Søkeresultater

1. Dobermann

Samsung lanserer flaggskip-TV

Jeg tror det vi kjenner som smart-tv bare er en liten forsmak på hva framtiden bringer. Om bare få år kommer vi til å få en integrert datamaskin i tv som gjør alt det vi trenger å gjøre på nett. Og ja, alle vil ha det og syns det er steinalder det vi har nå.
  2. Dobermann

rihanna We found love.. 124db:)

Ikke merkelig i det hele tatt at dere får høye målinger hvis dere kjører c-vekting og bruk av sub. Hvis dere bruker a-vekting får dere et støynivå som sier mer om hvordan øret oppfatter hørselen (lavere frekvenser gir mindre bidrag).
  3. Dobermann

Hvorfor ikke dyr receiver til budget høyttalere??

Kjør på. Dyrere elektronikk vil gi bedre lyd, selv med billigere høyttalere.
  4. Dobermann

Grundig 55 FLE 9170 BP

Jeg har brukt dette veggfestet fra B-Tech til å montere fjernsynet. Fjernsynet kommer veldig nær veggen med dette festet. Kan anbefales.
  5. Dobermann

Sony 2011 LED-TV: HX920, HX820, HX720, NX720, EX720, EX521

Tydelig at det koster litt ekstra å få et skikkelig produkt :)
  6. Dobermann

Hva kjører dere..?

Den VW så faktisk ganske sprek ut. Det meste av VW ser jo rimelig dølt ut.
  7. Dobermann

Panasonic 2012 plasma-tv'er.

En grunn til dette kan jo være at det er håndplukkede TVer som sendes ut til journalistene / fagfolket.
  8. Dobermann

Viasat abonnement avsluttet-innhold på harddisk blokkert?

Husker dette skjedde med Altiboks også. Det var midlertidig stans i avtalen med Discovery. Alle opptak fra denne og andre berørte kanaler ble sperret.
  9. Dobermann

Skal jeg vente på LGs OLED eller hva bør jeg gjøre?

HX923 måler vel lavere faktisk, tror det sto i Hjemmekino.
  10. Dobermann

Ja, det er det. Tullekommentar.
  11. Dobermann

Grundig 55 FLE 9170 BP

Jeg er fornøyd nok til at Grundigen blir hengt opp på veggen denne uken. Det var avgjørende for meg at MEMC ser ut til å fungere ok. Den har en betydelig effekt ved panoreringer og gir mye smoothere panoreringer. Sortnivå og innsynsvinkel er også akseptabelt. Kanskje litt svakere på...
  12. Dobermann

TV2 kan havne på utenlandske hender

Det er jo bare bra at A-pressen mister innflytelse her. Nå er jo også halvparten av avisene styrt av AP / LO.
  13. Dobermann

Grundig 55 FLE 9170 BP

OK, det er jo greit i og for seg. Men hvis alt går via receiver så kan det være interessant å kunne ha flere brukersetups for hver source.
  14. Dobermann

Pre-amp kontra Surround receiver som pre-amp.

Jeg brukte tidligere en Denon AVC-A10SE som fungerte bra i Pure Direct til stereo. Kjøpte inn en billig Sony receiver da Denonen gikk tapt ved lynnedslag. Men Sonyen kunne jeg bare glemme til å bruke til seriøs musikklytting som pre. Denonen kostet vel en 14.000 i år 2000.
  15. Dobermann

Jeg har også 3 vinduer til venstre for veggen med TVen. Ingen gardiner. Med matt panel er det ikke noe problem i det hele tatt med refleksjoner når TV står på. Med TV av det selvsagt litt refleksjoner å se, men ikke plagsomt.
  16. Dobermann

Grundig 55 FLE 9170 BP

Jeg har nå testet ut MEMC på noen scener fra Altiboks, HD utsendelse. Bildet ble klart smoothere med MEMC på høy. Meg bra at det fungerer såpass bra også på HD-materiale. Må teste med Blueray også men det har jeg lite av foreløpig. Kan jo også bli interessant å se hvor bra bildet blir med...
  17. Dobermann

Hjemme hos LarsGr - Prosjekt "TV-bod" er ferdigstilt. #Bilder

Hvilket veggfeste bruker du. Jeg må ut og handle et nytt siden jeg nå har 2 tv som skal veggmonteres. Lurer på om dette wire-festet kan brukes.
  18. Dobermann

Grundig 55 FLE 9170 BP

Jeg ser at TVen har litt problemer med panoreringer, særlig om panoreringen er moderat hurtig. Det er lettere å legge merke til dette hvis det er vertikale strukturer som vinduer eller trær, og hvis strukturene er lyse. Panorering gir et rykkete bilde som kan være irriterende / distraherende...
  19. Dobermann

Grundig 55 FLE 9170 BP

Med bildet innstilt har jeg ikke sett noe plagsomt ennå, mørke scener ser ut til å ha jevnt baklys, noe lysere ut mot kantene kanskje.
  20. Dobermann

Grundig 55 FLE 9170 BP

Da har jeg fått testet ut denne TVen noen timer. Den var godt pakket inn i isopor men lett å få ut av esken. Skjermen var faktisk montert på stativet slik at det bare var å løfte ut skjermen og sette det på TV-benken. Førsteinntrykket er at denne TVen har akkurat et slikt utseende som jeg liker...