Søkeresultater

1. cybervision_

5.1 pakke (5-10 000)

Ønsker litt innspill på gode 5.1 løsninger til mitt lille rom. Størrelsen er 9 kvm. Litt lengre enn bredt. Skjerm 60". Jeg ser meg om etter en grei 5.1 pakke som yter godt. Intono-produktene på Komplett er jo skambillige, er lyden likeså?
  2. cybervision_

Stor skjerm 50+, trenger ikke smarte funksjoner - hva anbefales?

Jeg er ute etter en stor skjerm til kinobruk i kjeller. Jeg har hatt PJ, men foretrekker plasmaskjermer. Hvilken plasma gir stort og godt bilde til mitt bruk? Jeg trenger ikke smart-tv funksjoner eller annet dill. En HDMI inn og et meget godt full-HD bilde er det jeg har behov for. 50" er...
  3. cybervision_

Rimelig 5.1 til kjellerstue?

Jeg er ute etter tips på 5.1 oppsett som fungerer bra til spill og film i en kjellerstue drevet av en Onkyo 608. Selve rommet er 23 kvm men spilleavstanden er ca 3 meter. Skal ikke spille vanvittig høyt, men vil ha et dynamisk og klart-låtende oppsett. Budsjettet er "så lavt som mulig", men max 6 K
  4. cybervision_

Hvilken budsjett plasma til Film og spill?

Jeg skal ha en ny flatskjerm og ønsker en stor skjerm med godt bilde. Har Panasonic 42" plasma som nå drar på årene, men som jeg synes har bedre bilde enn mange nye TVer, faktisk. Jeg ønsker minimum 50" og ikke over 10 000. Helst rundt 6-7 000 og selvsagt plasma. Takker for svar!
  5. cybervision_

Kino i 8,5 kvm rom? Hjelp til løsninger søkes

Jeg har egentlig et prosjekt på gang med kino i et kjellerrom, men lydlekkasjer og størrelsen på rommet gjør at jeg ønsker litt innspill på løsninger i et bittelite rom jeg har mulighet til å benytte i stedet. Rommet ser slik ut: Målene er 2.5 x 3.2 kvadrat, altså ca 8.5. Er det da slik at...
  6. cybervision_

Cyber's ministereo!

Da var tiden kommet! Jeg har hatt en lang periode med svært lite aktivitet her på forumet, men har lusket litt i skyggene sånn 3-4 ganger per mnd. Meeeeen, etter mange år i hifileiren med et kinoønske i tillegg har muligheten kommet. Jeg kjøpte "drømmehuset" i desember og endte opp med flere...
  7. cybervision_

Cyber's stuekino!

Hei og hå! Jeg fikk litt lyst til å lage en liten anleggstråd igjen da jeg synes det er litt trivelig, men min forrige ble litt rotete etterhvert. Livet etter at 2 har blitt til 3 er hektisk og det blir lite tid til hobbyen, men noe blir det da. Jeg har falt litt for det Canadiske merket PSB...
  8. cybervision_

Projektor til kino

Jeg ønsker hjelp til å finne en rimelig, men god projektor til en kjellerstue med rimelig ok lyskontroll. Kastelengde er 4.6 meter. Ønsket bildestørrelse er 170 x 260. 16:9. Helst ikke en som bråker svært mye. Hvilken projektor bør jeg se på under 6 000, helst litt lavere enn det også.
  9. cybervision_

Onkyo 608 - 2495,-

Onkyo TX-SR608 receiver - Elkjøp Latterlig billig...
  10. cybervision_

TV + Surround - 10 - 15 K

Jeg har fått den noble oppgave i å hjelpe bekjente med en fremtidsrettet TV og et surroundoppsett til totalt max 15 laken, helst mellom 10 og 15 totalt for begge deler. De sitter ca 2.5 meter fra skjermen så jeg tenke noe i gaten 40-42". Hva anbefaler dere? Jeg er litt grønn på de typene...
  11. cybervision_

Sagem 91HD - elendig signal!!!!!

Jeg har da fantastiske Riks-TV og mottar med en Sagem-mottaker. Jeg har en Gigasvær antenne som var anbefalt som den aller beste antennen på markedet (koster 800!) og også en signalforsterker tilkoplet. Signalet er utrolig ustabilt. Noen ganger fungerer det fint, men stort sett hakker det...
  12. cybervision_

The Pacific (Band of Brothers oppfølger)

Hjertet gjorde et hopp da jeg så denne i kommingen.... Nytt krigsdrama til NRK HBO: The Pacific: Homepage e99B80crU3E Den ser glitrende ut!
  13. cybervision_

PS3 + DAC = Ingen lyd?

Jeg har en PS3 Slim som jeg har lyst til å bruke som avspillingsorgan mot min dac for å få god lyd til min forsterker (integrert da uten HDMI o.l.) Jeg har den nå koplet mot min Beresford DAC via optisk og stilt lyd inn til optical out og kun har 44.1 og ett annet 2 kanals valg som mulighet...
  14. cybervision_

Budsjettalternativet? Tips meg om gode, rimelige saker!

Da var mitt gode oppsett solgt og til stuen vurderer jeg å kjøpe inn et rimelig oppsett til primært bruk mot film/TV titting. Jeg er litt kresen og vil gjerne ha best mulig lyd også på musikk. Jeg er usikker på hvor rimelig jeg skal gå, men hva er best i prisklassen sånn cirka under? Jeg...
  15. cybervision_

Hva slags utstyr? Harddiskbasert avspilling...

Jeg vurderer å prøve harddiskbasert avspilling igjen og vil ha et oppsett der det hele spilles av fra en NAS-liknende sak, men hva er et fornuftig nivå å legge seg på og hvilken avspiller gir mye for pengene i den sammenhengen? Jeg vil bruke ekstern dac så analoge utgangers kvalitet er ikke...
  16. cybervision_

Prosjektor til møterom! Hjelp en uvitende!

Jeg er da på jakt etter en prosjektor som skal brukes innendørs i opplyst lokale. Lerretet er 4:3, kastelengde vil jeg tippe er 3 - 3.5 meter og lerretet er ca 2,10 - 2,30 bredt. (Har ikke fått målt nøyaktig) Kravene er: - Stillegående - Lyssterk - Helst under 10 000 - Hvis trådløs overføring...
  17. cybervision_

Alternativer til Onkyo 5007? (Kjapp hjelp søkes)

Jeg har idag en 5007 som er inne til service. Det viser seg at de ikke får fikset den, og leverandøren har ikke flere på lager og det kan ta litt tid før nye ankommer. Finnes det receivere på markedet som kan måle seg med 5007 til en prislapp under 20 laken? Lydkvalitet på musikk er meget...
  18. cybervision_

PC-valg? Tips om rimelig god bærbar?

Da har jeg solgt min iMac (deilig som den var) og jeg skal ha meg en rimelig bærbar. Budsjettet er max 5000, helst 3500+. Jeg har sett på denne, men er det bedre valg der ute? Bør jeg like godt dra til med 5 laken? Skal brukes til musikk og surfing. Lite annet, litt enkel fotoredigering. Vil...
  19. cybervision_

Rimelig CD-spiller med SACD?

Som kilde/digital-mater i mitt oppsett søker jeg tips om en god SACD-spiller som også kan spille av CDer og gi digitalt ut via optisk eller coax. Noen gode tips i den rimelige enden av skalaen?
  20. cybervision_

Hvilken TV-løsning?

Jeg må investere i en ny løsning på TV-siden. Kanalmessig er jeg ikke kravstor men TV2, TV3, NRK 1,2,3,4,5,6,7 osv.., TV-N, Discovery og ++ er greie å ha. RiksTV har jeg vurdert og virker jo enkelt, men hvor bra er det egentlig? Hakker det endel? Er Canal Digital et bedre valg? ViaSat? Tips...