Søkeresultater

1. T

Cary Cinema 2

Lurer på om noken har erfaring med cary cinema effekt forsterkere? Ka lydsignatur har dei? Har klipsch rf-63 og lurer på å kjøpe en cary cinema 2 effektforsterker. På forhånd takk for svar.
  2. T

Benq w5000 vs w7500

Hei:) Lurer rett og slett på om det er noke å hente på å bytte frå w5000 til w7500. Bryr meg ikkje om 3d. Håpa noken kan peike meg i riktig retning. Eg rekna med det ikkje er så mykje å hente, då w5000 er kanonbra. Men lurer litt på w7500.
  3. T

Yamaha rxa 1060 problem, trenger hjelp.

Får ikkje lyd frå sub ved stereo/to kanals lytting. Ikkje når eg bruka "2channnels stereo" eller "straight". Om eg skifta til "7channels stereo" får eg opp sub i displayet og lyd frå den og. Ser eg film får eg og sub. Har prøvd alt. På tidligare yamaha receivera som eg har hatt så har det...
  4. T

Svs pc13 ultra tatt kvelden:/

Har en pc 13 ultra, men forsterkeren går ikke på lenger. Sikringen ryker. Tatt ut forsterkeren men klarer ikke å se noen komponenter som er åpenbart ferdig. Men vil helst ikke begynne å måle og lodde sjøl. Noen som veit om brukbare service verksted som gjør slike jobber i Bergen? Takker på...
  5. T

Støy frå hdmi Benq w5000

Har problemer med en høyfrekvent piping som følger hdmi kabelen fra projektor til receiver, som følger signalkabelen videre fra receiver pre out til effektforsterker og så til høgtalar. Med en gang eg kobler ifrå kabelen forsvinner pipinga. Har en effektforsterkar på kvar høgtalar, og det er kun...
  6. T

Yamaha rx-a2010 sub crossover

Får ikkje til å stille crossover på sub kanalen. Kjem ikkje opp noke valg på det. Når eg kjører auto setup står det heller ikkje ka den er delt på:/ Noke feil med min receiver?
  7. T

Forforsterker?

Lurer på å kjøpe meg en pre amp med "Home Theater Bypass" Har Yamaha rx-a2010 og emotiva xpa-2 på klipsch rf-63. Har lyst å en rør pre, men vil ikkje legge ut meir enn 5-6000kr, og den må ha home theater bypass. Noken som kan hjelpe med tips og anbefalinger? Ko mykje vil det ver å hente på...
  8. T

Frontdeksel klipsch rf-63

Frontdeksler på klipsch rf-63 klirrer under visse frekvenser. Høres spesielt på film. Tar eg dei av er det ingen ulyd. Andre som opplever det samme? Noke en kan gjere med det?
  9. T

Lurer på ny projektor. Trenger litt hjelp:)

Har per dags dato en Epson tw-700 i en dedikert kino som er totalt mørklagt, med mørke vegger og tak. Har hatt den i 4.5år. Har bytta pæra en gang før. No har pæra gått 2850 timer men det er fortsatt masse lysstyrke i den. Syns egentlig det er veldig bra enda. Men den kan vel ryke ganske snart...
  10. T

Nettop kjøpt klipsch rf-63

Har Midgard oberon 6.1 med yamaha pre. Syns at det er for tamt i bassen og for slitsomt i toppen. Ka skal eg gjere? Lure på å selge oberon og kjøpe Emotiva xpa-1. Vil det bli nedtur? Vil den klare å drive høgtalarane like bra? Hadde patos basic 510 mk3 før. Dei var ikkje slitsom i toppen og...
  11. T

Sonefri Bluray spiller?

Lurer på om det finnes bluray spillere som er klar rett fra butikk til å spille alle soner på bluray disc?
  12. T

Yamaha 1067, crossover spørsmål.

Har en yamaha 1067, og lurer på om det ikkje er mulig å stille delefrekvens på høyttalerne? Det går jo an å stille delefrekvens til sub selfølgelig, men skulle gjerne ha stillt delefrekvens til senteren. Når eg setter senteren til small, kva skjer då? Deler den på den frekvensen sub`n tar over...
  13. T

phase feil

Har kalibrert min svs pc 13 ultra idag. Men uansett plassering så får eg berre 4db økning istedenfor 6 db. Har stilt på phasen i evigheter men det beste eg klarer er 3-4db. Har fulgt hellnoob`s subwooferkalibrering. Er det normalt at man ikkje alltid vil få 6 db økning?
  14. T

Yamaha RX-V1067 problemer, trenger hjelp.

Har nettop fått meg en 1067. Min gamle receiver var yamaha rx-v2700. Problemet er at når eg setter på film med f.eks dolby digital 6.1 så får eg berre opp 5.1. For å få 6.1, eller 7.1 må eg sette på extended surround modus der eg kan velge mellom ex/es eller PLIIx formatene. Då simulerer den...
  15. T

Receiver. Valgets kval?

Hei. Har tenkt å kjøpe en ny receiver på sikt. Men eg lurer på kva eg skal velge. Har en Yamaha rx-v2700 no. Den fungerer veldig bra men har ikkje hd-lyd støtte eller 3d støtte og den er og litt hard i toppen syns eg. Det er derfor eg kjem til å oppgradere. Men idag so driver receiveren kun...
  16. T

Kjøpe ONKYO TX-NR807?

Hei.. Har en Yamaha rx-v2700 som er begynt og bli noken år no. Den er veldig bra, men vurderer ny. Vil det bli nedtur med ONKYO TX-NR807? Eller vil det bli opptur? Er det verdt å bytte til den?