Søkeresultater

1. Trond B

Posten Feil pakke

Kanskje lurt å kontakte avsender først for å sjekke hva han sier? :unsure:
  2. Trond B

B-Tech stativer

Får vel Soundcare Superspikes som passer til det meste. Har det på alle stativ, rack og høyttalere. Veldig praktisk når du skal flytte på ting.
  3. Trond B

Nye Panasonic OLED TV med Dolby Vision i handlen

Hvorfor bytte ut AF9? Er jo en fantastisk bra TV!
  4. Trond B

Egreat A8pro HDR

Egreat fungerer vel stort sett greit. Men oppdateringer er det dårlig med. Har A11.
  5. Trond B

"Force D-Master 1133S er den mestselgende digitale satellittmottaker de siste årene."

Måtte vel være på 90-tallet det. :LOL:
  6. Trond B

Beste rippe program til Mac eller Windows. Og best antivirus software.

Har ikke fulgt så mye med på Antivirus men jeg bruker Windows sitt innebygde og det funker helt topp her. Ble kåret til det beste for noen år siden i en norsk test og har brukt det siden. Har ikke ofret virus en tanke etterpå. :)
  7. Trond B

Brukte også EAC da jeg startet å rippe CDer. CUERipper er mye raskere og enklere å sette opp. Ingen grunn til å bruke EAC unntatt kanskje hvis det er en CD med mange riper. EAC kobler seg også opp mot AccurateRip og CUETools Database. Det geniale med CUETools og CTDB er at de faktisk kan...
  8. Trond B

CUETools og CUERipper er uvurderlige program for min del. Der ser du med en gang om de er korrekt rippet opp mot AccurateRip og CUETools Database (CTDB). http://www.cuetools.net/install/CUETools_2.1.6.zip
  9. Trond B

Egreat A5

Kom over et nytt problem. Har noen filmer uten norsk teksting. Fant noen srt filer med norsk teksting som jeg prøver å legge inn med DVDfab men æ,ø og å vises ikke i den ferdige fila men vises i forhåndsvisningen. Du kan velge flere formater men iso 8859-1 velges automatisk for norsk. Hvilket...
  10. Trond B

Egreat A5

Takk for tipset. Skal prøve foobar2000 etterhvert. Bruker den til å spille av musikk på PC'n. Skal jobbe litt mer med musikk, men vil prioritere å rippe alle filmene først. Er ca. halvveis nå. :)
  11. Trond B

Egreat A5

Tenkte å ha med videoen på den plata. Har satt all lyd til "same as source" på DVD og Blu-ray så det burde vel egentlig også fungere på Egreat? Må finne en app som takler gapless før jeg ripper noe mer i flac.
  12. Trond B

Egreat A5

Tenkte jeg skulle kontakte Egreat eller registrere meg på forumet deres for å prøve å få fikset gapless playback. Burde være mulig å få til det siden de fleste nyere ting takler det, også Android telefoner. Får bare database error når jeg prøver å registrere meg på forumet deres. :-( Har mye...
  13. Trond B

Egreat A5

Har kun DVD og Blu-ray enda men hvis det blir noe 4K HDR etterhvert er det vel 444 10 bit som gjelder? Har en del hi-res music i surround (flac) men oppdaget at musikkspilleren ikke støtter gapless playback. Skuffende. Klarer Emby det?
  14. Trond B

Egreat A5

Tekstinga fungerer flott på Egreat men er et par ting jeg ikke er helt fornøyd med. Får ikke satt YCbCr444 10 bit, kun 8 bit selv om både TV, AV forsterker og kabel skal takle det. I poster wall mode vises ikke alle titler og den viser feil postere på noen filmer. Er det mulig å legge inn egne...
  15. Trond B

Egreat A5

Har prøvd å rippe et par Blu-ray filmer med DVDfab 11 til MKV. Da jeg spiller de på PCen får jeg norsk teksting men når jeg spiller filene på Sony Blu-ray spilleren kan jeg velge norsk teksting men den vises ikke. Det samme gjelder kapitler, kan hoppe fram og tilbake på PCen men ikke med Blu-ray...
  16. Trond B

Egreat A5

Har litt lyst til å rippe filmene mine og har kikket litt på Egreat sine spillere. Er det noe poeng i å velge A11 over A5? Hva er de største forskjellene? Kan også Apple TV 4K streame MKV filer fra en harddisk/NAS? Er ganske blank på dette feltet enda.
  17. Trond B

LG OLED B7 problemer med panel

Det meste forsvant men det er fortsatt antydninger. Ser ihvertfall ut som en alvorlig feil.
  18. Trond B

Pioneer med ny UHD-spiller i OPPO's klasse?

https://soundgarden.no/pioneer-udplx500b-hd-bluray-bl
  19. Trond B

Philips oled 9002

Muligens noe med innstillinger for HDMI kontroll å gjøre.
  20. Trond B

LG OLED B7 problemer med panel

Det samme gjelder vel LED også.