Søkeresultater

1. H

Prediksjoner for 2020 - 4k, 8K, laser

Lite nytt på projektorfronten i år, så hva mener vi om 2020? Har en X7500 som jeg er veldig fornøyd med, men kommer det noe nytt og revolusjonerende i 2020 som gir meg grunn til å bytte? For meg er sortnivå og kontrast alfa/omega, men om jeg skal kritisere X7500 for noe så er det følgende: 1)...
  2. H

Timeout på innlogging

Får stadig beskjed om at "token expired" (eller noe i den duren), selv om jeg er logget på i henhold til påloggingsinfo. Jeg må da logge ut og på igjen for at problemet skal forsvinne.
  3. H

Colosseum kino - oppussing

Vet ikke om dette er rett kateogori, men prøver meg. http://www.kinomagasinet.no/artikkel/slik-blir-nye-colosseum-kino-etter-oppussingen/ Leste at Colosseum Kino har fått en kraftig oppgradering i løpet av sommeren, og at alle detaljene blir offentlige i dag. De har fått nytt lerret, nytt...
  4. H

JVC X7500 - status etter rundt 60 timer

Tenkte jeg skulle skrive litt om inntrykket på denne etter å ha brukt den noen timer, og etter å ha prøvd ulike innstillinger. Fra før av er jeg fan av 3D til film og denne projektoren gjør et veldig godt intrykk. Svært fornøyd med dette. Bildet er mye mindre slitsomt å se på enn med min gamle...
  5. H

2018 - laser eller pære til under 100K

Er i markedet for en ny projektor (JVC X35 fra før av). Hadde i utgangspunktet bestemt meg for en X7500, men nå nærmer det seg jo lansering av neste års projektorer, og etter å ha lest så mye positivt om Epsons LS10500 så er jeg mer klar enn noensinne for en projektor med laserlys. Jeg har...
  6. H

Fifth Element 4K

Ser at denne filmen plutselig er utilgjengelig på amazon, og finner den ikke andre steder heller (utenom BestBuy som jeg ikke tror shipper utenfor USA). Noen som kan forklare hvorfor filmen plutselig har forsvunnet? Ser den har fått bra kritikker på video / lyd i 4K blu-ray så skulle gjerne hatt...
  7. H

Dolby Vision med firmware update for Yamaha

Dette hadde jeg ikke ventet. Virker som om Yamaha sin siste firmware vil gi Dolby Vision støtte. Har tidligere hatt et intrykk av denne ville kreve en dedikert chip: http://www.avsforum.com/yamaha-firmware-adds-hlg-dolby-vision-hdr-tidal-deezer-streaming-to-select-avrs/
  8. H

Variabel aspect ratio / IMAX "modus" på Blu-Ray filmer

Jeg har et fast 2.35:1 format på lerretet og irriterer meg når aspect ratio på en del nyere blu-ray filmer varierer fordi de har korte IMAX-sekvenser. Er det mulig å "blanke" ut linjer over / under et bestemt linjenummer på en film slik at man slipper lys på utsiden av lerret? Jeg bruker altså...
  9. H

HAL9000 bygger hjemmekino

OK, så var tiden kommet for meg. Jeg skal lage et dedikert hjemmekinorom i kjelleren i den nye boligen. Rommet er nesten fullstendig under bakkeplan og er veldig tørt og fint til å være en kjeller i eldre bolig. Rommet er 32 kvadratmeter og jeg tenker å bygge et lite rom innerst for teknisk...
  10. H

Lerret til 4K

Hei, Skal snart flytte og da får jeg endelig anledning til å lage et dedikert hjemmekinorom fra bunn av. Regner med at rommet er ca. 30 m^2. Er på jakt etter et noe større lerret enn det jeg har i dag og lurer i den forbindelse på om jeg må se etter noe spesielt dersom lerretet skal være "4K...
  11. H

Oppgradere fra Sony VPL-VW60

Hei, Sitter og lurer på en oppgradering fra denne og er litt i tvil om hva jeg bør gjøre. Jeg har tenkt på Sony HW50, men siden denne ikke har motorisert linsekontroll via fjernkontroll er den uaktuell for meg. Jeg har også tenkt på VW1000, men denne er antagelig for dyr (dvs. den er for dyr)...
  12. H

4K kino i Norge?

Har sjekket med en del kinoer som har startet med digital 3D, inkludert Colosseum kino og så langt ikke funnet noen som kan tilby 4K oppløsning på bildet. Oppløsning er selvsagt ikke alt, men allikevel veldig viktig. Vet at det i disse dager innstalleres flere tusen kinoer i USA med Real D sin...
  13. H

HD DVD - noen som selger enda?

Skulle gjerne hatt en Toshiba HD DVD spiller til hjemmekinoen (For mange HD DVD filmer til at jeg orker å bytte de inn). Er det noen som vet om noen som selger disse enda?
  14. H

The Island

Så The Island på kino her om dagen. Alt i alt en veldig underholdende og bra laget film synes jeg. Greie skuespillerprestasjoner og teknisk sett veldig bra, ingen dødpunkter og jeg lot meg underholde fra start til slutt.