Søkeresultater

1. Snickers-is

Måle frekvensrespons i rom?

Det er lenge siden jeg har skrevet noe særlig på forumet. Imidlertid er det mye som ikke har endret seg siden sist, og en av tingene er det stadige maset om frekvensrespons i rom. En liten gratis programvare, en målemic og et lydkort er det folk trenger for å få plottet flotte kurver som både...
  2. Snickers-is

Apple TV + HDMI Switch = problemer?

Jeg har en Apple TV som jeg forsøker å få til å fungere gjennom en Cypress HDMI-switch. Jeg skimter bildet et tiendels sekund, så forsvinner det noen sekunder, for å blinke igjen... Jeg har låst oppløsningen i 720p/60 (samme som TV-en synker på når jeg kobler den direkte). Noen som har noen...
  3. Snickers-is

XBL patent prior art fra 1976?

Jeg siterer min egen tråd på DIYaudio...:
  4. Snickers-is

IP-TV via router PROBLEM!?

Jeg har akkurat hatt installatør her for å legge inn TV via fiberlinja. Jeg har et litt merkelig problem. Nå står telenors multimodem her i tillegg til en Dlink 655. Jeg ønsker å bruke sistnevnte, men problemet er at den viser TV i noen sekunder, så låser bildet seg. Internet fungerer som det...
  5. Snickers-is

Android Market kjøpeprogrammer endelig åpnet i Norge

Jeg oppdaget i går at betalprogrammer via Android Market nå er åpnet, i hvertfall for Netcom-kunder. ENDELIG!!!!
  6. Snickers-is

Pris Yamaha RXV 2067, 3067, BDS 667 og 1067

Offisielle priser på Yamaha: Nye premium receivere: RX-V 2067: 11 590,- RX-V 3067: 16 490,- Nye BD-spillere: BD-S 667: 2 690,- BD-S 1067: 5 790,- 3067 skal være tilgjengelig ca 1. november.
  7. Snickers-is

>>> System for vurdering av medlemmer <<<

Jeg har endret trådtittel og legger til et lite tillegg her for å understreke formål: Vi behøver et system som gjør det lettere å vurdere innholdet i det et medlem vi ikke kjenner så godt skriver. For nybegynnere vil det være helt uvurderlig. Det er helt umulig å orientere seg blant de mange...
  8. Snickers-is

Canon EOS 60D + nye objeketiver

Kort sagt, Canon har i dag lansert. Canon EOS 60D 8-15mm F/4L fisheye zoom 70-300 F/4-5,6L IS kompakt 300 F/2,8L IS 400 F/2,8L IS 1.4x TC III 2.0x TC III Mer om det nye kameraet her: Canon U.S.A. : Consumer & Home Office : EOS 60D Mer om alle nyhetene på forsiden her: Canon Rumors Utdrag fra...
  9. Snickers-is

Veldig veldig mye effekt! ADVARSEL!

...det er det mange som drømmer om. I det siste har en trend med at folk dytter inn PA-forsterkere med veldig mye effekt i oppsettene sine dukket opp. Med klasse D er det ganske lett å oppnå veldig mye effekt. Alle husker sikkert Oberon 6.1 som stoppet på 600W RMS i 8 ohm. Rotel har/hadde en...
  10. Snickers-is

Hurtiglenker virker ikke i Google Chrome.

Menyen "Hurtiglenker" virker ikke i Google Chrome. Jeg merket meg dette for en stund siden og tenkte det var en funksjon som manglet i Chrome, men så viser det seg at det er andre forum som har tilsvarende og som virker helt utmerket i Chrome. Et eksempel er diyAudio.
  11. Snickers-is

Lage en teknisk test av romkorreksjon i receivere?

Hva om vi fikk tak i alle de "interessante" modellene receivere på markedet, lånte et rom ett eller annet sted og holdt på noen dager for å få gjennomført tidenes mest omfattende test av hva romkorreksjonssystemene gjør? Det jeg ser for meg er interessant å teste er: Hva slags prinsipp jobber...
  12. Snickers-is

Om å måle kvalitet, et Dunning Kruger-perspektiv

Mange debatter strander i meningsløse debatter på et nivå der man skal ta stilling til flate jordkloder, elektronmolekyler, musikalske materialer osv før man kan komme inn på det som er interessant. Kort sagt kan man si at Dunning Kruger-effekten handler om hvordan man kan delta i en debatt om...
  13. Snickers-is

Equalizerguide

Det later til at det hersker litt forvirring ift hva som er hva innenfor audio equalizere. Equalizer forkortes ofte til EQ. De to hovedgruppene er grafisk EQ og parametrisk EQ. Disse forkortes da til GEQ og PEQ. GEQ: En grafisk EQ er som regel en fullrange EQ delt inn i et antall logaritmisk...
  14. Snickers-is

Nytt spennende Seas-element

Seas har laget et nytt "U"-element. Det vil si at det er et element med Curv-membran. Curv er forretningsnavnet på et materiale bestående av vevde polypropylenfibre. Fra før har Seas U16RCY/P. Nå drar de til med U18RNX/P. Førstnevnte er i serien med det nye 16cm chassiset, men en del ble...
  15. Snickers-is

Hva er gode metoder for å få til dette?

Hva er gode metoder for å få til en logikk som dette?
  16. Snickers-is

Moderator blir 40

For ca 16 minutter siden fylte moderatoren (og min gode og høyt verdsatte venn) Roffe 40 år! Gratulerer så masse! Flott fest! Hilser fra Anders, Karl Erik, Torkel, Harald, Jørgen, og mange mange fler!
  17. Snickers-is

Du er blitt sitert!

Jeg kunne tenke meg en funksjon som fortalte meg med en liten melding av noe slag med link, om noe jeg har skrevet på forumet er blitt sitert. Jeg ser for meg at dette kan aktiveres av at man trykker på "quote"-funksjonen. Man knytter et "flagg" til innlegget ved hjelp av en liten kode i...
  18. Snickers-is

[Aprilspøk] Pink Floyd til AVexpo!

I forbindelse med at Pink Floyd er i fastlands Europa til høsten har de sagt seg villige til å komme til Norge helgen 10. og 11. oktober, hovedsaklig for å spille på AVexpo 2009. Vi har for anledningen holdt av hele den store Valhallfløyen der vi vil rigge scene og utstyr for Pink Floyd. De...
  19. Snickers-is

Oppskalering av RGB på Yamaha 663?

Jeg hjelper mine foreldre å sette opp en 663-receiver, og må tilstå at routing av videosignaler ikke er min sterkeste side. Først og fremst er jeg ikke en gang sikker på hva som er det korrekte navnet på formatene jeg jobber med, og for alt jeg vet kan de være ikkekompatible...
  20. Snickers-is

In The Night Garden

Jeg vil gjerne slå et slag for en litt mindre voldelig serie vi her i huset setter stor pris på. Har du gått lei av de klomsete teletubbiene? Eller er du simpelt hen klar for å fore hjernen med litt mellommenneskelig dramatikk og interessante vinklinger på hverdagsproblemer? Her er vold byttet...