Søkeresultater

1. bircoff

Forlag til nytt headset

Hei, jeg er noe lei lydbildet i head-fi oppsettet mitt. Spiller fra Spotify premium --> Abrahamsen A-DAC --> Schiit Asgard. Har to par klokker: AKG K501 og Fostex T50RP. Synes lyden i AKG klokkene blir litt bassfattig, og Fostex klokkene kan bli litt masete og skrikete over tid. Noen som...
  2. bircoff

Vinyl rack

Hei, Jeg kom over denne fantastiske racken på nettet: AERO 25" Media Stand – SYMBOL audio Noen som vet om en lignende patent finnes i Norge (og helst til en pris under 20.000)?
  3. bircoff

Bikers and Blues

Hei, Jeg lurer på om noen har for salg, eller vet hvor jeg kan få tak i, CDer eller digitale kopier av "Bikers and Blues" nummer 1 og 2? Brukt kjøp er også aktuelt. Har en kompis som altid prater om disse, og kunne tenkt meg og gitt ham noen nye kopier av dem...
  4. bircoff

Wimp Hifi

http://www.itavisen.no/nyheter/wimp-utfordrer-deg-214727 Noen som har prøvd dette enda? tenker ikke på testen men resten av streaming tjensten.
  5. bircoff

Beoplay A9

Har begynt å lure på overgang fra et tradisjonell hifi til de nye moderne greiene. Beoplay A9 er udiskutabelt vakker, og det rapporteres om god lyd. Noen som har erfaring fra Beoplay A9? Noen tanker om bytte fra tradisjonell hifi til disse trådløse, integrerte oppsettene? Vanlig oppsett...
  6. bircoff

Ny Dekoder Fra Get

Jeg tok kontakt med Get kundeservice i dag. De sendte en "down"date til meg. Endret fra IVP6 til IVP 4. Dette gir mer responsivitet på routeren. surfing går med vanlig tempo. De sa videre at en firmware update er bestilt(?), men at de ikke har en dato på den enda.
  7. bircoff

HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt

hva er nytt? Har vært ute av hifi-dansen en stund nå. Men jeg tror jeg har lyttet meg lei av AKG K501 klokkene mine. Driver dem med en Schiit Asgard og en Abrahamsen A-DAC I Ønsker noe fyldigere, med litt sprekere bass. Liker imidlertid også godt den åpne konstruksjonen AKG har, og den...
  8. bircoff

Linn's julekalender

takker for denne linken.
  9. bircoff

Fjerne ukentlige mailer på abonnerte tråder

Jeg abonnerer på en god del tråder her på AVforum. Jeg får dessverre mail ukentlig på en hel del av disse. Har lett en del i kontrollpanelet finner jeg ingen måte å fjerne den ukentlige mailen på samtlige av disse trådene. Er det mulig å gjøre det i AVforum?
  10. bircoff

Hjelp: Skap "falt" ut av veggen

Usikker om dette passer for forumet; men jeg vet at så mange her er drivende gode med hammer og spiker. Skapet mitt har "sklidd" ut fra veggen. Se bilde. Noen som har noen tips hvordan jeg kan ordne dette?
  11. bircoff

Radionette Symfoni Hi-Fi

Noen som har noen videre tanker om dette?
  12. bircoff

Ny platespiller eller Pickup

Takk for infoen. Tror jeg gjør dette på lettest mulig måte, og leverer den på Soundgarden når pickupen har blitt levert dem. Går ut fra at de hjelper med slike ting(?). noen som kjenner til prisen de tar for det?
  13. bircoff

Hvorfor gikk ting så galt?

Jeg har forhåpninger om at forumet vil bli bra igjen etter at de største hickupene har blitt ordnet opp igjen. Nå er hastigheten bedre i det minste. Siden "justerer" seg også til nettleseren min (safari) mye mer enn tidligere. tror det kan bli bra igjen. Håper bare at ikke for mange av alle de...
  14. bircoff

Noen som forresten vet hvor de selger platespillere uten PickUp. Tror jeg må ha ny platespiller til den flotte nye Pickupen :)
  15. bircoff

Da er 2M Blue i bestilling :) Noen tips hvordan jeg skal bytte den. Aldri byttet en pickup tidligere i mitt liv. Må jeg ha vekt eller noe?
  16. bircoff

Takk for svar :) har ikke forsøkt å bytte rør nei. Tenkte ikke på det en gang. kanskje noe jeg kan leke meg med. Men først og fremst må jeg ha ny kilde :) Godt poeng om at det er pickup som teller. Har sett på Red og Blue, men usikker hvor stort løft de gir vinylen min. Noen som kan...
  17. bircoff

Jeg har en Project Debut platespiller med Ortofon OM3E pickup. Brukes sammen med en Bellari rør-RIIA. Er ikke helt fornøyd med lyden fra vinylspilleren, og tenker at det er på tide og gjøre forbedringer. Jeg lurer på om noen har tanker om hva som er greiest å gjøre? Platespilleren har begynt...
  18. bircoff

Radionette Symfoni Hi-Fi

har fått testet den litt ut i dag. Ser at en av "radio-band" knappene sitter fast og gjør at jeg ikke klarer å sette den over til FM radio. Noen som vet om noen som reparer slikt i Stavanger området?
  19. bircoff

Radionette Symfoni Hi-Fi

Jeg har en gammel Radionette Symfoni HiFi. Noen som vet om det er mulig å få solg den?
  20. bircoff

Spørsmål om strøm og RIIA

Hei, Jeg har et Bellari RIIA trinn jeg har fått levert fra USA. Lurer på om jeg bare kan bruke den i vanlig støpsel her i Norge? Hvordan kan jeg eventuelt løse dette problemet? Se bildet vedlagt.