Søkeresultater

1. S

Rotel 1572 vs 1582

Jeg har visst kjøpt meg en 1572 mk1 og en 1582mk2 i helga.. Opprinnelig hadde jeg tenkt å kjøpe en av dem for å drive mine B&W 604 S3 med signal fra Yamaha 3070 receiver. Men nå ble det altså til at jeg kjøpte begge og har tenkt om et par helger å teste ut disse for å se hvilken en jeg kommer...
  2. S

NAD VS Rotel

Jeg vet ikke om dette er et spørsmål som er for dumt til å fortjene noe svar eller ikke, men jeg prøver.. Hadde tenkt å kjøpe en Rotel 1575 eller lignende for å dra noen B&W 604 S3. Men så kom noen andre uforutsette utgifter ut fra intet(les fotoboks) og jeg må revurdere forsterkerdelen. Så nå...
  3. S

Cervin Vega 1215 Special Edition

Hei. Jeg har en kompis som har et par CV 1215 Special Edition som han har lyst til å selge. Disse fungerer som de skal ifølge han selv, bortsett fra at den ene 15"eren har defekt oppheng(se bilder) og må fikses eller byttes. De er nummererte som dere ser. Det eneste som mangler på de er...
  4. S

Hvilke 4K og 3D-filmer er MÅ-HA?

Hoi! Jeg har akkurat kjøpt ny BluRay-spiller som spiller 3D og 4K-filmer. Men nå har jeg jo lyst til å finne et par filmer som er "the shit" for at frøkna skal slutte å skule på meg hver gang vi skrur på film, hehe.. Neida, ho er ikke så gæærn på det, men jeg skulle gjerne hatt noen titler...
  5. S

Utnytte kildene: Signalveg, kabler, oppløsning

Hei! Jeg har et midt på treet oppsett som jeg er veldig fornøyd med lyden på! Det jeg nå mangler er å få ut potensialet på bildesiden av dette oppsettet. Siden jeg nå har en NUC som er 4K kompatibel, en Yamaha 3040 som er 4K kompatibel og en LG TV som er 4K kompatibel.. Da burde jeg vel ha...
  6. S

B&W 604 S3 - Festeanordning til frontdeksel

Det gjelder Bowers & Wilkins 604 S3 Er det mulig å bestille og montere nye festeanordninger til frontdekslene til disse høyttalerne? Selve dekslene er intakte, men på den ene høyttaleren så er det tre innfestinger som er pretty messed up, så jeg skulle gjerne hatt nye innfestinger. Stort sett...
  7. S

Kjøpshjelp: Receiver for å dra B&W DM604 S3 - DM601 S3 - LCR600 S3

Hei! Jeg må ha en ny receiver til høyttalerne nevnt i topic; Bowers & Wilkins DM604 S3 - Bowers & Wilkins DM601 S3 - Bowers & Wilkins LCR600 S3 I dag har jeg en tilårskommen Yamaha som må byttes ut, og jeg har kun krav om at det skal være Power nok til å dra disse høyttalerne fullt ut. I...
  8. S

B&W 604 S2 vs 604 S3

Jeg har pr dags dato B&W 604 S2, og driver å vurderer å enten downscale eller bare smått oppgradere litt. Så om tilfellet blir å oppgradere litt så vurderer jeg å fortsette med B&W og da søke litt på bruktmarkedet rundt omkring. Spørsmålet i denne omgang blir da som topic sier, hva er...
  9. S

Dali SUB K-14 F vs SVS PC13-ultra

Et enkelt og kanskje dumt spørsmål.. Men det jeg lurer på er, hvordan er forholdet mellom disse to subbene? Altså en Dali SUB K-14 og en SVS PC13-Ultra(Men ikke denne forsterkeren, det er den gamle forsterkeren i min sin).. Grunnen til at jeg spør er at jeg driver å skal downsize...
  10. S

Små surroundsystemer - Hva er innafor og hva er ikke?

De siste årene så har hjemmekino og lyd generelt blitt mindre og mindre viktig, og jeg synes faktisk selv at det kunne vært kult med noe litt mindre dominant i stua utseendemessig siden vi ikke har en dedikert lyd og bilde-stue enn det jeg har nå. Så tanken er å selge unna det jeg har(om det er...
  11. S

Ommøblering, mer WAF..

Hoi! Jeg har en litt håpløs stueløsning, noe som har ført til at vi blokker det ene vinduet på stua med tv'n. Dette har jeg fått klager på i snart 6 år nå, så nå vurderer jeg å gi etter og snu om på møbleringen i tv-delen av stua. I dag er den omtrent som dette(ikke helt tegnet i målestokk...
  12. S

RiksTV støttet på LG 65UB950V ?

Hei. Med trøbbelet som er med Canal Digital om dagen så driver jeg å vurderer alternativene.. Det ene alternativet er RiksTV, tror jeg.. Men jeg vet ikke om tv'n min støtter det rett i tv'n? Sidene til RiksTV er ikke så lette å komme inn på for tiden, så jeg er ute etter noen svar på om LG...
  13. S

Holde liv i receiver selv om tv skrur seg av?

Hei. Har en NUC HTPC som jeg bruker flittig, og nå i det siste har jeg til og med(jeg vet vi er i 2015, men ja..) installert spotify og kjøpt premium til hele familien. Når jeg hører på musikk i foobar eller noe så kan jeg høre musikk selv om jeg skrur av tv'n, det høres et klipp eller to i det...
  14. S

Forlengelseskabel på WiFi-antenne, god eller dårlig idé?

Jeg har nylig fornyet nettverksoppsettet i heimen med tanke på å forbedre hastighetene fra den stasjonære(som også fungerer som server) inn til HTPC'n som er en liten NUC uten annet enn en liten intern SSD og en ekstern harddisk. Routeren er en Asus RT-AC87 og mediabridgen er en Asus EA-AC87...
  15. S

Hjelp til signalvei.

Hoi! Jeg er litt usikker på hvor på forumet jeg skulle lagt dette, så jeg poster her og mottar eventuelle reprimander med krummet rygg.. Så til sakens kjerne.. Jeg har kjøpt meg ny TV, og ny tv i 2015 innebærte for min del 4K og 3D.. Før så hadde jeg en vanlig FullHD Plasmatv som altså aldri...
  16. S

LG VS SAMSUNG

Hoi! Jeg driver å titter etter ny tv for tiden, og trodde jeg hadde tatt et valg i løpet av helga, og i dag var jeg på mitt lokale hifi-asyl(vel, nesten..) sånn egentlig for å bare handle ny tv.. MEN! I samme sjappa på lørdag, så snakket jeg med en selger som omtrent hadde et alter foran...
  17. S

HTPC-oppsett, NUC vs konkurrenter?

Halla! Jeg skal bygge meg ny HTPC og har noen spørsmål angående disse bittesmå pc'ene som en kan få kjøpt for tiden. Hvilke versjoner av NUC er det best å satse på? Jeg klarer ikke helt å se de største forskjellene på de, bortsett fra at på den ene så er det plass til 2.5" disk internt. Og kan...
  18. S

HTPC med "for dårlig lyd".. Hjelp?

Hei! Jeg har resirkulert den gamle maskinvaren i desktopPC'n min og bruker den i en HTPC som står på stua nå. I denne har jeg et skjermkort som heter ATi Radeon HD 3870 X2 Dette kortet funker veldig godt som skjermkort, og jeg har fått koblet det opp slik at jeg får lyd ut via det også. Men...
  19. S

Ny receiver, eller effektforsterkere?

Jeg har kommet i et dilemma her. Pr i dag så har jeg en Yamaha RX-V1800 som jeg liker godt og som fungerer bra. Men om jeg blir litt vel ivrig på filmtittig så kobler den ut pga overbelastning, og høyttalerne som gjør at den kobler ut er frontene mine B&W DM604 S2 Med effektforsterker(e) så...
  20. S

Bi-Ampe med Yamaha RX-V1800, hvordan?

Hallo folkens! Jeg har akkurat kjøpt meg noen høyttalere som jeg synes spiller utrolig bra(B&W DM604 S2), men siden jeg bruker bare frontkanalene på receivern til å drive høyttalerne så virker det som det blir litt spinkelt med 130W pr høyttaler. Siden jeg bare har 5.1 system så står Surround...