Søkeresultater

1. runnis

Ventilasjonsrør og kanalvifte

Hold viften utenom rommet om du kan ja, med to lydfeller etter hverandre. Noen særlig kjøleeffekt vil du ikke få, men økt temperatur fra varmetilskudd er naturligvis avhengig av utstyr og personer i rommet.
  2. runnis

Ventilasjonsrør og kanalvifte

Er det bare snakk om 2-2,5m kan du kanskje benytte et par fleksible lydfeller hele veien? Disse demper bedre jo mer du bøyer de. Viftealternativ kan være Systemair K125EC med et potmeter (MTP10) for trinnløs regulering, evt. KVK Silent 125 AC og spenningsregulator. Hva har du for tilluften? Har...
  3. runnis

Halvveis dedikert garasjeloftskino

Har fått innfelt høyttalerterminaler, ble billige fra Biltema, bare byttet ut innmaten. Lagde meg også et par høyttalerkabler til bakhøyttalerene (stativer er bestilt). Et detaljbilde fra baksiden av suben, fikk tilpasset perfekt til Yung-forsterkeren;
  4. runnis

Har forresten også laget meg en lavprofil stereobenk, H/K'en er som kjent veldig lang, og jeg valgte størst mulig lerret :) Så nå ser det sånn ca. sånn ut. Lister langs gulv og kjøleskap er også på plass. Her vises også rockfon-platene jeg har satt opp midlertidig.
  5. runnis

Da har siste tilskudd til familien blitt såpass stor at det er mulig å begynne å tenke på egne prosjekter igjen - da akustikk :) Siden sist har jeg fått liv i subben (B&W ASW675). Denne er jeg rett og slett usikker på ytelsen av, siden jeg har en DIY-løsning i forhold til forsterkeren. Jeg har...
  6. runnis

Kjøleskap Ikke skjedd så mye i kinoen siden sist, annet enn at den blir brukt 😊 Har imidlertidig felt inn kjøleskap i veggen!
  7. runnis

Valg av receiver til BW 683 S2

Noe budsjett?
  8. runnis

Takoppheng

Enig. Jeg har et til litt under tusenlappen - med justering alle veier, men kuleledd-løsning. Det er håpløst for finjustering av bildet. Jeg tar gjerne også mot tips for et godt takfeste hvor jeg kan justere bildet uten å måtte "løsne" hele projektoren om dere skjønner hva jeg mener.
  9. runnis

Delthral's kino. *Små og store oppgraderinger*

Er det noenlunde anbefalt høyde? Sikt på hodet?
  10. runnis

Lenge siden oppdatering. Det skyldes hovedsaklig at jeg storkoser meg for tiden! Jeg har fått opp projektoren, byttet ut vindsperra med et 90" motorisert lerret, fått kinosofaen i h̶u̶s̶ garasje, hengt opp et par vegglys på bakvegg. Jeg har til og med begynt forberedelsene til listverk; dvs. jeg...
  11. runnis

Senter projektor

Supert, takk for svar. Fikk hengt opp projektoren og det ser ut som oppmålingene stemmer bra. Blir enklere å se når lerretet kommer :rolleyes: Flere som har benyttet seg av vindsperre i påvente av lerret? :D
  12. runnis

Senter projektor

Driver å skal henge opp projektor (W2000) i taket. Har sentrert takfestet rimelig nært midten av projektor og skal til å skru fast selve takfestet. Legger merke til at linsen på projektoren ikke er i midten, men litt til siden. Skal jeg ha senter projektor i midten av vegg, eller senter av...
  13. runnis

Jeg har begrenset takhøyde og begynte å fundere på høyden av prosjektoren..Jeg har lyst til å få den så nært taket som mulig. - Trenger jeg å tenke på høyden fra taket med en Benq W2000/3000 når toppen av lerretet starter ca. 40 cm fra taket? Edit: Da er projektor (W2000), lerret (90") og...
  14. runnis

ventilasjon

Hehe, poenget er at skal du kjøle må det hovedsaklig gjøres via AC. Ventilasjon er til for å sikre frisk luft på bakgrunn av bl.a. CO2-nivå. Fordelen med varmepumpe er jo at du kan benytte den som oppvarming på vinteren, men dette er jo kun hensiktsmessig i selve kinoen. Jeg forstår det slik at...
  15. runnis

ventilasjon

Det kom ikke godt nok frem at jeg anbefaler at man legger seg mot næringsbygg. Med eksemplet til Hunsbedt med en kino på ca. 30 kvm og 7 stoler havner vi på 380-390 m3/h noe som stemmer godt med den viften han har når den går på fullt (noe som bør unngås pga støy). Antall ventiler er et godt...
  16. runnis

Gulv Det har vært en lang pause fra bygging :) Nå er teppeflis på plass. Jeg har også fått satt inn døra! Føles veldig bra. Døra er hvit og helt slett. Blir kanskje tapet på den som nevnt. Mangler nå listverk og vegglys. Nå må jeg finne ut hvor stort lerret jeg skal gå for. Tror det blir...
  17. runnis

ventilasjon

Regner du 25 m³/h per person + 7 m³/h per m² er du nært krav for næringsbygg. Kravene for boenhet er lavere; 0,5 luftskiftinger per time (1,2 m³ pr. time pr. m²).
  18. runnis

Black Se der ble rommet sort som, tja, oljesøl uten glans? :) Brannalarm satt opp koblet opp mot de i hovedhuset. Neste på listen over gjenstående arbeider blir vel teppefliser. Så kommer forhåpentligvis døra etter hvert. For høyttalerterminaler har jeg bestilt gjennomføringer som jeg...
  19. runnis

Ja, ble litt usikker på om det blir for svart. Jeg får se det litt an - det er jo "bare" å male igjen.. Jeg bestemte meg forresten for å droppe lister langs hjørnene i taket. Malte et strøk først, så la jeg sort MS40 i hjørnene og malte to strøk til etter det. Det ble egentlig ganske bra. Det...