Søkeresultater

1. CareBear

Noen tips og råd om ripping av DVD og Blu-ray til MP4

Hei! Jeg har tatt backup av en god del DVD og Blu-ray allerede, men har allerede begynt å irritere meg grønn over menyer, reklame-klipp osv. Jeg tok .iso av alt for jeg ønsket en ren kopi, men forstår verdien av .mp4 filer som nå fint holder flere subtitle språk, lydspor, m.m.. Noen spørsmål...
  2. CareBear

The Man From Earth: Finnes Blu-ray for Sone B tilgjengelig?

Noen som vet om man får tak i Blu-ray for Sone B av filmen The Man From Earth? http://www.imdb.com/title/tt0756683/?ref_=nv_sr_1 Fant to norske nettbutikker som selger billig DVD versjon, men ingen blu-ray.
  3. CareBear

Bygging av High-End HTCP

Hei! Jeg planlegger å bygge en high-end HTCP for styring av ALL media til vår dedikerte hjemmekino og forhåpentligvis også til vår TV-stue. Starter denne tråden for å tipse andre som skal bygge lignende, og for å få noen tips og råd underveis. Det er en ganske omfattende sak jeg skal bygge, med...
  4. CareBear

To senterhøyttalere, hvordan koble?

Jeg skal ha to senterhøyttalere på min kino. Jeg lurer på hvordan jeg kan koble disse opp uten å ødelegge noe :-) Forsterker er Yamaha RX-2010 og høyttalere er to stk Klipsch RC-62 høyttalere. Seriekobling?
  5. CareBear

Romjulstilbud: Stressless Arion

Stressless Arion er på romjulstilbud hos Møbelringen. Sofa - Hud - Produkter - Kvalitet til rett pris 29.990,- for "Hud Batick Black" varianten. Er disse gode for en dedikert hjemmekino? Er det bedre alternativer som har bedre sittekomfort?
  6. CareBear

Klarer ikke bestemme meg, Yamaha 2010 eller 3010?

Jeg skal handle Yamaha receiver og klarer ikke bestemme meg. RX-A2010 eller 3010? De skiller 4 tusen, ikke allverdens, men spørsmålet er om de pengene kan brukes til noe mer fornuftig hvis egentlig ikke 3010 er nødvendig? Skal drive Klipsch RF-82, RC-64 og 4 stk RS-62. Alt er MK II. Samt SVS...
  7. CareBear

ICY BOX IB-RD3264+USE2 HDD Kabinett

Noen som har prøvd denne? Jeg har akkurat handlet 4x3TB disker for å sikre meg mot krisen som er nå og vil fortsette fremover (fant en leverandør med gode priser på 3TB). Komplett.no - ICY BOX IB-RD3264+USE2 HDD Kabinett Denne er jo bare knallrå! Kunne tenkt meg å kjøpe denne, slenge i diskene...
  8. CareBear

Sony VPL-HW20 eller Epson TW-6000?

Jeg er på utkikk etter projektor til vår dedikerte hjemmekino. Har full lyskontroll (ingen vinduer) og det blir hvitt lerret. Vurderer fortsatt om vi skal ha buet akustisk eller flat vanlig... Det avhenger av plassen i ferdig rom. Rommet blir 4m bredt og 4,25 langt. Vurderer en falsk vegg, men...
  9. CareBear

Byggetråd: Home 2030 Cinema

Da er jeg så smått igang med å bygge kino! Denne tråden blir dedikert til å dokumentere byggeprosessen. Hvis du ønsker å lese mer om huset vårt og utstyret, sjekk en egen tråd for dette: http://avforum.no/forum/hvilket-utstyr-har-avforums-medlemmer/116507-home-2030-a.html. Diskusjoner om utstyr...
  10. CareBear

Styre Elko Wireless fra .NET?

Er det noen som kjenner til APIet til Elko Wireless? Kan det styres fra .NET/C#? Sett litt på Elko Wireless og tror jeg satser på å bytte ut og oppgradere det meste av brytere og kontakter i huset med dette. Ønsker derimot å ha intelligent datastyring som jeg utvikler selv.
  11. CareBear

Hvor kjøpe Yamaha RX-A2010?

Elkjøp selger RX-A1010, men ikke A2010 på hjemmesiden. Hvor kan jeg handle denne og finne veiledende pris? Jeg tror jeg bør ha 2010 da den har 9 kanaler mot 7 på 1010. Skal drive 7 kanalers surround og stereo-lyd på egen sone i stuen. Skal brukes sammen med en Doxa 74 og Klipsch-høyttalere...
  12. CareBear

Byggetips for dedikert kino 4,4 x 4,6 m

Vi har en påbygget ekstrastue som skal bygges om til dedikert kinorom. Rommet måler nå ca. 4,4 x 4,6 x 2,4 m. Bør jeg vurdere rom-i-rom eller bare gå igang med å rive gulvet, taket og veggplatene? Egen prosjekttråd for kinoen er her...
  13. CareBear

Home 2030

Byttet navn på tråden til kun "Home 2030", da jeg tenker å bruke den til å informere om oppdateringer, endringer og forbedring på hele huset, ikke bare hjemmekinoen. Denne første posten vil bli oppdatert med en generell oversikt over tiltalk. Vi kjøpte huset sommeren 2011 og flyttet inn 23...
  14. CareBear

QPV 42HD 05 - LG V6 eller V7 panel?

Hei! Jeg har akkurat fått i hus en helt ny QPV 42HD-05 og lurte på om denne har LG V6 eller V7 plasma panel. Ifølge websiden til QPV så er det V6: http://qpv.no/page_layout_42hdh.htm Men ettersom dette er en veldig ny skjerm så lurte jeg kanskje på om den var oppgradert til V7 eller ikke...
  15. CareBear

Hyundai 4200HD Plasma? Mer detaljer?

Noen som har litt mer detaljer om denne plasma skjermen? Hyundai 4200HD Plasma http://www.displaynet.no/Produkt.asp?ID=76 Virker som et veldig interresant produkt med XGA oppløsning, 3000:1 kontrast, og 1000 cd/m2! Det står mellom den over og LG MZ-42PZ45V...
  16. CareBear

CareBear's hjemmekino

Jeg hadde egentlig noen andre produkter i tankene enn det jeg endte opp med å handle, og dette utstyret er ikke åpent for kritkk. Jeg har kun kjøpt dette som en foreløpig, og veldig billig løsning, hehe :) TV: Panasonic Receiver: Sony STR-DE495 Høytalere: Eltax Universe DVD: Xbox + Xbox Media...