Søkeresultater

1. L

Utfordring - Finn fronthøyttalere som passer i dette oppsettet

Har i dag System Audio Ranger fronthøyttalere (40Hz og opp) og en 12" XTZ sub (26-200Hz med delefilter så jeg benytter kun 26-40Hz). Er ganske godt fornøyd med lyden, men saken er den at suben er litt i veien der den står. Det er heller ikke bare å flytte den inn i et hjørne, siden det da må...
  2. L

Hjelp - høyde på Pioneer pdp427 m fot

Trenger hjelp - har en PDP427 festet på veggen nå, men skal flytte til hus som har innfelt hull til TVen på 107x77 cm, men som er trøblete å skru fast et veggfeste i. Derfor er jeg interessert i å finne ut hvor høy TVen blir med foten! Noen som gidder å måle det for meg? Det går fint i...
  3. L

Støy på lyd fra GET-boks

Oppsett som følger: Get HD PVR boks koblet inn i harman/kardon avr 460 med HDMI. fronthøyttalerne koblet videre fra pre-amp utganger på 460'n til en Bladelius Thor stereoforsterker, som er satt i effektforsterker-modus. Utfordringen er at GET-boksen generer støy på lydsignalet som går i takt...
  4. L

Spilles inn, jåleri?

Av og til leser jeg om at utsty må "spilles inn" for at det skal låte optimalt. Tenker da mest på forsterkere/DAC'er. Kan til en viss grad forstå at høyttalere blir noe mer responsive når de har fått smurt seg litt. Det jeg lurer på da er - Er dette mest jåleri eller kan man virkelig høre...
  5. L

Detaljert frekvensjustering

Jeg har nettopp handlet gromlyd til stua: Bladelius Thor (stereoforsterker) Hegel HD10 (DAK som funker som lydkort til windows og mac) System Audio Ranger (fronthøyttalere) XTZ 12.16 (sub) System Audio'ene jobber fra 40 Hz og oppover, og delefilteret på XTZ'en er satt til å kutte alt over 40...
  6. L

PC til kjøkkenet

holder på å innrede nytt kjøkken, og skal ha en PC der av en eller annen sort. Den må ha CD/DVD, være så kompakt som mulig og ikke ha innebygget tastatur (diskvalifiserer alle bærbare PCer). Må også ha lydutganger eller USB for eksternt lydkort. Vi kom over denne modellen fra HP, noen som har...
  7. L

HD-sendinger

Er det noen som kjenner status på når vi kan ta inn HD-sendinger fra de norske kanalene? Så vidt jeg vet er det kun Canal Digital som tilbyr det foreløbig, og da ikke med norske kanaler?
  8. L

NAD T562 vs Xbox 360

Jeg har en Nad CD/DVD T562 (NAD T562 for den som vil ta en titt) som har sluttet å gi meg bilde på komponentutgangen. Jeg vurderer å kjøpe meg en brukt xbox 360 av en kamerat, og som kjent har den både komponent video og digital lydutgang. forutsatt at jeg benytter komponent og digital (optisk)...