Søkeresultater

1. H

Sammenligning av AT duk til DIY lerret

Screen Excellence Enlightor 4K hadde jeg lyst på prøve av, men har ikke funnet noe sted som selger kun duk.
  2. H

Legger vet et bilde av sortnivå med sort backing. Bildet må roteres 90 grader med klokka for å få rett rekkefølge på dukene. Som sagt små forskjeller blant de "mørkeste" dukene. ---------- Jeg har 2,5m takhøyde så tenkte jeg skulle gå ut over planen (ca 200 cm) å gå for maks på høyden. Men...
  3. H

Skal legge opp bildene på nytt. Har etter innspill fra Lygren også sjekket referansehvit med sort backing på alle duker. Det stemmer at dette endrer gain. Spesielt for UF og A4k som havner ned mot området til V6 duken. XD duken taper også litt, men er fortsatt en del lysere. Kan godt...
  4. H

Må presisere at dette på ingen måte er noen proff test. Kun subjektive inntrykk fra min side. Jeg ser at V6 duken er best, men da må jeg stort sett nærme innpå. (Mulig synet begynner å skrante? Stiller ingen garanti for det :-D )
  5. H

Ser ikke noe moire på noen av dukene, men har SXRD projektor. Maks størrelse varierer. I maks høyde på 16:9 lerret, før montering: XD: 249cm UF: 213cm A4K: 224cm V6: 200cm Prisen varierer også. Sjekket for et par uker siden på størrelsene ovenfor. Frakt fra USA er satt til 100 USD, regner med...
  6. H

Legger ved et til kontrastbilde: Også her vanskelig å se forskjell. V6 duken er marginalt best. Bedre sortnivå og ørlite bedre kontrast.
  7. H

Et bilde med litt farge her: Her er kamera begrensingen. Igjen ikke mulig å se forskjell. Bortsett fra noe bedre sortnivå på V6 duken.
  8. H

Her kommer noen kontrastbilder. På ~2,5 meter og helt innpå, tatt fra begge sider for sammenligning. Det er komplett umulig for meg å se noen kvalitetforskjell på de 4 dukene på 2,5 meter. Bortsett fra at V6 er mørkere selvfølgelig. På kloss hold er det mulig å se mønsteret i dukene, bortsett...
  9. H

Ja, merk at bildet ikke er riktig vei... Vet ikke hvorfor det ble sånn. Er riktig på min PC. Klkker en inn på bilde ser en at jeg har skrevet på hvilken duk det er.
  10. H

Forøvrig også verdt å nevne servicegrad hos leverandør ved bestilling av prøver: Seymour AV - Glimrende service. Vennlig og imøtekommende. Prøver ble sendt påfølgende dag uten kostnad. Elite screen europe - Laber service og et par runder med feil informasjon. På nettstedet kan en finne andre...
  11. H

Først referansehvitt. Dukene henger på et hvitt lerret. (Prøvde også å henge de ut fra veggen, men så ingen forskjell) (AVforum.no har valgt å snu bildet. Teipbitene viser selvfølgelig toppen) Dreamscreen er tydelig mørkere enn de andre. Denne gir sikkert best sortnivå, men krever mer lyssterk...
  12. H

Har for egen del testet fire forskjellige lydtransparente duker for bruk til lerret. Har selv ikke klart å finne mye om dette på nettet så tenkte jeg skulle dele mine observasjoner. Jeg har kun brukt egne øyne i testen. Det er de jeg skal bruke når jeg ser på film, så det er godt nok for meg...
  13. H

Bygging av LCR høyttalere til innbygging i bafflevegg

Høyttaler er nå satt opp og jeg er i gang med testing og justering. Lyd via AMD skjermkort -> Sony DA-ES5400 (pre-out) -> minidsp 8x8 -> rotel amp (100W i 8 Ohm) Skal ha mer effekt på bass og mellomtone etter hvert, men for testing er det rikelig. Førsteintrykk er at dette låter ok etter...
  14. H

Jeg hadde tenkt å bruke glava lydplater (5 cm) på sider og i bakkant. Mest fordi jeg har dette liggende. Ser du brukte Rockwool i dine. Har du dårlig erfaring med det siden du anbefaler skumgummi? Når det gjelder porten kommer åpningen ganske nærme bakveggen, og er litt bekymret for hvilke...
  15. H

Da er boksene til en høyttaler ferdige. Elementer og demping gjenstår. Har festet med PU lim og skruer. Holdt sammen med hurtigtvinger til skruer var på plass. Blir fort litt lange og tykke skruer siden det er 30 mm tykke plater. Det går bra så lenge en holder seg unna hjørnene. Ellers sprekker...
  16. H

Har tenkt lengde 25 cm på port, med diameter 19 cm. Noen simuleringsprogram beregner at jeg da skal få en Fb på ca 46 Hz. Boxsim derimot, estimerer at jeg vil havne godt ned på 30-tallet. Boxsim tar hensyn til litt flere faktorer, som avstand til gulv/tak/vegg og avstand fra bakvegg i kasse til...
  17. H

Takk for tipset. Har bestilt Loctite. Test av insert. Her til feste av diskant. Ifølge tegning skal M5 DIN 7991 passe perfekt, men jeg synes den var litt stor. Holder uansett driver på plass. Til de andre elementene kjøpte jeg M4 og M6 DIN 912. Alle i sort.
  18. H

Har kjøpt inserts og skruer på Amazon.uk. Virker ok disse. Tenkte å lime inserts'ene så de ikke kan skru seg ut. Hvordan gjør jeg dette best slik at jeg ikke får lim inni insert'ene? Noen med erfaring på området?
  19. H

Ferdig frest front til bass.
  20. H

Kapping av bass. Linjal er helt genialt! Utfresing av forsenkning til element: