Søkeresultater

1. homecinema

Ny 4K UHD spiller

Må ha ny spiller i kinoen: HiFi Klubben har Sony UBP-X800M2 til 2.990,-, mens Stereofil har Panasonic DP-UB450EG til 2.490,- Er det noen som har testet disse to opp mot hverandre? X800M2 er vel egentlig en konkurrent til UB820EG? Hva med Sony UBPX700? Den er jo noe eldre...
  2. homecinema

Microtest: Toshiba HD-E1

Toshibas første DVD spiller for HD DVD har nå også kommet over dammen til oss nordboere. Etter at japanesere og amerikanere har hatt HD-A1 og HD-XA1 en stund nå har altså 2. generasjon av disse spillerne kommet ut til et bredere publikum. HD-E1 og HD-XE1 (som også har kommet nå) er analoge med...
  3. homecinema

Tilbud på 12" element fra Eltek

Fikk en mail fra Eltek der de har intro.tilbud på 12" element. Kan jo være interessant for dere som bygger høyttalere og ikke minst sub'er selv! :-D ELTEK AS
  4. homecinema

Etter overgang til 2007: "Tuner not installed" i Win Vista RC1

Har fått et problem nå med Windows Vista RC1 og TV-kort: når jeg starter media center delen i Vista får jeg beskjed om "Tuner not installed". Dette har med datosettinger å gjøre; hvis jeg endrer dato tilbake til desember 2006 og starter på nytt fungerer TV i media center delen av Vista som det...
  5. homecinema

Miniguide: Effektfulle bilder for minHjemmekino

Har lenge irritert meg over de kjedelige og lite spennende bildene jeg har lagt ut på Min Hjemmekino. Derfor lurte jeg fram en litt mer kreativ side av meg selv og tok noen nye bilder. Som regel tar man bilder hvor rommet er fullt opplyst og alt av skygger er visket bort. Det gjør ofte at...
  6. homecinema

Sentrum scene: Nils Petter Molvær m.fl.

Fredag 24. november 2006 Eivind Aarset - gitar, DJ Strangefruit - turntables, Jan Bang - samples, , Rune Arnesen - trommer Komponisten og produsenten Molvær befinner seg i et elektronisk landskap av jazz, ambient, house og pop. Han brakdebuterte med "Khmer" i 1998 og er nå en verdensartist av...
  7. homecinema

Nye standarder...

Det ser ut som det vil ta litt tid før de nye produktene er akseptable for den gjevne forbruker. Inntil da er det nok best å smøre seg med tålmodighet til barnesykdommene er borte... " Early HD DVD and Blu-ray Players Cause Installers and Programmers Headaches Man, is it sharp on the...
  8. homecinema

MCE viser 16:9 TV-sendinger i 4:3...

Jeg har et problem med MCE og visning av TV i fullskjerm. Jeg får ikke TV-bildet over hele mitt 16:9 lerret. TV bildet vises som om det var 4:3 sending :-x . Er det noen innstillinger jeg ikke har funnet enda eller er det ikke mulig å få vist TV bildet i 16:9??? Jeg har gått gjennom oppsett av...
  9. homecinema

HDMI 1.3: alt er ikke like strømlinjeformet...

If you were wondering how a format like Blu-ray can launch without a player from its leader Sony, the answer is likely that they were waiting for the HDMI 1.3 spec. While the difference between a version 1.2 and 1.3 of anything seems like no big deal to most consumers, it is important to...
  10. homecinema

PJ-TX200 og takoppheng

Skulle til å montere opp takfestet for pj da jeg begynner å lure på om takopphenget jeg har kjøpt faktisk passer til TX200... Fikk beskjed fra AVshop om at dette skulle passe på TX200, men hullene på de armene som skal festes i pj tar max m5 skruer, mens hullene i pj er m6!!! Det følger heller...
  11. homecinema

Omtale: Bowers & Wilkins 704

Bower & Wilkins har gjennom en årrekke levert produkter som har befestet B&W som en av verdens ledende høyttalerprodusenter. Denne gangen skal jeg ta for meg den minste av de 2 gulvhøyttalerne fra 700-serien. Denne serien består av 703, 704 og 705 hvorav de 2 første er gulvstående. I tillegg er...
  12. homecinema

PD Action! model two...

Hvorfor er det ikke en offisiell tråd for denne pj'en? (kan i alle fall ikke finne denne...) Er det ingen som har den? Er "pris/ytelse" for dårlig for denne i forhold til andre prosjektorer? Ser jo at bare 1 person har krysset av for at han/hun har denne under undersøkelsen "Hvilken prosjektor...
  13. homecinema

Reportasje: Elektrofil 2006

Elektronikkmessa Elektrofil ble igjen avholdt i Oslo Spectrum. Tenkte jeg skulle legge ut noen ord og bilder for de av dere som ikke hadde muligheten å stikke innom denne helgen. Menigmann slapp inn lørdag og søndag 1. og 2. april. Etter å ha stått i kø...! noen lange minutter slapp man da til...
  14. homecinema

Ny receiver på vei inn.

Hei alle sammen Stuekinoen er passè og hvis du hopper litt utover i tråden (innlegg #190) så kan du se hvordan utviklingen av den nye dedikerte kinoen var når den ble bygd......... Utstyrsliste: Reciever: Pioneer SC-LX76 (Solgt) Onkyo TX-NR808 (Solgt) Yamaha RX-V3900, black (Solgt) Denon...
  15. homecinema

Lytterunde!

Tenkte jeg skulle legge ut en liten smakebit av tanker jeg gjorde meg i går når en kamerat og jeg var på lytterunde på diverse Hi-Fi sjapper i Oslo. Først setter jeg opp hva vi hørte på av høyttalere/elektronikk, så en liten beskrivelse av opplevelsen hver høyttaler gav meg og så en "uoffisiell"...
  16. homecinema

Èn vs to subber

Har investert i en PB12-Plus og har gjort et forsøk på å integrere den i resten av hjemmekinoen... problemet er at jeg får en kraftig peak:| rundt 35-40Hz for så å få en dipp ved rundt 60Hz :( Jeg lurer da på om èn PB12-Plus til vil kunne få bort disse og oppnå en jevnere kurve oppover i...
  17. homecinema

Bytte ut bakhøyttalere...

Har følgende i mitt oppsett så langt: Denon AVR-3803 Denon DVD-2910 B&W 704 (front) Tannoy Black Ash D20 bak (lånt) PB12-Plus Bakhøyttalerne skal byttes ut; Jeg lurer da på om jeg skal kjøre 704 bak, eller om det er bortkasta å bruke så mye på bakhøyttalere... er det tilstrekkelig å sette opp...
  18. homecinema

2x Audio Pro ACE Bass 2 vs. SVS PB12-Plus

Er det noen som har testet disse og har konkludert med det ene eller det andre. Hvordan er disse plasseringsmessig? Er de like enkle å integrere i eksisterende hjemmekino eller er det en av de som er å anbefale? Jeg vet jo at størrelsen her er LITT ulik... for å si det mildt :-D