Søkeresultater

1. A

Panasonic TX 65DX780E med grønnstikk

Grønnstikket var tydelig for øye med standard innstillinger (true Cinema, og andre "fornuftige =ikke butikkdemo) instillinger. justerte litt "på måfå", men har ikke kalibrert med probe. Ble overrasket over at det var så sterkt grønnstikk med fabrikkinnstilinger. Forøvrig tror jeg dette er et...
  2. A

Panasonic TX 65DX780E med grønnstikk

Heisan. Har fått tak i en sånn TV. Var klar over dårlig innsynsvinkel, så det plager meg ikke nevneverdig. Derimot har TV ganske kraftig grønnstikk, også sett rett forfra. Har fått kalibrert vekk det meste, men får det ikke helt vekk. Noen som har erfaring med denne skjermen, som har noen tips...
  3. A

Måling av "audiofile" kvaliteter

Det har blåst nokså kaldt på AV-Forum på Facebook den siste tiden. De fleste tråder dreier på et tidspunkt bort fra emnet og mot "måling vs lytting". Med det i tankene, så vil jeg stille følgende spørsmål: Hvordan kan man måle "audiofile" kvaliteter som "Luft", "tredimensjonalitet"...
  4. A

Klipsch klubben

Kan melde at dette var en meget god match i mine ører. Har brukt høyttalerne på mye rart, og har brukt TDA2200 på mye rart av høyttalere og syns dette klaffet veldig bra. Det bor usedvanlig mye liv i RF82 når de bare blir foret med kvalitets-strøm! :-)
  5. A

Atles nye kino - Prosessor til salgs

Prosessoren er til salgs Onkyo PR-SC5508 FINN.no - Mulighetenes marked
  6. A

Atles nye kino - Prosessor til salgs

Har nå hatt Lyngdorfen i hus en stund. Kjørte høttaerne i stereo og "pure direct" på Onkyo'en (PR-SC5508), balansert til Behringer EP4000 og videre til RF82. Fikk satt dette opp temmelig bra, og med Wimp hifi så låt det temmelig bra, men ikke helt "der" ennå. Det skulle ikke mangle krefter...
  7. A

NAD M25 eller M27

Jeg kjørte M25 med både Helicon 400 og Euphonia MS4 med svært godt resultat.
  8. A

Klipsch klubben

I dag får mine RF82 ny makker, Lyngdorf TDA2200. Blir spennende å se hvordan det matcher.
  9. A

Article: Filmomtale: Interstellar

Elsket Prometheus jeg også, men denne fikk jeg aldri helt taket på. Lydsporet er bra demomateriale da. Og om noen vil bli kvitt sub'elementer er det jo en subwoofer-dødare av dimensjoner. Tror IKKE jeg sjanser denne på referansenivå, for å si det slik.
  10. A

Article: Filmomtale: Interstellar

Mulig det var noe her jeg ikke har fått med meg, men jeg syns filmen var kjedelig. Lydsporet var spektakulært fra første minutt, og teknisk veldig bra, men handlingen ver litt... meh?
  11. A

Coaslip's pre-bygge-kino-i-kjelleren-tråd...

På tide med litt oppdaterte bilder og slikt her, kanskje? Har jo skjedd litt siden sist... ;)
  12. A

Stereoforsterker til rundt 20k, hva finnes

Det var ikke så mye at forsterkeren ikke orket mer, sånn at den ikke låt bra når volumet gikk opp. Med en kraftigere behringer kan jeg spille sykt høyt uten noen problemer
  13. A

Mistenker at den XTZ'en ikke var helt frisk. Volumet måtte opp på +6 for å få peaker på 90dB, og over det begynte det å låte anstrengt. Med Onkyo/behringer har jeg 90+ på MV -20 og MASSE futt til overs. Så det er nok ikke representativt for forsterkeren. Men pent låt det! :-)
  14. A

Bare for å sjekke koblet jeg tilbake til Behringer EP4000 og Onkyo PR-SC5509 og følelsen av kraft er tilbake i fullt monn. Klart, 650W i 8 ohm hjelper på, men påståtte 100+W burde klare å drive Klipsch til 90dB relativt problemfritt vil jeg tro. Lurer på om den XTZ-ampen var helt frisk, jeg....
  15. A

Forøvrig har jeg nå en Lyngdorf TDA2200 på vei. Blir nok til at jeg beholder den og kjøper RoomPerfect modul. Denne forsterkeren har jeg hatt før og VET at den kan prestere, så får jeg heller bytte høyttalere hvis det ikke funker sammen.
  16. A

Var relativt stor forskjell på A og AB, men ikke i opplevd kraft. Klasse A var en del mer "smooth" og litt "varmere" i klangen. Jeg er vant til Miles og flere kiloWatt forsterkere, så det kan jo hende det bare er slik det er med "normale" anlegg.
  17. A

Har nå hatt en XTZ A100 D3 på test et par dager. Denne ble for spinkel. Det låter ok på lavt volum (under 80dB), men når man drar på litt blir det pistrete og anstrengt.
  18. A

Flotte forslag. EC har jeg aldri likt, det blir for snilt og litt kjedelig, i alle fall de jeg har prøvd ( ECI-1, AW-180/250, ECI-4) Ayre er spennende, men virker som den liker beste fullbalansert kilde. En av hovedfordelene med Hegel er jo innebygget DAC, da de fleste kildene mine er digitale...
  19. A

Brukt eller nytt betyr ingenting. Jeg jakter litt på magien jeg hadde med TDAI2200 og Dali Euphonia MS4. Jepp, jeg er klar over at jeg er i en HELT annen liga prismessig på høyttalere, men magi har ingen pris. :-) Skal teste en xtz A100 D3 i helga. Lest litt tester, og Hegel H200 eller H300...
  20. A

Dropper kino grunnet boligbytte. Beholder bahøyttalerne mine, Klipsch RF82 for nå. Trenger stereoforsterker, har budsjett på rundt 20k. Planen er Lyngdorf TDA 2200 med Roomperfect, men finnes det andre gode alternativer i den prisklassen?