørt om en forsterker som har 3,5,mm sub ut. Merke og modell?
  12. Qrt

Hjemme hos Qrt.

Ligger an til at Jørgen har vunnet den glamorøse og ettertraktete Qrts album of the year. Seriøst bra lyd på plata er det også. https://tidal.com/album/102151357
  13. Qrt

Hjemme hos Qrt.

Prinsipielt enig, er det SF så er det garantert bra lyd :)
  14. Qrt

Hjemme hos Qrt.

Er jo et merke her du har sansen for ja, bare i en heelt annen liga :)
  15. Qrt

The looking Glass

Men, hvor skal monoblokkene stå? :)
  16. Qrt

Har front high noe for seg, eller gå fra 5.1 til 7.1

Lurte på det samme selv for noen år siden og eksprimenterte litt, kom frem til at 7.1 er overlegent 5.1 + FH
  17. Qrt

Hjemme hos Qrt.

Bor passe nært eneste veien inn til byen her og trafikkstøy har aldri vært min venn siden jeg flyttet inn. Ca 100 år gammelt tømmerhus som på mange måter er perfekt for stereo hadde det ikke vært for at det skjer ting på utsiden som tidvis forstyrrer. Forandring er omsider på gang, har noen...
  18. Qrt

Entusiasttrådene?

Linken virker, og man finner også frem "omveien" å gjøre det på vanlig måte.
  19. Qrt

Hjemme hos Devil. Noe eldre, men ikke for gammel til å ha det gøy med A/V.....

Brukbar hukommelse på tross av at jeg er hundgammel altså :)
  20. Qrt

Innstillinger yamaha surroundreciever

Har ikke svaret på spm, men hvorfor velge both og sette forntene som small?